obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Post hier de upload en download resultaten van speedtests! Krijgt u de beloofde snelheid na een snelheidsverhoging?
 Onderwerp afdrukken
Niet de juiste inernet snelheid en faxprobleem
Lewis Lee
Hallo iedereen, ik heb wat problemen en ik weet niet echt wat ik moet doen. Daarom besloot ik maar vandaag hier op deze forum te posten voor adviezen/antwoorden.
Onze situatie is dat we onze abonnementsvorm naar Alles-in-1 Extra hebben gewijzigd op 24 november 2010 en dat is al een tijdje geleden. We hebben gehoopt dat de internetsnelheid verhoogd zou worden, maar het bleef rond 25 tot 29 mbit/s maximaal en soms gaat het naar 5 mbit/s en het ergst geval is geen internet. Is het mogelijk dat ze vergeten zijn om onze internetsnelheid te verhogen?
De tweede probleem gaat om onze fax, want het werkt niet meer sinds vorige week. We kregen een nieuwe modem toegestuurd en ik weet zeker dat ik het juist heb geinstalleerd. Dus in principe hebben een onstabiele internet met onjuiste snelheden en nu werkt de fax ook weer niet.
Ik waardeer alle adviezen en hulp, want mijn vader is kwaad en wilt dat ik dit oplost. =/
Als jullie informatie nodig hebben over onze routers of andere dingen, ik zal het posten als deze problemen maar opgelost worden.

Met vriendelijke groet,

Lewis
 
BMP
Bij alles in een extra moet je router en je netwerkkaart wel de hoge download snelheden aankunnen, m.a,w, je hebt een gigabyte router en netwerkkaart nodig.

En de pc moet ook niet te oud zijn de i.v.m een eventuele trage harddisk.

BMP
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
Lewis Lee
Bedank voor het antwoorden. Dus ik heb een router nodig met tenminste 1 gigabyte per seconde router nodig? Dus we komen 700 mb tekort. =/
En hoe zit het met de netwerkkaart? Hoe goed moet de netwerkkaart zijn?
En mijn computer is prima genoeg, echt dat is prima genoeg. Als jullie mijn computer gegevens nodig hebben, zegt hoe ik het moet posten.

Nogmaals bedank voor het antwoorden.
 
kobus1960
Wat bedoeld wordt is het volgende.
Je bent overgestapt op alles in 1 extra met als max. snelheid 120Mb.
We gaan er even vanuit dat je netwerkkaart in je pc een 100 Mb is, redelijk standaard.
Ook gaan we er vanuit dat je router 100 Mb is, dit zijn ethernetsnelheden, staan gewoon
op het modem. Nu met 120 Mb krijgen die apparaten geweldig op hun donder, met als
gevolg uitval, gekke snelheden enz. Alles in 1 extra vergt dus een investering in je netwerk.

e.e.a. Is feitelijk onduidelijk bij de aanschaf van het pakket, wat jammer is, je hebt het wel
nodig om fatsoenlijk te draaien. Nu kun je 2 kanten op bij Ziggo, dat kan immers per maand.
Of je doet een stapje terug qua snelheid en je netwerk doet het weer. Of je inversteert in GB
spullen......................

v.w.b. De Fax, even de Helpdesk bellen en informeren of het signaal wat nu ontvangt bruikbaar
zou moeten zijn voor een fax, en zo nee, of dat omgezet kan worden.
 
MisterSenseo

Quote

Lewis Lee schreef:..................... Dus we komen 700 mb tekort......................


Dit lezende ga ik ervan uit dat je een draadloze netwerkadapter hebt van 300 Mbit en daar gaat het mis........
300 Mbit WLAN geeft een echte snelheid van minder dan 65 Mbit,vaak veel minder,door invloeden van afstand en omgeving,zoals magnetrons en TL verlichting en zelfs tv's en pc's!

Zorg dat je je pc bedraad test,met of zonder router is niet belangrijk.
Als de netwerkadapter in je pc 100 Mbit blijkt te zijn kun je volstaan met de goedkoopste GB LAN kaart,bijvoorbeeld van Sweex,kost minder dan 10,- en is prima geschikt voor 120 Mbit internet van Ziggo.
Dan is de netwerkkabel ook belangrijk,standaard is CAT5 en dat haalt wel de snelheid,maar geen garanties.
CAT5E of CAT6 netwerkkabel,welke door Ziggo bijgeleverd wordt is het best.
Zoals Kobus al zei,het wordt er niet bij verteld,maar om werkelijk 120 Mbit te halen moet je aardig investeren,helaas.

Succes met deze info,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Lewis Lee
Dank jullie wel heren, ik zal de nieuws doorvertellen aan mijn vader. Ik hoopt dat het werkt. Het zelfde met de faxmachine.
Nogmaals bedank.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Niet de juiste inernet snelheid en faxprobleem', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Humax iHDR-5400C met PC verbinden lukt niet Decoders van Ziggo voor ontvangst digitale radio en tv. : 2 08-01-2020
Advertentie