Onderwerp bekijken
Kabelbedrijf Ziggo biedt mobile internet. Klanten kunnen nu abonnementen kopen om ook buitenshuis te internetten per laptop of tabletcomputer.
Problemen met Ziggo Mobiel en hollandsnieuwe na de iOS 9-update oplossen
|
|
Henk |
Geplaatst op 19-09-2015 23:13
|
Activiteit Berichten: 96 Lid sinds: 01-02-2007 |
De Apple-update iOS 9 is sinds afgelopen week beschikbaar voor alle gebruikers van een iPhone (4S+), iPad (2+) of iPod touch (5+). Voor klanten van Ziggo Mobiel brengt de nieuwe versie een vervelend probleem met zich mee: in sommige gevallen kunnen zij niet meer internetten. Mobiel internetten Apple werkt aan de kwestie, maar slimme Ziggo-klanten zijn in de tussentijd met een manier gekomen om internet weer werkend te krijgen. Hiervoor moeten gebruikers onderstaande stappen doorlopen: 1. Ga naar 'Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiel datanetwerk' 2a. Stel je apn opnieuw in op die van Ziggo Mobiel (oude abonnementen): ziggo.dataxs.mobi 2b. Klanten van Ziggo die eerst klant waren bij UPC, of klanten die recent (na de samengang van Ziggo en UPC op 13 april 2015) een abonnement hebben afgesloten hebben een andere apn: internet.ziggo.nl 3. Werkt dit niet, dan is een extra stap nodig: maak de apn leeg, selecteer 'Stel opnieuw in' en kies hier vervolgens één van beide opties voor de apn hierboven. Wifi werkt wel Het internetprobleem treedt overigens alleen op bij mobiel internet via 3G. Wifi van Ziggo werkt wel gewoon op je iPhone of iPad. En hoewel Ziggo Mobiel gebruik maakt van het Vodafone-netwerk ondervinden klanten van die provider vooralsnog geen problemen met internetten op hun iOS-toestel. Voor storing met mobiel internet van hollandsnieuwe biedt onderstaand stappenplan uitkomst. 1. Ga naar de toestelhulp op de webpagina van de provider 2. Kies jouw toestel en volg de handmatige instellingen om internet in te stellen Helpt dit niet? Probeer dan deze oplossing: 1. Ga naar Instellingen en open ‘Mobiel netwerk’ 2. Klik op ‘Mobiele data’ en vul bij apn: data.dataxs.mobi in 3. Vul bij gebruikersnaam en wachtwoord iets in 4. Ga terug naar instellingen (dus naar het beginscherm) 5. Ga weer terug naar ‘Mobiel netwerk’ en vervolgens naar ‘Mobiele data’ 6. Wis de door jou ingevulde gebruikersnaam en wachtwoord |
|
|
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
| |
Spring naar forum: |
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Problemen met Ziggo Mobiel en hollandsnieuwe na de iOS 9-update oplossen', te verwijzen!
BBcode: | |
HTML: |
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp | Forum | Laatste bericht | |
---|---|---|---|
Ziggo probleem met sky showtime | Klacht over Ziggo | : 2 | 30-06-2024 |
Student op zoek naar klantnummer Ziggo | Algemeen | : 4 | 22-04-2024 |
Ziggo VAW | Klacht over Ziggo | : 2 | 19-01-2024 |
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing | Klacht over Ziggo | : 4 | 24-12-2023 |
Ziggo Safe Online | Algemeen | : 2 | 30-11-2023 |
Advertentie