obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
van telfort naar ziggo
peppingo
Ik heb een vraagje,

ik gebruik op dit moment een ADSL zyxel router via telfort, en zit er over na te denken om naar ziggo te gaan.
Nou is mijn vraag of ik die zyxel router ook kan gebruiken voor mijn ziggo connectie, of dat ik nu weer een nieuwe draadloze router moet gaan aanschaffen.

en als ik die zyxel kan gebruiken, wat dan de instellingen zullen zijn hiervoor.

groet

Peppingo
 
kezeltje

Quote

peppingo schreef:
Ik heb een vraagje,

ik gebruik op dit moment een ADSL zyxel router via telfort, en zit er over na te denken om naar ziggo te gaan.
Nou is mijn vraag of ik die zyxel router ook kan gebruiken voor mijn ziggo connectie, of dat ik nu weer een nieuwe draadloze router moet gaan aanschaffen.

en als ik die zyxel kan gebruiken, wat dan de instellingen zullen zijn hiervoor.

groet

Peppingo



Ik zou ik jouw geval wel 10 keer nadenken voordat je naar Ziggo zou willen.
In dit gebruikersforum is Ziggo degene met de meeste leden. (en leden zijn mensen die problemen hebben)
Helaas heb ik geen andere internet mogelijkheid, anders was ik bij Ziggo vertrokken.
Ik kan pagina;s vullen met het beschrijven van de problemen die ik de laatste 2 jaar met Ziggo heb gehad.

weet waar je aan begint.
Make a daily backup of your obsolete files. Clap
 
erwinvos
Hoi Peppingo

In principe kun je gewoon je zyxel router blijven gebruiken. Wanneer je het Modem van Ziggo aansluit op je WAN poort van je router, zal de router het modem gaan herkennen. Dit kun je controleren via de inlogpagina van je router.
Mocht dit niet werken, dan kun je altijd nog je router resetten zodat hij weer de fabrieksinstellingen krijgt.

Dat je naar Ziggo over wilt stappen is geen slecht plan. Ikzelf ben van Online overgestapt naar Ziggo zonder één enkel probleem. Je moet even een aantal aandachtspunten in de gaten houden.
- Zorg dat je een correcte nummerportering aanvraagt van je telefoonlijn. Ziggo kan je hier bij helpen.
- houdt het zelf een beetje in de gaten hoe het proces verloopt. En je krijgt er tegenwoordig een gratis monteur bij (die na installatie weer weggaat, wees gerust Wink )dus dat moet goed komen. Als jij zorgt dat de monteur goed bij de CAI aansluiting kan is het een fluitje van een cent.

En op dit forum komen niet allen mensen met problemen. Veel komen hier ook om adviezen te geven omdat ze zelf ooit een vraag hadden over bijv. een router zoals jij.
Je kunt de fora er op nalezen en op basis daarvan je keuze maken. Maar het gaat vaker goed dan fout kan ik je meedelen, helemaal met een monteur aan huis.

Als je mij vraagt, zeg ik doen, maar dan zullen er weer 2 zijn die zeggen niet doen. Dus maak je eigen afweging en ga af op je gevoel en vraag bijv buren hoe hun Ziggo verbinding is, die zitten het dichtste bij de bron waar jij ook gebruik van gaat maken.

Wil je full speed, moet je kiezen voor het alles-in 1 extra, de meesten kunnen volstaan met het alles in 1 plus abo. Download je helemaal niets en wil je alleen internetten en wat mail binnenhalen, dan kun je af met het basis abo.
Gewijzigd door erwinvos op 19-08-2009 11:43
543451902
 
peppingo
kezeltje en erwinvos,

allebei bedankt voor je response. ik snap natuurlijk dat er mensen zijn die goede en slechte ervaringen hebben.
dat is bij telfort net zo.Smile
nou heb ik nog wel een andere vraag. ik zat inderdaad te kijken voor de alles in 1.
nou is mijn vraag welke router je er standaard bij krijgt. ik kan dit dus nergens vinden.

Groet,

Pepping
 
Nietes

Quote

peppingo schreef:
kezeltje en erwinvos,

allebei bedankt voor je response. ik snap natuurlijk dat er mensen zijn die goede en slechte ervaringen hebben.
dat is bij telfort net zo.Smile
nou heb ik nog wel een andere vraag. ik zat inderdaad te kijken voor de alles in 1.
nou is mijn vraag welke router je er standaard bij krijgt. ik kan dit dus nergens vinden.

Groet,

Pepping


Welke modem ( geen router ) je erbij krijgt ligt aan het abonnement wat je neemt. Tot 20Mb krijg je een moterola.
Ik ben een maande geleden over gestapt van Telfort naar Ziggo, met Telfort nooit problemen gehad maar kon hier
niet meer krijgen dan 6Mb. Heb nu 20Mb bij Ziggo en ik mag zeggen dat ik tot nu toe tevreden ben
Stja Annoying
 
peppingo
Dan krijg je een arris modem voor zover ik weet
Gewijzigd door erwinvos op 20-08-2009 07:41
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'van telfort naar ziggo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Advertentie