obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Hotspot Ziggo Agogo....
pieter t
Als inwoner van de wijk Helpman kreeg ik onlangs de Hotspot-brief van Ziggo, met gebruikersnaam en wachtwoord.
Aanvankelijk niet zo veel aandacht aan besteed.
Echter, dinsdagmorgen 10 juli bleek internet en telefoon uitgevallen.
Uiteraard de apparaten gereset (Ubee modem), echter zonder resultaat.
Ziggo gebeld, en toen bleek dat het signaal in orde was maar het modem niet online kon komen een afspraak voor een monteur gemaakt (zou pas vrijdag de 13e (!) kunnen komen).
Omdat wel duidelijk was dat het modem niet functioneerde nog naar Ziggo in Groningen geweest, maar daar was geen reserve-modem beschikbaar (ze vonden het trouwens wel een "goed idee" om die voorziening maar eens te treffen...).
Verstoken dus van internet en telefoon, totdat ik mij de Hotspot-brief herinnerde: dat zou een oplossing zijn om in ieder geval online te komen om emails op te kunnen halen en beantwoorden.
Een vriend had de handleiding uitgeprint om dit te installeren; vervolgens hiermee aan de slag.
Echter de laatste handelingen lukten steeds niet, nl. registreren van gebruikersnaam en wachtwoord.
Uiteindelijk het Hotspot 088 nummer gebeld, waar ik vriendelijk en correct werd geholpen, echter ook dit bracht niet de oplossing.
Toen ik vertelde dat mijn modem niet werkte en ik daarom probeerde om via Hotspot online te komen ging er bij de Ziggo-man een lichtje branden.
Het bleek dat ik per ongeluk niet "uitgefilterd" was; ons modem zou bij de huidige configuratie (bridge-mode) niet geschikt zijn voor de Hotspot funktie; we hadden de brief niet mogen krijgen. Dat was dus ook de reden dat bij het inschakelen van Hotspot in de nacht van maandag op dinsdag ons modem er de brui aan had gegeven.
De Ziggo-man zegde toe meteen op afstand aan de slag te gaan met het resetten van het modem, dat daartoe uiteraard aan moest blijven staan (met een knipperend rdy lampje); in enkele uren zou dit moeten lukken, en inderdaad, drie uren later gingen de benodigde lampjes op het modem weer aan en werkte alles weer! Hulde hulde.
Nog een uurtje later een telefoontje van Ziggo: resetten lukte niet omdat het modem uit stond....
Ik heb de man vriendelijk bedankt met de mededeling dat het modem sinds een uur weer werkte, dat er aan de interne communicatie bij Ziggo nog wel wat schort, en dat ik op de aangeboden vergoeding van ca. 5 euro nog wel zou terugkomen....
Jammer dat Ziggo blijkbaar zo'n grote organisatie is dat er bij een eerste storingmelding niet de juiste lichtjes gaan branden; als ik niet met Hotspot aan de gang zou zijn gegaan had ik nu nog op de monteur zitten wachten. In Helpman zijn op deze manier naar mij werd verteld nog 5 gebruikers de klos geweest.
Dus Ziggo wat meer accuratesse graag bij dit soort acties.
Gewijzigd door pieter t op 12-07-2012 20:37
 
kobus1960
Dit forum is voor en door gebruikers van Ziggo, zonder binding met Ziggo.
Dit even terzijde, maar dient wel vermeld te worden.

Het fenomeen hotspot is hier al ter sprake geweest, ik persoonlijk heb er zelfs
al een modemwissel van gemaakt, puur om dit te voorkomen, ik ben er niet
van gediend. Ziggo meent dit door te moeten drukken blijkbaar. We zijn blij
met jouw verhaal, geloof me, dit bevestigt het een en ander, dank daarvoor.

Je hebt in mijn ogen volkomen gelijk.
 
Black Tiger
Ik ben het hier ook volkomen mee eens.

Doordrukken is gewoon geen goed plan, stel ons dan op zijn minst een korting voor, wat moet ik met een hotspot?
Ik dacht dat je kon aangeven niet aan dit hotspot gebeuren te willen meewerken als je dat niet wilde?

Indien nodig gaat hier ook het niet-draadloze modem erop.
Greetings, Black Tiger
 
MaXMhZ
Helemaal met Black Tiger eens.
Ik heb hier een tijd lang een open WiFi netwerk gedraaid. Resultaat: Alle bandbreedte werd opgesnoept door buren die lekker gratis op mijn lijn zaten. Dus overgestapt op bekabeld en geen problemen meer. Maanden later weer WiFi geprobeerd. Toen bleek dat ze allemaal een beveiligd WiFi netwerk hadden, geen kanaal meer vrij.
Dus had mijn WiFi zeer beperkt bereik. Tja, damned if you do and damned if you don't.
Alles loopt hier nu lekker bedraad. Nooit een probleem. Smile

Kwestie van tijd voordat Ziggo op dat hotspot gebeuren terugkomt of klanten verliest.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hotspot Ziggo Agogo....', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie