obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Ubee evw 3200: kan niet meer in user interface komen
acale75
Beste forum leden,

Ik heb de Ubee in Bridge mode gezet. D.w.z. dat mijn eigen router, een Belkin, het verkeer nu regelt. Ik heb de Ubee op de WAN poort van de Belkin aangesloten en vervolgens het stappenplan van Magnetra gevolgd in dit topic beschreven: http://ziggo.gebruikers.eu/forum/showthread.php?t=32135 Dit werkt prima. Er is voor mij slechts 1 nadeel. Op deze manier kan ik wel in de Belkin komen maar niet meer in de user interface van de Ubee. Beide apparaten zitten in de zelfde ip reeks namelijk: de Ubee heeft 192.168.1.254 en de Belkin heeft het adres 192.168.1.1. Toch lukt het mij niet op deze manier in de Ubee te komen.
Als ik de Ubee op een LAN poort van de Belkin aansluit, kan ik wel in de Ubee komen, de pc's (6 stuks) krijgen wel een ip maar geen DNS gegevens. Windows klaagt dat ie geen DNS server kan vinden. Blijkbaar geeft de Ubee, op deze manier aangesloten, de DNS niet door.

Ik heb de DHCP van de Ubee uitstaan en de DHCP van de Belkin aanstaan.

Doe ik iets fout? Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.
 
kobus1960
Even in de belkin DNS 8.8.8.8 en 8.8.4.4. als DNS zetten.
 
acale75

Quote

kobus1960 schreef:

Even in de belkin DNS 8.8.8.8 en 8.8.4.4. als DNS zetten.


Net geprobeerd: Ubee in bridge mode met dhcp uit aangesloten op de LAN poort van de Belkin (dhcp aan) en de DNS van Google in de Belkin handmatig ingevoerd. Ook dan heb ik geen internet omdat Windows geen dns kan vinden.
 
kobus1960
Zet de belkin zoals in klikkerdeklak (onderschrift). Reset de Ubee.
Zet in de belking internet/WAN dynamic IP. Ubee DHCP aan.
Zet in de Ubee gelijk Wifi uit, dan moet het wel werken, kun je ook
gewoon de Ubee benaderen, en je eigen netwerk heeft er geen last van.

Op deze wijze werkt het bij mij perfect.
 
acale75
Bedankt voor je antwoord Kobus,

Ik heb juist de dhcp in de Ubee uit omdat het bij mij problemen gaf. Computers hadden ineens geen internet meer. Sinds ik het routeer werk door de Belkin laat doen heb ik dat probleem niet meer. Ik wil dus graag dat de dhcp werk door de Belkin gedaan wordt. Ik denk dat ik me er bij neer moet leggen dat in bridge mode de Ubee interface niet kan benaderen.
 
kobus1960
Als alles naar je zin werkt verder, je kan de Ubee
altijd nog rechtstreeks op de alternatieve manier
benaderen. Zo interessant is dat ding verder niet.
Heb je wel de firewall uitgezet van de Ubee? 1 is zat.
 
acale75
Je hebt gelijk. Alles werkt goed, maar ja, af en toe wilde ik de status waarden van de Ubee uitlezen... en trouwens een goede tip van je. Ik zal de firewall in de ubee uitzetten.

Bedankt,
Alex
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee evw 3200: kan niet meer in user interface komen', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
NPO app - zoekfunctie werkt niet meer Klacht over Ziggo : 4 06-05-2024
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
helemaal niets meer Storing : 2 18-05-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Advertentie