obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
UPC zint op overname Ziggo
Zippo
De eigenaar van UPC, het Amerikaanse Liberty Global, overweegt een bod uit te brengen op zijn collega-kabelaar Ziggo. Dat schrijft De Telegraaf donderdag.

Daarmee zou een beursgang van Ziggo op het laatste moment van de baan kunnen zijn. Een beursgang zou volgens ingewijden op korte termijn, in de eerste helft van het jaar, kunnen plaatsvinden.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
Ik zou bijna zeggen: Joepie!
Want UPC heeft prijstechnisch interessante aanbiedingen.
Echter als dat door zou gaan, dan is de kans immens dat die prijzen wel naar boven bijgesteld aan worden.

Ik schrijf specifiek "als dat door zou gaan", want je kunt er van uitgaan dat dit feest niet doorgaat.
Want in dat geval heb je immers nog maar 1 kabelprovider (althans overwegend) en is er dus geen concurrentie meer en is er sprake van marktbeheersing. Dat gaat de NMA niet goedkeuren.

Van de andere kant is er misschien nog wel een klein gaatje, want van echte concurrentie is nu eigenlijk ook geen sprake, omdat gebruikers in het ene verzorgingsgebied, niet kunnen kiezen voor de kabelaar van het andere verzorgingsgebied en omgekeerd.
Greetings, Black Tiger
 
MaXMhZ
De NMA is een wassen neus die bij voortduring de andere kant opkijkt.

Het is zoals je zegt. Nu is er al geen keus voor de consument.

Ze zouden al ingegrepen moeten hebben dus.
Het wachten zal helaas wel op de EC zijn.

Linksom of rechtsom, ik verwacht geen verbetering.

Er zijn een vast aantal aansluitingen in NL, en bandbreedte kun je maar 1 keer gebruiken als je geen verlies van kwaliteit wilt.
Goedkoper zal het zeker niet worden.
Gewijzigd door MaXMhZ op 24-02-2012 06:48
 
kobus1960
Ik heb er geen zwaar hoofd in, het aanbod zit m in 5 systemen.
Kabel, ADSL-VDSL, glasvezel, Satelliet en de ether. Die 5 systemen
gaan elkaar de tent uitvechten zodra glasvezel overal beschikbaar is.
Hetgeen van de EC (Neelie Smit) voor 2015 uitgerold moet zijn.
Daarbij de verplichte maandelijkse opzegtermijn ben je zo meteen
zo vrij als een vogel. Dus ik verwacht eerder prijsdalingen.
Ik denk dat glasvezel de prijskraker voor de overige systemen wordt.
Een soort Lidl/Aldi t.o.v. AH. Wink Goed en duur-koop.
 
Black Tiger
VDSL2 wordt al uitgerold door KPN as we speak, maar dat gaat het echt afleggen t.o.v. glasvezel.
VDSL2 gaat momenteel niet sneller dan 45mbit en dan moet je ook nog binnen een bepaalde afstand van de centrale wonen. Bij Telfort krijg je het bijv. als je niet hoger dan 25mbit kunt komen, en terecht.

Met glasvezel kun je inderdaad alle partijen daarop verwachten, goede concurrentie dus. Maar ik heb er nog een hard hoofd in dat dit ook in 2015 gelukt is.

Tegen die tijd zullen er inderdaad ook wel prijsdalingen te verwachten zijn bij de glasvezelabo's.

Maar bij ene overname van Ziggo door UPC verwacht ik een prijsstijging van de huidige tarieven van UPC. Dus mijn verwachting is dat ze de huidige tariefopstelling en aanbiedingen van Ziggo zullen gebruiken (die iets duurder liggen).

Ben benieuwd wat het allemaal gaat worden. Het jammerst vind ik nog dat we hier nog moeten wachten op glasvezel tot in huis.
Maastricht is toch een stad met 110.000 inwoners, en hier is nog niks wat glasvezel voor thuis betreft. Terwijl ze het 5 km verderop in dorpen als Meerssen en Rothem wel al gaan aanleggen. LoL.Smile
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Bij ons ligt het al voor de deur, in omliggende gemeentes eveneens.
Dus ik wacht het rustig af. Overigens is ook Tele2 (Versatel) met hun
eigen glasvezelnet tot in de wijkcentrales een speler.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'UPC zint op overname Ziggo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie