obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Communicatie problemen tussen je programma en Ziggo? Instellingen voor ziggomail, Email, POP, SMTP. P2P, emule, edonkey poorten en NZB's. Usenet/nieuwsgroepen instellingen voor Grabit, Spotnet en Newsleecher kun je hier naar vragen.
 Onderwerp afdrukken
Afgesloten... omdat ik te veel mail!
Erwin-de-vries
Beste forum leden,

Maandag 1 augustus, je stapt uit bed, checkt je mail en wat schetst je verbazing... geen internet verbinding. Je verwacht een storing en dus laat je het daarbij. Je komt vervolgens half weg de dag terug en checkt of je nu verbinding hebt, maar helaas. Dan maar even Ziggo bellen. De dame in kwestie verteld mij dat ik afgesloten ben. Dat is een rare gewaar wording. Je denkt... ben ik een wanbetaler? Heb ik zoveel data verbruikt dat ze mij zat zijn? Nee... het blijkt allemaal anders te liggen. Ik heb te veel mails gestuurd vanaf mijn account.
2011 En het is echt mogelijk om te veel mails te versturen! Maar, de schrik te boven zijn, verwacht je dat deze binnen een dag weer aan gesloten zal zijn. En dan merk je hoe klant gericht Ziggo nou werkelijk is. De mededeling is helder. Je ontvangt morgen (=vandaag) een brief en daarin staat precies wat je moet doen. Nou, u begrijpt, ik vandaag de hele dag voor mijn brievenbus liggen wachten tot onze vrienden van TNT langs komen. En ja, daar komt de postbode met een brief van Ziggo! Dolblij dat ze zo met de klant meedenken en mij nu vertellen wat ik moet gaan doen. Meer betalen! Het blijkt een brief te zijn over de komende tariefswijziging. Geweldig, dat was net wat ik kon gebruiken. Geen internet, maar wel een tariefswijziging.
Dan nog maar een keer de helpdesk bellen, een aller aardigste man staat mij netjes te woord en legt uit dat hij niets kan doen, dan afwachten op de brief....

Maar ik zou ook denken, je moet het dan wel gek hebben gemaakt om zoveel te mailen. Ja, dat klopt. Mijn NAS stuurt naar een appart ingestelde mail adres een bericht als er een error of een warning is. Zo doet hij dat ook bij een hikup van de internet verbinding. Zoals ik het kan bekijken is mijn internet er vanaf 22:00u tot 5:00u er uit geweest. En mijn nas stuurt elke niet geslaagde connectie poging een mail naar mijn adres. Zonder dat ik mij bewust was dat er in betreffende nacht geen internet was, heeft mijn NAS zich suf gewerkt om een internet verbinding tot stand te brengen.

Al met al begrijpt u dat mijn frustratie van afsluiting een oorzaak - gevolg actie is.

Voorheen was ik een voorstander van Ziggo, ik heb anderen overgehaald om ook bij Ziggo te komen. En eerlijk is eerlijk, zolang het goed gaat is er niets aan de hand. Maar dan komt het moment dat je ze echt nodig hebt en dan merk je de klant gerichtheid van Ziggo.

Nou, morgen maar weer op de postbode wachten en dan nog maar 48 uur en moet het weer werken... Offff heb ik nu net de pech dat het weekend er tussen komt?

We wachten in spanning af!

Groet,
Erwin
 
Henk
Ik vind dat zeer onbehoorlijk. Ten minste had er een waarschuwing aan vooraf kunnen gaan, zodat je maatregelen had kunnen nemen.

Iets dergelijks heb ik in de @home tijd ook meegemaakt. na 14 dagen nog geen internet de boel opgezegd. Uiteindelijk 6 weken zonder internet van @home gezeten voordat de nieuwe provider aangesloten was. Gelukkig via een vriendelijke buurman op zijn draadloze netwerk mogen surfen.
 
kobus1960
Even ter lering, om hoeveel mails gaat het dan?
Honderden, duizenden.......??
Het kan zijn dat de mailservers van Ziggo bij een bepaalde
stroom uitgaan van een spambot o.i.d.

Maar dan nog, kan Ziggo je tenminste informeren/waarschuwen.
Zomaar de stekker eruit is (netjes gezegd) niet netjes.
Blok dan tijdelijk je mailaccount of zo en bel even.
Dan kan wel om je als klant te winnen toch?
 
MisterSenseo
Ik zat ook al direct aan een spambot of zoits te denken.
@Erwin : Ben je er wel zeker van dat alles pc's in huis,indien aanwezig,wel allemaal virus- en malware vrij zijn ?
Het kan zomaar zijn dat je het niet eens weet en dat je als een gek mail aan het verzenden bent.................zoek naar het programmaatje Mbam,werkt goed voor spyware,malware en virussen.
Zoek het maar na in de Algemene voorwaarden...........helaas,ze mogen je bij dit soort dingen zomaar afsluiten om je buurtgenoten te beschermen.
Jij gebruikt op dat moment zo veel bandbreedte dat je buurman de startpagina niet eens openkrijgt..........
Ik ben het met je eens dat het menselijker zou zijn geweest als je eerst een briefje had gehad,maar ze staan helaas voor jou geheel in hun recht.
Trouwens.............als je weggaat bij Ziggo en je gaat zonder je pc te checken naar een andere provider en je hebt inderdaad een fout bestandje in je pc.....................dan weet je het gevolg,dan gaat er dito hetzelfde gebeuren,wel of geen waarschuwing.........Wink
Check dan ook heel goed alle aangesloten pc's en neem maatregelen.
Iets wat heel erg goed werkt als volgende stap is heel slijmerig Ziggo bellen en 10000 keer "sorry" roepen,daar zijn ze gevoelig voor hahahahahahaha.

Heel veel succes en sterkte ermee,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Erwin-de-vries
Bedankt voor jullie reacties en steun betuigingen Smile Vanuit mijn NAS log heb ik gezien dat deze wil connecten met Internet maar telkens niet lukte. Alle 700 mailtjes zijn uiteindelijk wel netjes bezorgt op mijn eigen mail adres ( geen ziggo ).
Ik heb er overigens vrede mee dat men mij afgesloten heeft, alleen verwacht ik op z'n minst een telefoontje dat ze dit gedaan hebben en hoe ik de blokkade er weer af kan krijgen.
Nu blijft het zo'n vaag verhaal van wachten op een brief....

Mijn pc's en servers zijn voor de rest goed beveiligd. In mijn DLINK Dir855 zit een goede firewall, op mijn server merk ik dat er redelijk vaak wordt geprobeerd binnen te komen via SSL, maar daar zit een sterk wachtwoord op.

To be continued!
 
kobus1960
Mwahhhh, 700 maar...............Pfft
 
MisterSenseo
Goed beveiligen is één,een trojan of spyware binnenkrijgen is een ander verhaal.
Nooit roepen dat het jou niet zal gebeuren,het overkomt zelf Bill Gates !
Enne..............................700 mailtjes..............da's wel heel erg veel en ik kan me goed voorstellen dat dit een zware overbelasting is voor de servers.
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Erwin-de-vries
We zijn weer online! Vandaag een brief gekregen van Ziggo waarin stond dat ik 650 mails verstuurd had over 5 uur tijd...
Laten we zeggen dat het een productieve nacht is geweest.
In de brief stond eigenlijk niets schokkend, behalve dat ik contact moest opnemen met de helpdesk, want dan kunnen ze me weer activeren (??!!)
2 dagen wordt er verteld dat in de brief instructies staan en nu blijkt de zelfde helpdesk mij te kunnen aansluiten binnen 2 uur!
Ik moet eerlijk zeggen, toen de medewerker mij vertelde dat ik pas morgen weer internetten kon, ik mijzelf beruste in het idee morgen weer te kunnen werken.
Maar nu het binnen 2 uur opgelost is, ben ik bijna in extase... Smile

Wat merk je dan pas hoeveel je eigenlijk met internet doet. Bijna had ik onze ganzenbord weer van zolder moeten halen..


Groeten,
Erwin
 
MisterSenseo
Prachtig,gelukkig een happy end voor wat als drama begon.
Misschien een goeie tip om iets minder te gaan mailen en als je wel meer wilt mailen een accountje Gmail of eigen serverdomein kopen ?
Dit heb je al vanaf 3 tientjes per jaar........

In elk geval weer veel plezier met je blijkbaar verslavende hobby.......Pfft
Grapje,je weet inderdaad pas wat je mist als het er niet meer is............Wink
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Afgesloten... omdat ik te veel mail!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
gewenste mail verdwijnt direct in ongewenst Ziggo Gebruikers Groep : 5 01-05-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Ik krijg mail van andere ziggo klanten Klacht over Ziggo : 3 06-02-2018
geen bijlage openen in ziggo mail Algemeen : 10 29-09-2017
E mail Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 6 07-02-2017
Advertentie