obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
UBEE firmware 4.111.4002 is;
beter beter 43%[6 stemmen]
slechter slechter 7%[1 stem]
geen verschil geen verschil 50%[7 stemmen]
Totaal stemmen : 14
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe firmware 4.111.4002 voor probleem modem UBEE
Zippo
Vanaf vandaag is de nieuwe firmware 4.111.4002 voor het UBEE modem beschikbaar.
Deze update vervangt de oude firmware versie, 4.111.3008

De nieuwe firmware wordt niet automatisch ingeladen, maar moet door een reset of stroomonderbreking automatisch ingeladen worden. De reden hiervoor is dat dan de update gelijkmatiger verspreid wordt waardoor overbelasting van het netwerk voorkomen wordt.

Zoals bekend gaf het UBEE modem de nodige problemen.

Graag hieronder uw ervaringen met de UBEE modem posten met de nieuwe firmware en vul gelijk de enquĂȘte in!.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
ArsLP
Ik heb hem binnen en nu maar bidden.......Grin
InformationHardware Version2.54
Software Version4.111.4002
 
Zippo
Voor degenen die niet weten waar ze de firmware versie kunnen vinden heb ik een handleiding gemaakt!

Zie, UBEE modem, waar kan ik mijn firmware versie vinden!
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Zippo
Probeer het nog eens met de reset knop en ontkoppel telefonie en internet eerst. Dus een kale UBEE aangesloten op de kabel en voeding.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
moeskoetie

Quote

Zippo schreef:
Voor degenen die niet weten waar ze de firmware versie kunnen vinden heb ik een handleiding gemaakt!

Zie, UBEE modem, waar kan ik mijn firmware versie vinden!


waarom moet ik dit allemaal weten als het vanzelf gaat?
het is toch een kwestie van stroom eraf en dan 30seconden wachten en dan weer aansluiten en klaar?
of mis ik wat.
of is het gewoon voor degene die alles willen weten??Grin
Gewijzigd door moeskoetie op 02-02-2010 20:44
2902091737
 
Zippo
Zoals je kunt lezen in post #4 lukt het soms niet. Dan is het handig na te lezen welke firmware versie er nu daadwerkelijk in het modem zit.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mesa57
Dat geeft al aan date het probleem waarschijnlijk in je installatie ligt of je router / pc en niet in het modem. Sluit het modem eens direcht op het AOP aan (met een korte coax) en je PC direct op het modem en doe dan eens een speedtest.
 
DevilsLawyer
Helaas. Firmware updated, maar geen verbetering. Van de 50Mb haal ik nog geen 0,5MB download. Na een 15min was de speedtest nog niet klaar met berekenen. De Upload heb ik maar laten zitten.
Het rottige is dat de snelheden soms ook wel de 50Mb halen (25Mb op WiFi Router van Syscom) Ook moest/moet 2 tot 3x per dag het modem gereset worden.

Dat UBEE modem mogen ze van mij meteen in de gracht gooien. Wat een onding. Als het al aan het modem ligt, maar ik denk het wel.

Overigens heb ik het Alles-in-1 pakket sinds begin dec2009 maar alles geeft problemen.
ITV - OnDemand werkt niet (zie apart ITV forumdeel voor deze ellende)
Telefonie - Wie o wie heb ik aan de lijn? (ook dit in eigen forumdeel geplaatst) Of zou dit ook met het UBEE modem te maken hebben?

Bijna elke dag een klacht naar de Helpdesk. Ze lijken me niet te kunnen helpen. Onzinnige rondje om de kerk antwoorden.
Ik ga nog 1/2 dagje aanzien en dan maar weer klacht naar Helpdesk mbt internet (en de rest)
 
mrvanschaik
Mijn Ubee modem heeft na 2 feb zonder resetten geen problemen meer gehad, tot vanmorgen circa 11.00 h. Heeft er ongeveer een uur uit gelegen. Ook nu weer niet gereset. De modem start uit zichzelf telkens op met succes. Er zit overigens wel een filter tussen mijn versterker en de modem. Verder was gisterenavond ineens het geluid weg van mijn digitale HD Cisco recorder. Deze heb ik gereset (2 min steker eruit) en toen deed hij het weer. Er bleek gisteravond vanaf 22.00 h een algemene storing te zijn.
De opmerking dat je de modem moet resetten snap ik dus niet; het lijkt er bij mij op dat het volkomen automatisch gaat, of kan dat niet ?
 
mennob88

Quote

sp00f3r schreef:

Quote

sp00f3r schreef:
Contact met klantenservice gehad: Technische Dienst wordt ingeschakeld, en mogelijk komt er een monteur...
(...)
To be cont'd.
$p00f3r


Monteur is afgelopen vrijdag middag geweest. Hij liep in principe hetzelfde rondje af als we hier vaak zelf ook doen: speedtest.ziggo, speedtest.net, Pwer/SNR en firmware bekijken in de Ubee modem. Alles OK volgens hem.

Wat hem wel opviel was dat de speedtests niet gelijk naar de max. (19-20 Mbit/s) sprongen, maar daar langzaam naar toe klommen / stuiterden. Dit deed hem concluderen dat ik een verotte Ubee had (volgens hem zitten er nogal wat tussen), dus hij heeft de modem vervangen. Sindsdien geen slechtere performance meer gehad dan 18.5/2.8 !! Welk moment van de dag dan ook! Ik ben de man dankbaar! (ZIggo trouwens niet: stuur me AUB geen rommel... Angry).

Hopelijk houdt deze modem het vol Wink.
$p00f3r



Kun je mij vertellen of dat oplopen de halve speedtest duurde? Ging dit dan van 0 tot 20 of begon die bij een bepaalde snelheid?
Bij download begint die van mij bij ongeveer 35 tot 42 en loopt dan rustig op naar +/- 48.
Bij upload loopt die van mij bijvoorbeeld rustig aan op, dit duur ongeveer de halve upload test en dan bereikt hij zijn max van 4.7/4.8
Alles-in-1 Extra - Locatie Weert - Ubee EVM 3200 (firmware 4002) - ZyXEL NBG-460N

[IMG][/IMG]
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe firmware 4.111.4002 voor probleem modem UBEE', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Nieuwe tarieven Ziggo nieuws : 1 13-05-2022
Firmware update SmartWifi pods Algemeen : 6 23-02-2022
belscript en slecht informeren nieuwe klanten Klacht over Ziggo : 4 13-12-2020
Advertentie