obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Fritzbox 7340 wilt niet op LAN2
Black Tiger
Is er nog een trukendoos om deze aan te sluiten op een Cisco modem?

Ik had er een 7270 aan hangen en wilde deze vervangen voor de 7340 vanwege dat deze een gigabit aansluiting heeft.
Dus de 7270 er af gekoppeld, 7340 er aan gehangen (exact hetzelfde ingeregeld) en dacht internet te hebben.

Mooi niet dus.
Het rare is dat ik vanaf de pc's wel een nslookup kon doen en pingen naar hostnamen en ip adressen.
Maar lekker browsen en andere dingen doen, jammer dan dat werkte niet.
Nog vreemde was het dat ik bijv. niet kon ftp'en, maar dat de Fritzbox zelf via internet een nieuwe firmware kon downloaden en zich upgraden.

Zit op de Cisco's soms ook een macadres beperking dat ie een poort reserveert of zoiets?

Of is die Fritz kaduuk (lijkt me stug, die is pas nieuw van xs4all geweest, maar een paar maanden gedraait)?
Gewijzigd door Black Tiger op 01-03-2012 16:22
Greetings, Black Tiger
 
MaXMhZ
Gooit de Fritzbox zijn firewall misschien standaard aan?

Al geprobeerd om zowel Fritz als Cisco van de netspanning te halen, dan Cisco erop, dan Fritzbox, dan computer?

Zover ik weet zit er geen enkele beperking op de Cisco modem. Die zou zelfs hetzelfde IP adres terug moeten krijgen.
 
Black Tiger
Ja spanning bij beide boxen eraf heb ik geprobeerd.

Het is heel vreemd, ik heb die tweede Fritz nu op poort 2 van de Cisco hangen.
En een pc op de tweede poort van de Fritz.
De Fritz zegt dat er internet is, maar dat deugt niet want dat zei ie ook al toen de kabel er nog niet in zat.

Ik kan vanuit de pc die op de tweede Fritz zit gewoon de Fritz zelf bereiken via de browser. En ik kan ook gewoon de Cisco bereiken.

Als ik nu op de aangesloten pc een nslookup doe of een ping dan werkt dat.
Ga ik via een dos prompt ftp'en naar bijv. een site van mij dan werkt dat.
Sterker nog, doe ik dat via een ftp programma op de pc, dan werkt dat ook, zowel naar ip adres alsook naar hostnaam.
Telnetten naar poort 80 werkt ook.

Een SSH verbinding opzetten werkt echter niet.
Browsen werkt ook niet.
Andere poorten die ik in gebruik heb werken ook niet.

Voor zover ik kan zien is er nergens een firewall in de fritzbox aanwezig.

Dus er is netwer aanwezig, er is resolving, maar alleen ftp en telnet doet het. Vreemd toch?

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 01 2012 02:44:16:
Tadaa... dat heb ik weer.Angry

Schijnt een bekend probleem te zijn, hier exact hetzelfde bij 2 personen:
http://www.ziggo.gebruikers.eu/upc/index.php?topic=40189.0

GRRRRR... Nja, gelukkig heeft Fritz goede support, dus morgen maar eens naar Duitsland bellen ofzo.
Gewijzigd door Black Tiger op 01-03-2012 02:44
Greetings, Black Tiger
 
MaXMhZ
Raar. Misschien de Fritz even als switch gebruiken door alleen de LAN aansluitingen te gebruiken en de DHCP uit te schakelen?
 
Black Tiger
Maakt niet uit jammer genoeg, het is echt een bekend probleem.
Zoek maar eens op Fritzbox 7340 Lan 2 problemen of FB7340 LAN2, moet je zien wat je dan tegen komt.
Hier nog een heel verhaal:
http://xs4all.gebruikers.eu/forum/vie...ead_id=259

En hier op het ziggo gebruikersforum bestaat er ook een topic over uit juli verleden jaar, maar daar is verder ook niets uit gekomen.

Maar weer verder zoeken dan even.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: maart 01 2012 16:24:22:
Ik heb zojuist contact gehad met Fritz zelf.
Bij hun is het probleem ook enige tijd bekend en de zaak is reeds in onderzoek. Vermoedelijk schakelt hij de IPTV optie niet weg op LAN2 die door Xs4all is aangevraagd, dit komt namelijk op alle 7340's van xs4all voor.

Er is grote kans dat het met een volgende firmware upgrade aangepast gaat worden. De Cebit is op komst en er komen dus ook weer een aantal nieuwe firmware updates aan voor de diverse Fritzboxen.
Gewijzigd door Black Tiger op 01-03-2012 16:25
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Fritzbox 7340 wilt niet op LAN2', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Advertentie