obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Vraag: overstap naar ziggo, welke poorten geblokkeerd?
gharkink
Hallo,
Ik denk erover binnenkort over te stappen van telfort ADSL naar Ziggo internet.
Op het telfort netwerk zijn er (zover ik weet) geen beperkingen in de inkomende poorten. Ik kan dus (en heb dus ook) een webserver (poort 80), een inkomende mailserver (poort 25), een ftp server (poort 21) etc. draaien op een servertje en dat werkt prima. Dat wil ik graag zo houden op het Ziggo netwerk.
Ter informatie, uitgaande email verstuur ik via de relayserver van telfort, dat zal bij Ziggo waarschijnlijk niet anders zijn.

Mijn vraag is dan ook of er op het Ziggo netwerk beperkingen zijn. Zijn er bijvoorbeeld poorten gesloten, zodat je van buitenaf geen verbinding kunt maken met mijn web of mailserver?
Ik kan over dergelijke technische details namelijk helemaal niets vinden op de website van Ziggo.

Alvast bedankt voor jullie informatie!
 
jong588
Hallo, ik zou gewoon NIET overstappen.
 
gharkink

Quote

jong588 schreef:
Hallo, ik zou gewoon NIET overstappen.

Heb je daar ook nog een argumentatie bij?
Telfort gaat "slechts" tot 20Mbit, en die snelheid haalde ik meer dan een jaar geleden ook prima. Mijn modem traint op een steeds lagere snelheid in, wat kan duiden op performance problemen bij ADSL (uiteraard heb ik de kabels thuis gecheckt). Een overstap naar Ziggo lijkt me passend met een doorkijk naar de toekomst (hogere snelheden) en wellicht een stabielere verbinding. Wel oriƫnteer ik me graag even op de mogelijkheden wat betreft eigen servers.
 
Puma
Poort 25 is geblokkeerd. Maar je kunt je mail gewoon relayen via een andere poort. Voor de rest geen beperkingen.

Ik zeg, gok wagen. Bij heel veel mensen gaat het gewoon goed.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Vraag: overstap naar ziggo, welke poorten geblokkeerd?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Advertentie