obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
Dode in Ziggo-gebouw
Zippo
Een dodelijk ongeval in het gebouw van Ziggo.

Den Haag - In het kantoor van Ziggo aan het Spaarneplein in Den Haag is gisteravond een dode gevallen. Dat is door de politie bevestigd. Over het incident kan de politie nog niets zeggen. Volgens verslaggevers ter plaatse is het slachtoffer in een liftschacht een aantal meters naar beneden gevallen.

De politie zegt niet uit te gaan van een misdrijf, maar doet wel onderzoek om deze mogelijkheid definitief uit te sluiten. De brandweer zal de dode uiteindelijk bergen. Over de identiteit van het slachtoffer is nog niets bekend.

Zeldzame paternosterlift

Het Ziggo-gebouw kent nog een zogenaamde paternosterlift. Dat is een inmiddels vrijwel niet meer voorkomend systeem van hokken zonder deur die zonder onderbreking langs een keten in twee liftschachten omhoog en omlaag worden gehesen.

Bron: http://www.hetkrantje-online.nl/nieuw...ebouw/7023
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Nicholas
Ik heb net even op youtube naar zo'n lift gekeken maar ik vraag me af hoe je dan in de liftschacht zou kunnen vallen?

Ik heb het overigens zowieso niet op liften sinds ik die film gezien heb.
Maarja, Bio-chips kunnen we in deze wel uitsluiten gezien het bouwjaar van dit type lift.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Black Tiger
Ik heb altijd graag nog eens zo'n Paternoster lift willen gebruiken. Vroeger ooit eens ergens in Duitsland gezien in een winkel maar mocht er toen niet in. Ik was te klein en dat was te gevaarlijk werd me verteld. Want als ik te ver mee naar boven zou gaan zou ik op de kop weer naar beneden komen aan de andere kant, aldus de uitleg.
Geen idee of dat echt zo is, lijkt me van niet, maar oke.

Helaas woon ik wat te ver weg. Vallen in zo'n schacht lijkt mij ook een beetje uitgesloten, er is immers geen tussenruimte in zo'n lift bij mijn weten.

Wel erg natuurlijk dat er iemand dood is gebleven.
Greetings, Black Tiger
 
Zippo

Quote

Black Tiger schreef:

Want als ik te ver mee naar boven zou gaan zou ik op de kop weer naar beneden komen aan de andere kant, aldus de uitleg.
Geen idee of dat echt zo is, lijkt me van niet, maar oke.


Kennelijk hadden ze daar geen idee hoe zo'n lift werkt.
Paternoster_animated
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MisterSenseo
In het oude stadhuis van Den Haag was ook zo'n lift en ik ben daar ook wel ingeweest, en het kan inderdaad zo zijn bij bepaalde types dat ze op zijn kop naar beneden komen, gezien vanaf de andere richting.
Daarom zijn ze nu ook niet meer in gebruik.
Het in de schacht terechtkomen is inderdaad wel mogelijk hoor, als je tussen 2 hokjes in de lift wilt stappen, dat is dus de gevaarsetting.........Wink
In het Ziggo gebouw ben ik nooit binnen geweest en de kans dat ik nog in die Paternoster-lift kan stappen lijkt me klein, er is nu een dode gevallen ( volgens mij niet eens de eerste ) maar ik denk dat er nu snel een normale lift geplaatst gaat worden.
De grap van dit alles is dat mijn ouderlijk huis in de straat staat, waar je in kijkt als je het Ziggo gebouw uitstapt, dus eigenlijk heb ik mijn hele jeugd kans gehad om in die lift te stappen hihi. Het was minder dan 3 minuten lopen.......Wink

Feit is en blijft dat het erg is dat die man, naar verluidt stomdronken, is omgekomen, mede vanwege het feit dat het een reünie was van Postbank, aangezien die er vóór Ziggo in was gevestigd.
Heb je de 81 gehaald en dan op deze manier aan je eind komen is nooit de bedoeling.

P.S @Zippo : Dit is één van de types inderdaad, deze werd gebruikt in het oude stadhuis van Den Haag en was veiliger dan het andere type, waar de hokjes echt op zijn kop naar beneden gingen.
Volgens mij is dat type heel snel uit de gebouwen gehaald, als je blijft staan heb je een probleem !...ROFL
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Dode in Ziggo-gebouw', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie