obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
wel verbinding-geen internet ZIGGO - EPC 3925
hat
lees geweldige dingen op dit forum. Kan helaas net mijn probleem niet vinden. Misschien kan iemand mij helpen?
- net een week Ziggo alles-in-een met Cisco 3925. Monteur alles geinstalleerd en gecontroleerd. Leek te werken.
- 4 kinderen, hoop devices. Alles voorzien van nieuwe inlogcode natuurlijk. Laptops toch geen internet-verbinding. Ziggo gebeld. Kanaal van 'automatisch' op '1' gezet. Liep paar dagen behoorlijk goed. Hoera.
- sinds 2 dagen slecht of geen internet op smartphones, ipad, één computer, één laptop. Wel wifi-verbinding, maar geen internet. Op 2 plekken weigert zelfs de browser op te starten (IE, maar ook Google Chrome)
- bedrade computer, 2 andere laptops: geen probleem

Staan de instellingen van de router soms te 'strak'? Behalve kanaal veranderd heb ik er niets aan gedaan. Nog maar een keer van kanaal veranderen?
 
MisterSenseo
Je draadloze netwerk is zo snel als je traagste adapter,meestal een smartphone.
Probeer eens je draadloze instelling op B/G te zetten,dan heb je een 54 Mbit netwerk en heb je kans dat alles strakker loopt.Op die manier hou je goed 20 Mbit over en dat is ruim voldoende........Wink
Normaal is kanaal 1 de snelste maar als bij jou in de buurt veel netwerken op de lage kanalen zitten kan het inderdaad zijn dat je moet zoeken met je kanalen.
Met SSIDer kun je zien waar de netwerken in jouw omgeving zitten en kun je er naast gaan zitten.

Succes,
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
hat
Dank voor je antwoord. Ik snap alleen niet helemaal wat je bedoelt met de opmerking dat je netwerk zo snel is als je traagste adapter. Toch niet dat mijn smartphone kan veroorzaken dat de laptops internet-problemen hebben, neem ik aan?

Probleem is ook niet zozeer dat alles traag werkt, maar helemaal niet of met haperingen. Ik zal inderdaad weer een ander kanaal proberen.

Is SSIDer een programma dat ik moet downloaden, of iets in de instellingen van verbindingenbeheer van computers? En geeft het dan aan op welke kanalen mijn buren zitten?
 
MisterSenseo
SSIDer ( << Persoonlijk heb ik het ook nog niet meegemaakt dat bij een hele trage netwerkadapter dat het hele draadloze netwerk vertraagt maar meerderen hier op het forum roepen het dus zal er wel een kern van waarheid inzitten,wie ben ik om aan heb te twijfelen ?
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wel verbinding-geen internet ZIGGO - EPC 3925', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Lang geen internet en slechte communicatie Klacht over Ziggo : 3 15-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
Advertentie