obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
ubee docsis 3 modem statisch ip adres
raymondtoonen
hallo

ik heb een ubee docsis 3 modem (die nieuwe).
tijdje geleden heb ik mijn computer een statisch ip adres gegeven en alles werkt perfect.
nu wil ik mijn laptop en ipad2 ook een statisch ip adres geven. maar telkens als ik de instellingen op sla gaat de modem alle apparaten in het netwerk opnieuw de ip adres toekennen (dhcp) en slaat hij niets op.

heeft iemand hier een oplossing voor???

alvast bedankt
 
kobus1960
Ja, alles automatisch zetten, waarom wil je persé statische adressen?
 
Puma
Ja, op de apparaten handmatig een statisch IP invullen en niet de al toegewezen adressen vast leggen c.q reserveren via het menu van de router.

@kobus1960:

Handig voor portforwarding bijvoorbeeld.
 
raymondtoonen
ik weet hoe je ip adressen statisch toekend aan apparaten in mijn netwerk maar zodra ik op opslaan druk gaat mijn verbinding weg van mijn computer naar de modem. zodra ik weer verbinding heb zie ik dat hij niets heeft opgeslagen.

@kobus

statisch ip adressen zijn handig voor shares, remote desktop. soms veranderd de LAN ip adres en moet je meer gaan kijken wat de nieuwe ip adres is.
 
Puma
En dit doe je via Gateway>Static Lease? Als dat dus niet werkt, kun je ook handmatig de adressen instellen op je PC's, playstation etc.
 
kobus1960
Ja, idd, mac-adres in de lijst, IP adres erachter, enable en klaar.
Je kunt er 10 hebben. Inloggen in modem;
Geavanceerde instellingen/gateway/static lease.
 
raymondtoonen
mensen ik heb het al opgelost.

ik dacht of ik reset de modem helemaal maar moest ik weer alles instellen. daar had ik niet zo veel zin inGrin.

of de netwerk ip adressen van 192.168.178.XXX naar 192.168.0.XXX veranderen. dat gedaan en toen kon ik gewoon weer in me modem statische ip adressen toevoegen zonder dat hij de verbinding refreshed.

denk dat het een bug was in de firmware.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ubee docsis 3 modem statisch ip adres', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
wijzigen wachtwoord email adres Algemeen : 6 11-01-2020
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Bin-file van compal-modem wijzigen Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 4 25-12-2018
settop box modem Klacht over Ziggo : 3 09-05-2018
Advertentie