Na een recente overstap van KPN naar Ziggo 3-in-1 blijkt het onmogelijk te zijn om het alarmnummer 112 te bellen.
Het schijnt met het porteren te maken te hebben maar niemand bij Ziggo kan me op dit moment vertellen wat ze er aan kunnen doen!
Ik kwam erachter doordat ik 112 nodig had. Je staat heel raar te kijken als wordt gemald dat het nummer buiten gebruik is.
Herkent iemand dit probleem en wat is de oplossing?
Dat is echt te gek voor woorden.
Ik heb een vraag/klacht bij COAX gedeponeerd.
ZIGGO biedt telefonie aan en heeft maar te zorgen dat ik alle nummers kan bellen : ook naar 112.
de ziggo-bebruikers groep???
Ik ben een ziggo-gebruiker.
zit ik nu ook in die groep?
en zo nee, waarom niet?
en hoe kan ik er dan wel in komen?
wat is het nut van die groep?
Ja Kezeltje je zit automatisch in die groep en dat ook nog eens helemaal gratis
De Ziggo Gebruikers Groep heeft 1x per kwartaal overleg met Ziggo om signalen vanuit de Gebruikers Groep (lees dit forum) te bespreken met als doel om voor alle klanten van Ziggo verbeteringen te bewerkstelligen.
Naast het regulier overleg is er telefonisch en voornamelijk mail contact.
Leden die zich actief hiervoor willen inzetten zijn van harte welkom.
Ik ben zojuist teruggebeld door Xxxxxxx Xxxxxxxx van Ziggo, die mij kon verzekeren dat ik gewoon met mijn vaste lijn van Ziggo naar 112 kan bellen.
(de naam is bij mij bekend).
Na mijn melding op woensdag ben ik op vrijdag een aantal keren gebeld door Ziggo door verschillende medewerkers die in de materie zijn gedoken.
Ook de lijst met gebelde nummers met onder andere daarop mijn oproep aan 112 is nagekeken, ik had die na een mislukte poging nog een paar keer op andere momenten geprobeerd.
Wat bleek: in hun oproepenlijst verschijnt hij niet als 112 maar als 12! De eerst één valt dus weg!
Na het proberen met een andere telefoon blijkt het uiteindelijk aan mijn telefoon te liggen. Bizar verhaal maar waar. Ik zal dus een andere telefoon moeten kopen alleen om 112 te kunnen bellen. Alle nummers met een dubbele 1 kan ik bellen (doe ik ook geregeld) maar als de 1 aan het begin staat lukt dat dus niet.
Het zou erg nuttig zijn voor andere klanten als jij aangaf welke telefoon dit probleem veroorzaakte dit om een foutieve aankoop te voorkomen als ze ook een abonnement met telefonie willen nemen.