obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
SPAMfilter Ziggo laat SPAM door!?
Rolf2
Hallo,
Tussen 16 juli en 30 juli 2010 heb ik 74 spamberichten via Ziggo ontvangen. En dat terwijl ik bij Mijn Ziggo het spamfilter op maximale strengheid (= m.i. géén spam) heb ingesteld.
Gedurende voornoemde periode heb ik ze allamaal geprint omdat ik wil proberen dit probleem juridisch aan te pakken, met dit gebruikersforum.
Via Google is mij gebrleken dat er heel veel mensen zich ergeren aan de lage kwaliteit van het spamfilter van Ziggo (voorheen Multikabel).
Immers, als je het instelt op maximale strengheid, dan zou er géén spam in je mailbox moeten komen. Ik heb daar ervaring mee, omdat ik ook nog een andere provider heb die bij de maximale strenge instelling helemaal géén spam doorlaat.
In verband daarmee trek ik de conclusie dat Ziggo (voorheen Multikabel) geld ontvangt voor het doorlaten van spam.
Daarom roep ik u allen op uw spamklachten als artikel op deze website te zetten, zodat ik juridische stappen namens het gebruikersforum kan gaan opstarten.
Graag verneem ik uw reactie's!
Rolf2
 
MisterSenseo
Beetje kort door de bocht gesteld hè?
Als Ziggo zijn servers nog strakker zet kan het zomaar zijn dat een normaal,geen spam,mailtje ook niet door komt dus waar hebben we het over?
Vroeger kon je niet eens een mp3tje of .jpg file verzenden naar Ziggo en ook dat riep ergenis op.
We hebben op internet gewoon een probleem dat de spammers ook niet slapen...........
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Zippo
Spam is altijd vervelend. Googles Gmail is in mijn ogen een goed voorbeeld. De spam filtering van Gmail is bijna 100%.

Ziggo doet zeker wel iets tegen spam, maar de filters laten inderdaad te veel door. Zeker als je het vergelijkt met Gmail.

Natuurlijk is het een goed idee om Ziggo hierop te attenderen. Misschien wordt er wat aan gedaan en zeker als veel mensen de zelfde ervaring hebben als Rolf2.

Ik zou zeggen post je ervaringen met het spamfilter hieronder.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Wij proberen middels de spam filter zo veel mogelijk tegen te houden. Nu lukt dit niet bij alle berichten omdat niet alles direct als spam herkend wordt. Over het algemeen krijgt u veel spam als uw emailadres bekend is doordat het bijvoorbeeld ergens op een website staat vermeld. Vul daarom nooit zomaar uw email adres in op websites met bijvoorbeeld reclame, acties of aanbiedingen. Dit is voor veel spam verspreiders een makkelijke manier om aan uw email adres te komen.

Tevens is het in sommige gevallen mogelijk om, wanneer u met outlook of een ander emailprogramma werkt, een regel aan te maken om de spam direct te laten verwijderen of naar een andere map te laten verplaatsen. Zie voor een instructie over outlook 2003 de volgende site: http://www.computeridee.nl/workshops....658603&o=1

Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor het versturen van spam. Indien er spam wordt verstuurd door één van onze klanten, dan zullen wij hier actie op ondernemen. Echter wordt de meeste spam verstuurd door spammers buiten Nederland. Zie voor ons beleid de volgende link: https://static.ziggo.nl/images/Ziggo-...4-1607.pdf.
Gewijzigd door Ziggo-WebCare_Jelle op 07-08-2010 12:07
Ziggo WebCare Jelle
 
Rolf2
Het doorlaten en verzenden van SPAM is bij wet verboden in Nederland. Derhalve begoort Ziggo haar klanten die hun Ziggo filter op maxiamaal hebben ingesteld geen SPAM toe te zenden. Als ze dat toch doen zijn ze dus in overtreding.
Rolf2
Gewijzigd door Rolf2 op 08-08-2010 14:47
 
Undertaker
Wetgeving Omtrent Spam Overgenomen uit wetboek.

1. Het gebruik van automatische oproepsystemen zonder menselijke tussenkomst, faxen en elektronische berichten voor het overbrengen van ongevraagde communicatie voor commerciële, ideële of charitatieve doeleinden aan abonnees is uitsluitend toegestaan, mits de verzender kan aantonen dat de desbetreffende abonnee daarvoor voorafgaand toestemming heeft verleend, onverminderd hetgeen is bepaald in het tweede lid.

2.Een ieder die elektronische contactgegevens voor elektronische berichten heeft verkregen in het kader van de verkoop van zijn product of dienst mag deze gegevens gebruiken voor het overbrengen van communicatie voor commerciële doeleinden met betrekking tot eigen gelijksoortige producten of diensten, mits bij de verkrijging van de contactgegevens aan de klant duidelijk en uitdrukkelijk de gelegenheid is geboden om kosteloos en op gemakkelijke wijze verzet aan te tekenen tegen het gebruik van die elektronische contactgegevens, en, indien de klant hiervan geen gebruik heeft gemaakt, hem bij elke overgebrachte communicatie de mogelijkheid wordt geboden om onder dezelfde voorwaarden verzet aan te tekenen tegen het verder gebruik van zijn elektronische contactgegevens. Artikel 41, tweede lid, van de Wet bescherming persoonsgegevens is van overeenkomstige toepassing.

3. Bij het gebruik van elektronische berichten voor de in het eerste lid genoemde doeleinden dienen te allen tijde de volgende gegevens te worden vermeld:
a. de werkelijke identiteit van degene namens wie de communicatie wordt overgebracht, en
b. een geldig postadres of nummer waaraan de ontvanger een verzoek tot beëindiging van dergelijke communicatie kan richten.

Gewijzigd door Undertaker op 09-08-2010 18:18
Met vriendelijke groet, Undertaker
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'SPAMfilter Ziggo laat SPAM door!?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie