obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo internet ellende
jwvink
Ik heb al een aantal weken een zeer vervelend probleem.

Sinds een aantal weken heb ik problemen met mijn MacBook Pro i.c.m. Ziggo Alles in 1.

Ik gebruik een ethernet kabel vanaf het Motorola modem. Nu valt elke 2 minuten de verbinding weg. Als ik de kabel er uit haal en erin stop, werkt de internet verbinding weer voor 2 minuten.
Ook als ik bij mijn netwerk instellingen "Vernieuw DHCP" aanklik, heb ik weer 2 minuten verbinding.
Ik heb 2 (wireless) routers geprobeerd er tussen te zetten (een Philips SNB6500 en een Linksys WRT54G v4) maar bij beide gebeurt hetzelfde als bij de kabel. 2 minuten wireless verbinding en daarna niet meer. Via een DHCP renew in de router en werkt het weer 2 minuten.
Op internet gezocht op het probleem en een mogelijke werking gevonden: het dynamisch IP adres statisch instellen (inclusief alle DNS toewijzingen etc) Maar dit helpt helemaal niets.

Nu komt het vreemde. Ik heb ook nog een Asus EEEPC met Windows XP erop. Via draad gaat het prima. Géén probleem met wegvallende verbinding. Eerlijk gezegd heb ik het draadloos nog niet geprobeerd.

Nu vraag ik mij af of het probleem aan mijn MacBook Pro ligt, of aan Ziggo, of een combinatie van die 2.

Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen!
 
MisterSenseo
Ik denk dat het aan je MAC-book ligt want Ziggo ondersteunt PC en MAC en met je pc werkt het goed.
Je zou die MAC eens op een andere verbinding moeten proberen bijvoorbeeld iemand met een ADSL verbinding.
Sowieso is het sterk aan te raden om een router ertussen te plaatsen ivm internet troep die door het modem doorgelaten wordt en een router houdt dit tegen.

MisterSenseo
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo internet ellende', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Advertentie