obey-robots.txt
24 April 2018, 20:31
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 36% [16 stemmen]
36% [16 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 64% [29 stemmen]
64% [29 stemmen]

Stemmen: 45
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

ziggo digitale tv installeren geen signaal

nathalie20
Goedemiddag,
Ik heb een televisie van Samsung die geschikt is voor digitale tv. Heb een smartcard van Ziggo gekocht en deze afgelopen maandag geactiveerd en geïnstalleerd op de tv. De zenders staan er digitaal op op het moment als ik het geïnstalleerd heb. Maar als ik de tv weer uit doe (wel op standby) en ik doe de tv darana weer aan dan staat alleen Nederland 1 op digitale tv en de rest vanaf nederlnd 2 is zwart beeld met de tekst gecodeerd signaal. Dat is dus vreemd want na het installeren gaat het goed, maar daarna is het weer weg. Waar kan het aan liggen en wat kan ik doen? Alvast bedankt.
 
veloci
Lijkt op een probleem tussen de ci+ insteek kaart en de tv. Kun je als dit probleem hebt wellicht ook proberen om de ci+ insteekkaart even een stukje uit het contact te halen en opnieuw in steken, en GOED aandrukken.
 
Zippo
Ik heb ook zitten stuntelen met het aansluiten van die CI+ module.
Hij kan op twee manieren in het slot geschoven worden.
Ook de smartcard kan op 2 manieren in de CI+ kaart geschoven worden. (eigenlijk 4 maar 2 vallen logischerwijze af).

Nederland 1 is als rampenzender ongecodeerd en is dus altijd te bekijken.

Als je laat zoeken dan vind ie wel alle kanalen, maar de smartcard zorgt er dus voor dat de codering omgezet wordt in zichtbaar beeld.

Aangezien de kanalen gevonden worden moet denk ik de smart card er andersom in gezet worden. Lukt het dan nog niet, kijk dan of je de module er anders om in kan zetten. (Niets forceren!!!!)
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.

Alice, CaiWay, Glasvezel, Kabel, KPN, Online, Stipte, T-Mobile, Tele2, Telfort, UPC, VodaFone, XS4ALL, ZeeLandNet, Ziggo. Laatste berichten overzicht alle Gebruikers Forums.

Oplossen van een E16, E19, of E30 melding op TV.
Log in op je Mijn Ziggo account. Ga naar Mijn Instellingen/Smartcard. Klik op de button "Herstel".
 
kobus1960
Over het algemeen geldt (niet altijd!!) logo's naar voren, dus fictief kijk
je daar tegenaan als je voor de TV zit.
 
Monteur_kees
Hallo Nathalie20

kijk op onderstaande link ( of print document uit )
belangrijk om de stappen te doorlopen zoals beschreven staat
http://www.samsung.com/nl/pdf/samsung_cam_ciplus.pdf


mvg, Piotje



nathalie20 schreef:

Goedemiddag,
Ik heb een televisie van Samsung die geschikt is voor digitale tv. Heb een smartcard van Ziggo gekocht en deze afgelopen maandag geactiveerd en geïnstalleerd op de tv. De zenders staan er digitaal op op het moment als ik het geïnstalleerd heb. Maar als ik de tv weer uit doe (wel op standby) en ik doe de tv darana weer aan dan staat alleen Nederland 1 op digitale tv en de rest vanaf nederlnd 2 is zwart beeld met de tekst gecodeerd signaal. Dat is dus vreemd want na het installeren gaat het goed, maar daarna is het weer weg. Waar kan het aan liggen en wat kan ik doen? Alvast bedankt.


Edit: link klikbaar gemaakt.
Gewijzigd door Zippo op 13-10-2011 20:29
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigma2 software
HK audioset
 
nathalie20
Dankjullie wel. Ik ga er vanmiddag mee aan de slag en laat weten hoe het is afgelopen. Wordt vervolgd.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 19 2011 22:01:25:
Helaas is het nog steeds niet opgelost. Het ligt niet aan het geheugen van de TV wat ik eerst dacht. Het is wel zo dat als de TV uitgaat en later weer aan dat dan de digitale zeners (behalve nederland 1) weg zijn. Dan staat er gecodeerd signaal op de andere zenders. Maar als ik dan de smartcard met CI module eruit haal en er weer in stop en wat heen en weer beweeg dan komt er soms in beeld te staan: controleert smartcard en dan dan opeens is er weer digitale tv. Ik heb er al iemand bij gehad van een speciaalzaak en hij probeert het uit te zoeken bij Samsung. Misschien ligt het wel aan de houder in de TV waar de module in gaat. Zou dat makkelijke te repareren zijn? Ik houd jullie op de hoogte. Heeft iemand nog ideeen?
Gewijzigd door nathalie20 op 19-10-2011 22:01
 
BMP
Zippo schreef:

Ik heb ook zitten stuntelen met het aansluiten van die CI+ module.
Hij kan op twee manieren in het slot geschoven worden.
Ook de smartcard kan op 2 manieren in de CI+ kaart geschoven worden. (eigenlijk 4 maar 2 vallen logischerwijze af).

Nederland 1 is als rampenzender ongecodeerd en is dus altijd te bekijken.

Als je laat zoeken dan vind ie wel alle kanalen, maar de smartcard zorgt er dus voor dat de codering omgezet wordt in zichtbaar beeld.

Aangezien de kanalen gevonden worden moet denk ik de smart card er andersom in gezet worden. Lukt het dan nog niet, kijk dan of je de module er anders om in kan zetten. (Niets forceren!!!!)





Stukje ff van google geplukt Smile

De Ziggo smartcard in de module schuiven, chipzijde aan kant met de 'geschikt voor Ziggo' tekst.
CI+ module (met de smartcard erin) in de TV schuiven met de zijde met de Ziggo tekst naar achteren als je voor de TV staat.
You cannot be a true petrolhead until you've owned an Alfa (Jeremy Clarcson)
 
kobus1960
Sony is precies andersom........
 
nathalie20
Er is nog steeds geen oplossing. Ben nu bijna 2 weken verder en heb nog geen ZIggo digitaal. Er is gebeld met Samsung en het kan zijn dat het niet aan Ziggo ligt, maar aan het moederbord van de TV. Er komt iemand van Samsung en die gaat er naar kijken. Misschien, hopelijk is het dan opgelost. Ik laat het jullie weten!
 
kobus1960
Kan je niet even een paar tellen van een buur of kennis een decoder
gebruiken? Al is het maar een half uurtje, jouw card er in en even zien
of je signaal hebt. Doe dit even voor er een monteur op de stoep staat
die je moet betalen terwijl de oorzaak ergens anders ligt. Wink
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'ziggo digitale tv installeren geen signaal', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
Europese inval bij Ziggo Sport voor onderzoek uitzendrechten Ziggo nieuws 2 12-04-2018 15:52
Ziggo schakelt analoog TV signaal uit vanaf april. Ziggo nieuws 1 09-03-2018 01:43
Ik krijg mail van andere ziggo klanten Klacht over Ziggo 3 06-02-2018 17:52
Ziggo Go App voor standaard Win 10 gebruiker Een oplossing Software vragen 2 04-12-2017 18:21
Slechtontvangst kerkomroep via Ziggo verbinding Storing 34 19-11-2017 18:39
Goedenavond bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Gilex03:13:55
| MisterSenseo03:15:47
| fvdhberg05:15:22
| Zippo05:28:41
| Ziggo Webcare06:03:27
| Desmark11:20:29
| grotode22:27:35
| Bitfreak 1 dag
| Justin23 1 dag
Laatste Artikelen
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
| Cisco Stappenplan ro...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

11-03-2018 14:05
kan ik hier ook afleveringen van grey anatomy vinden?

04-03-2018 13:23
Goedemiddag

03-12-2017 00:42
ga het later proberen, vanmorgen mijn moeder overleden dus nu andere zaken aan en in mijn hoofd!!!

01-12-2017 12:10
ik zie helaas weinig antwoorden en solutions voor mijn wifi probleem 😢

22-11-2017 23:15
BURPPPPPPP !!!!!!!!!!