obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
WLAN devices niet herkend in netwerk
Rhodan1970
Hallo allemaal,

Ik dringend op zoek naar wat hulp met het volgende, voordat ik de paar haren die me nog resten er ook nog uit trek

setup:
- Ziggo alles in 1 pakket, Ubee modem op begane grond,
- Deze maakt via kabel verbinding met een Cisco Linksys E3000 wifi router op de WAN/Internet poort op de 1e verdieping.
- Op deze router staan twee computers aangesloten via kabel
- tevens maken verscheidenen andere toestellen, waaronder een 3e computer, een laptop ( ja leuk..koters Wink en (belangrijk !) ; een media speler via wifi /WLAN verbinding met de router
- alle computer draaien windows 7

Alle toestellen hebben prima verbinding met het internet

Probleem
De bekabelde computers kunnen de wireless apparaten niet zien in in Windows.
Hierdoor is het, onder andere, onmogelijk is om de Mediaspeleter ( die ook nog dienst meot doen als NAS ) te benaderen

Doe ik iets fout in Windows? Moet die router anders geconfigureerd worden? Ik ben de weg even kwijt.

help!
 
kobus1960
Als alle apparaten werken op de zefde router, en hetzelfde Wifi signaal is het
belangrijk om op alle pc's dezelfde werkgroep (configuratiescherm/systeem/instellingen
voor externe verbindingen/computernaam/wijzigen} in te stellen.
Vervolgens configuratiescherm/thuisgroep een thuisgroep instellen op 1 pc.
Hier een groep aanmaken, wachtwoord zelf aanmaken en vervolgens de andere pc's
middels dezelfde weg lid maken van die net gemaakte thuisgroep.

Dus als alle pc's wel internet hebben op dezelfde router, dan die even met rusl laten.
Zorg dus eerst dat alle pc's elkaar onderling zien, en ga dan verder met de pc die wel
contact heeft met de NAS. v.w.b. NAS, heb ik niet heel veel ervaring mee. Daar komt
vast wel iemand op terug hier. Grin
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'WLAN devices niet herkend in netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
NPO app - zoekfunctie werkt niet meer Klacht over Ziggo : 4 06-05-2024
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Advertentie