obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Deel je ervaring!
 Onderwerp afdrukken
digitale ziggo tv beluisteren dmv cinema homeset
benne014
Goedemiddag,

Verleden week ziggo monteur ontvangen en heb nu helaas problemen met mijn home cinema set van Philips. Helaas kan ik de zenders niet meer dmv home cinemaset beluisteren.
Er zit in de home cinemaset geen hdmi aansluiting en hoop dat een van jullie mij hierbij kan helpen.

Tevens de vraag hoe digitale zenders te programmeren in een Sony dvd recorder.

Zoals jullie waarschijnlijk al kunnen lezen, ben ik een leek en hoop op jullie expertise.

Alvast dank.



Groeten,


Eric
 
MaXMhZ
Welke apparatuur ( merk+type) heb je staan?

Met name welke Ziggo ontvanger, welke DVD recorder en welke cinema set?

m.b.v die gegevens kunnen we eventueel de apparatuur opzoeken om te zien hoe deze het beste zijn te koppelen.
Normaal gesproken heeft een DVD recorder geen ingebouwde (DVB-C) ontvanger, en ook geen CI+ aansluiting voor de Ziggo smartcard.
Je zult dus video+audio vanaf de Ziggo ontvanger naar de DVD recorder moeten sturen, en tegelijkertijd de audio naar de cinema set. Welke aansluitingen je daarvoor kunt gebruiken verschilt afhankelijk van de apparatuur.
 
benne014
Met dank voor uw hulp.

Ziggo decoder : DCB-H380R
DVD recorder : Sony - HDD -RDD - HX680/780/785/980/1080
Home Cinema Set - Philips

Hoop dat dit de info is die u zoekt.

Nogmaals dank voor de assistentie.
 
MaXMhZ
Voor de goede orde even herhaling gegevens:

Ziggo decoder : Samsung DCB-H380R,
DVD/HD recorder : Sony RDR HX680,
Home Cinema Set - Philips type??

Philips heeft een hele lange waslijst Home Cinema sets Wink

Ik weet nog zo net niet of alles wel tegelijk op elkaar kan worden aangesloten zonder verlies van functionaliteit. Zo heeft de Sony recorder wel HDMI out maar geen HDMI in. Dit doet vermoeden dat het geen HD recorder is. Ook het ontbreken van HDMI op de cinema set wijst er op dat dit een stereo set zou kunnen zijn en dus geen surround 5.1 of 7.1

Normaal gesproken neem je een Ziggo decoder met ingebouwde recorder/Hard Disk als je programma's op wilt nemen.

Met een aparte recorder moet je de Ziggo decoder instellen én de recorder als je iets op wilt nemen. Ook kun je niet tegelijk opnemen én naar een ander programma kijken/luisteren.
Heeft de Cinema set een Optisch/TOSLink ingang?
Wil je de tuner van de Ziggo decoder gebruiken of die van de cinema set (indien aanwezig)?


Welke in/uitgangen heeft de TV/Monitor?

Wat zijn de verwachtingen; Surround/stereo geluid, Single/High Definition video?
Gewijzigd door MaXMhZ op 25-07-2011 20:46
 
Imagedream
Hier gebruiken wij zowel het analoge signaal als digitaal voor de (radio) home cinemaset, analoog via coax en digitaal via optical dit werkt feilloos,
 
benne014
Beste Maxmhz en Imagedream,

Met dank voor jullie hulp en assistentie.
Zojuist jullie raad opgevolgd en eureka, het werkt.

Fijne avond.


Groeten,

Eric
 
MaXMhZ
Fantastisch! Dat was snel. Grin
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'digitale ziggo tv beluisteren dmv cinema homeset', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie