obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
problemen met Cam/c1+ installatie
finse
Nieuwe Sony 32W5500, (gecertificeerd door Ziggo, gelijk zo'n CAM module en Ziggo Smartcard besteld.
Alles geinstalleerd, lekker duidelijk hoe om moet die smartcard (maar niet heus) nieuwste software op de Sony gezet, smartcard laten activeren Z1 abonnement (kan tussen de 1 en de 48 uur duren meneer).
TV geeft prima analoge ontvangst, valt me reuze mee, en de digitale tuner vindt 257 diensten, echter.....
Ook nu een week verder zijn van die digitale diensten alleen de netten NL 1,2, en 3 nostalgienet, en weer en verkeer te ontvangen, de rest geeft keurig een kanaal en programma melding en dan de melding: geen signaal.

De ziggo helpdesk leest niet echt scherp, en heeft het over de fabrieksinstellingen van de Sony, nog maar de hele opstart opnieuw gedaan, maar zelfde resultaat, 257 diensten waarvan maar 5 te ontvangen, rest. :geen signaal.

De smartcard wordt perfect herkend, incl. nummer in beeld, en de TV zelf geeft aan dat er een sterk signaal wordt ontvangen.

Vraag aan het forum, ben ik een stommeling die zich heeft laten verleiden tot een product dat nog onvoldoende ontwikkeld is, of is er iets aan de hand (smartcard toch niet geactiveerd, iets in het TV kastje in de straat), wie helpt me voorkomen dat dit een ellelang onderzoek wordt.

Die Sony 32W5500 is trouwens perfect
 
famouswolf
vermoedelijk zit het fout in de handleidingFrown
Even opnieuw de installatie doorlopen zonder de CAM CI+ module erintestoppen
Alleen digitaal zoeken niet digitaal en analoog.
Als hij alle zenders heeft gevonden en opgeslagen en de wizard compleet is doorlopen mag de module erin echter de gouden chip moet wel richting de sticker van de ziggo in de CAM CI+ module.
Vermoedelijk bied dit uitkomst.



------------------------------------------
Medewerker Ziggo TS (D)TV / INT & Tel
Gewijzigd door famouswolf op 06-11-2009 01:17
 
finse
Bedankt voor het antwoord, maar helaas, het werkt niet.

TV helemaal uit, weer aan, stekker er uit, Cam verwijderen terwijl hij aanstaat, of uitstaat, alle mogelijke processen geprobeerd.
Het blijft bij 257 gevonden services, en alleen Nl1,2,3 nostalgienet en Weer en verkeer.

Voor de volledigheid, ook zonder de Cam module/smartcard ingestoken ontvang ik de 5 bovenstaande zenders digitaal, dus, ondanks dat de cammodule/smartcard wordt herkend levert deze geen bijdrage, en kijk ik 5 digitale zenders die kennelijk helemaal zonder enige smartcard te zien zijn.

De overige zender, te beginnen , met RTL4 geven kort een melding van zender en programma, en dan de melding 'geen signaal'.
Geen foutmelding van de CAm/smartcard. ten overvloede, de signaaltest in het eigen toestel geeft aan dat het signaal als sterk wordt beoordeeld, en de digitale zenders die ik ontvang komen perfect door. Ik blijf dus een defect, of een probleem met de bekabeling uitsluiten en suggereer dat het aan de smartcard of aan de distributie ligt, maar ik sluit natuurlijk niet uit dat ik iets fout doe, maar wat dan ????
 
leon
hallo, ook wij hebben problemen gehad met deze cam module.

wij hebben een samsung tv waar deze cam module op kan.
Wij hebben de cam module bij ITS gekocht (wel van Ziggo) maar wij kregen ook storing en de module werd niet herkend na meerdere malen contact gehad te hebben met samsung die ons super geholpen hebben.
Via hun kwamen we er achter dat onze cam module gewoon niet werkte terug gegaan naar ITS deden daar erg moeilijk was onze fout de fout van Ziggo fout van Samsung maar alles werkte onze tv was er gewoon niet geschikt voor volgens hun na een discusie ze wilde me wel weg hebben want het liep tegen 18.00 kreeg ik na lang zeuren een nieuwe cam module (kaart hielden we gewoon) met de mededeling dat die het dan toch ook niet deed (hoe klant vriendelijk kun je zijn).
Maar goed thuis aangekomen even het programma opnieuw doorgelopen en inderdaad binnen 10 minuten hadden we tv!!!!!!!
Dus als het helemaal niet lukt na alles te hebben gedaan nieuwe update tv en nieuwe instalatie ligt het waarschijnlijk toch aan de module.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
 
famouswolf
kijk inderaad ook ff op ziggo.nl voor de complete lijst.
Sommige tv's komen ook uit in 2 versies waarvan de ene wel gecerticeerd is en de andere niet.

Verder kunnen wij vanuit ziggo ook nog een gratis signaal sturen naar je smartcard waardoor hij mogelijk de zenders wel pakt (telefonisch).
Smartcards zelf zullen bijna nooit kapot gaan.
 
mightymouse
Hoi,

ik heb nu een Samsung led tv gekocht met een CI+ slot. De module heb ik ook inmiddels binnen maar nu geeft de televisie aan dat er een error zit in het toestel certificaat. Ziggo zegt in de lijst dat de tv die ik heb er geschikt voor is en dat ik misschien de fabrieksinstellingen weer moet aangeven. Dat vind ik een makkelijk antwoord. Maar goed, misschien is het wel zo.

Weet iemand van jullie hoe je bij een Samsung UE40B6000 de fabrieksinstelling terugzet of hebben jullie misschien hetzelfde probleem gehad en is het bij jullie opgelost?

Ik hoor het graag van jullie

Bedankt alvast
Mighty
 
leon
Dit is het zelfde probleem als ik had terug naar je fabrieks instellingen doe je met plug en play in je menu,je heb wel geupdate enzo?
 
leon
Ik zelf heb dus een andere cam erin gestopt en toen werkte het wel,dus de kaart van ziggo is het zelfde maar een andere module gebruikt.
 
mightymouse

Quote

leon schreef:
Dit is het zelfde probleem als ik had terug naar je fabrieks instellingen doe je met plug en play in je menu,je heb wel geupdate enzo?


Leon,

wat moet ik updaten dan?
 
leon
je moet de firmware updaten van de tv dit kan je vinden op de website van samsung onder het kopje updates/downloads .
dit downloaden op een usb stick zetten {eerst wel uitpakken} steek dit in de tv die doet de rest,als hij up to date is dan doet de tv niks en zegt hij dat hij geen nieuwe software heeft gevonden.
En dan alles weer opnieuw proberen.
dan zou het moeten doen.

succes
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'problemen met Cam/c1+ installatie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Problemen POP accounts Storing : 6 28-08-2017
Problemen met Port Forwarding. Algemene computer en software vragen. : 11 26-06-2017
Ziggo Connect Box wifi problemen Apple / Windows Algemene computer en software vragen. : 5 07-01-2017
Problemen open NAT krijgen voor 2 pc's voor BO3 Algemeen : 12 10-01-2016
Ziggo geeft IPv6 adressen uit, daardoor problemen met VPN. Instellingen software : 1 09-12-2015
Advertentie