obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
ziggo storing
Henk
Zijn er meer met storing? Via ziggo.nl wordt ik niet wijzer.
 
MisterSenseo
Storing op wat ?
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Integrale
Yep. Geen tv ontvangst meer op m'n CI modules.
 
MisterSenseo
Wil je mijn upload ?
En dan geef je mij jouw download...........PfftPfftPfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
mrvanschaik
ik begon optimistisch te worden, na 1 feb geen storingen meer met internet/telefoon, echter vrijdagavond geluid digitale tv ineens weg (na reset weer goed), gisteren internet/telefoon 1 h niet werkzaam, vanmorgen bleef (!) de modem in storing; modem kon niet meer opstarten. Zaterdagavond enkele keren digitale signaal voor tv fractie van seconde weg.
installatie: groene kabel, versterker FRA-752/N , low pass filter, Ubee modem, bedrade router SC, 3 computers.
digitale tv met cisco HD recorder.
Vrijdagavond was er een algemene storing gemeld in mijn gebied. Zou er niets mee te maken hebben. Waarom viel toen het geluid weg? En de problemen erna met signaaluitval ? Vanmorgen 3x help desk gebeld ; versterker ertussen uit, nu via verdeeldoos en de Ubee modem start ... probleemloos op. Digitale tv werkt ook.
Echter: veel stekkerverbindingen, signaal verslechtering vooral als ik het T-stuk ertussen doet om de radio ruis te onderdrukken. Ziggo medewerker adviseerde me over enkele dagen de versterker er weer tussen te plaatsen. Als het dan niet gaat, zou ik een nieuwe versterker krijgen. Ook al ben ik een leek, dit gaat natuurlijk niet helpen. In dit geval is het cruciaal om te weten wat Ziggo vrijdagavond- nacht heeft gedaan. En als er een nieuwe versterker nodig is, dan moet het een ander type zijn, zo lijkt me.

Wie herkent dit en heeft een tip?
PS:is het normaal dat de aarde draad van de verdeeldoos spanning heeft (lampje spanningszoeker brand); k'heb deze gekoppeld aan aarde, had ik ook gedaan bij de versterker.
 
Henk
Typ nu via gsm. Heb last van storing. Jullie ook?
 
mrvanschaik
monteur is vandaag geweest; retour signaal (of zoiets) was erg laag. Mijn indruk is dat er momenteel weinig storingen zijn (monteur kwam dezelfde dag nog langs).
 
mrvanschaik
donderdagavond - vrijdagmorgen lag m'n Ubee modem er weer uit; geen telefoon/geen internet. Resetten lukte nu wel. Opvallend is ook dat het digitale signaal voor tv sterk schommelt, niet alleen qua signaal sterkte maar nu ook in kwaliteit en BER waarde.
Ook heb ik een slechte snelheid gemeten.
Mijn conclusie is dat het binnenkomend signaal steeds verandert, en dat mijn Ubee modem, gecombineerd met de versterker, daar niet goed tegen kan. Zonder versterker is geen goed optie. Monteur is al 2x geweest, in beide gevallen lag het aan Ziggo. Ik zie bijna geen andere mogelijkheid dan teruggaan naar KPN voor tel en internet.
Wie herkent dit?
 
mesa57
Heel herkenbaar. Een kennis van me hier in het dorp heeft hetzelfde. Nadat hij had aangedrongen dat de monteur een kabel storingsmeter moest meenemen, bleek dat de kabel buiten op minstens 3 plaatsen gebroken is. Van de week hebben ze een gat gegraven en tot de conclusie gekomen dat de hele straatkabel vervangen moet worden. Dat gaat even duren, want daarvoor moet vergunning aan de gemeente worden gevraagd.
 
Undertaker
@ Mesa57

Dan weet je in ieder geval waardoor de storing is veroorzaakt, en weet je ook zeker dat er nu wat aan gedaan gaat worden.
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ziggo storing', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie