obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Voortdurend wegvallen internetverbinding op 1 PC
Monic
Sinds 2 mnd hebben we ZIGGO Alles-in-1 Plus. Handig, maar het moet wel werken en dat gebeurt niet naar tevredenheid.
Alle apparaten in huis zitten gekoppeld. En dat zijn er veel! Het signaal werkt in principe goed t/m 1e verdieping. Maar haalt het helaas niet tot zolder. Daar werkt internet op de PC niet (valt weg) en ook mobiele apparaten (iPad) krijgen geen sterk signaal binnen.
Inmiddels een (goedkope) repeater er tussen gezet, maar ook dat helpt niet. Ook het kanaal al div. keren aangepast bij de ZIGGO instellingen.
Heb wel eens gehoord dat laminaat het signaal tegenhoudt?! Wij hebben houten vloeren EN laminaat op alle verdiepingen. Wie heeft een goede tip?

Maar de grootster ergernis is de PC in de bijkamer. De verbinding valt daar constant weg. Ik kan eigenlijk geen oorzaak vinden.
Hoe kan het dat alles werkt beneden, behalve die ene PC? De PC zelf is nog geen jaar oud.
Staat hemelsbreed maar 4m van de router af.....
Kan het misschien met de Firewall te maken hebben of zo?
Je wilt niet weten hoe vaak ik de router al uit- en ingeschakeld heb om te resetten.....
ZIGGO heb ik ook al tig keer gebeld, maar die weten het eigenlijk ook niet.

Wie helpt????
 
Nicholas
Is wat lastig in te schatten zo. Je hebt nogal veel apparatuur en ook PC's die draadloos zijn verbonden. Je gebruikt dus waarschijnlijk een Stick of een interne Wifi kaart in die PC. Dan hangt het er weer vanaf welk bestuingssysteem je gebruikt, welk type draadloze netwerkkaart, etc. Staan er een beetje update drivers op je computer, firmware van je router up to date, etc.

Ik zou waar mogelijk in ieder geval de PC's zoveel mogelijk bedraad aansluiten. Dan haal je tenminste ook een beetje de snelheid. Het is aanvankelijk wat meer werk, en je moet aan de slag met draden enzo. Maar daar heb je later wel profijt van. Nooit meer gedoe met haperende/wegvallende verbindingen enzo.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
briolet
Zoals Nicholas schrijft zou ik zoveel mogelijk bedraad doen. In plaats van een repeater zou is een tweede zender gebruiken. Bij een repeater moet het signaal niveau tot aan de repeater nog sterk genoeg zijn om door te kunnen geven. Bij een tweede zender (via kabel met de eerste zender verbonden) hoeft dat niet omdat de internet verbinding dan via de kabel loopt. Bovendien hoeft de gebruiker beneden dan geen bandbreedte te delen met de gebruiker boven.

Zelf heb ik ook twee wifi punten. Geef beide netwerken dezelfde naam en pasword en het wordt één netwerk. Je telefoon/tablet schakelt vanzelf wel om naar de andere zender als je van beneden naar boven loopt. Hij zal wel even een paar seconden wegvallen bij het omschakelen, maar dat is bij mij nooit eenprobleem geweest omdat ik bij het lopen toch niet op het tablet bezig ben.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Voortdurend wegvallen internetverbinding op 1 PC', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Internet blijft wegvallen Klacht over Ziggo : 13 31-05-2015
wegvallen netwerk verbinding Ziggo mobiel telefonie : 6 06-08-2014
EWM3200 + TPLink 1043 wegvallende internetverbinding via wifi Eigen netwerk : 5 01-03-2014
Wegvallen internet Hardware instellingen : 11 29-01-2014
Z2 internet - geen internetverbinding mogelijk met oude XP computer (met UTP) Opleveringsproblemen : 8 14-01-2014
Advertentie