obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Wegvallen signaal, volgens Ziggo agv interferentie
Jos Verdiesen
Ik heb sinds enige tijd op mijn TV (LG LED) in de huiskamer last van regelmatig wegvallen van beeld en/of geluid. Volgens Ziggo komt dit door interferentie (met directe aansluiting TV op hoofdaansluiting geen storing). Op andere TV's in huis ook geen storing. Het zou kunnen komen door mijn (nieuw aangeschafte) Yamaha receiver. Hj staat inmiddels bijna 1 m van mijn ZIggo ontvanger, toch nog steeds storing. Gisteren een extra versterker tussen hoofdaansluiting en Ziggo versterker in meterkast geplaatst. Leek te werken, maar vandaag weer storingen.
Heeft iemand een idee hoe hier van af te komen? (nb ik heb geen ruimte om de receiver nog verder van de ontvanger te plaatsen).Shock
 
kobus1960
Ik bezit sinds enige tijd ook een Yamaha receiver, die staat
op een paar cm van m'n Sony TV. Geen last van, dus of dat de oorzaak is?
Gebruik je kabels met vaste stekkers, of heb je die zelf gemonteerd?
En, zijn dit van die plastic dingen of metalen?
Waarom vraag ik dit, de zelf aangezette stekkers kunnen storing geven.
Het is raadzaam dit eens na te lopen. beter nog, opnieuw monteren.
Zeg nooit nooit, het is mij ook overkomen. Wink
Let vooral op een goed gescheiden buitenmantel t.o.v. de kern.

Hint in deze, leg je vinger op de aansluiting, voel je een lichte prik,
zit er ergens een stekker niet 100 %.
 
Nicholas
Zou best kunnen dat toen je de yamaha geinstalleerd hebt er iets in de bekabeling is veranderd (stroomdraden dichter bij je coax kabels, coax aansluiting die door wat druk erop net niet goed meer functioneert, etc.)

Zoals Kobus zegt, effe alles heel goed nalopen. Stekkertjes open maken en checken. En goeie kabel gebruiken ! Dan zou die Receiver op 1 m. afstand zeker niet mogen storen.

En de situatie rondom die versterker even goed bekijken !! Op dit forum staan tips rondom de versterker en hoe deze goed te gebruiken (juiste uitgang, etc.)
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
kobus1960
Schiet me ff wat te binnen, heb je de coax bij de TV met een splitter naar
de Yamaha gebracht? Zit daar toevallig een filter in?? Die heeft bij mij in
het begin ook problemen gegeven. Heb nu een filterloze splitter ertussen.
Niks geen last meer. Was ik even vergeten, sorry.......Blush
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wegvallen signaal, volgens Ziggo agv interferentie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie