obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo Gaat CloudTV Diensten Aanbieden
Zippo
Ziggo komt met een nieuw platform waarbij de complete settopbox (of mediabox) in de cloud geplaatst is. Daarmee kan het verplichte kastje in de toekomst weleens verdwijnen.

Het idee van CloudTV is even simpel als geniaal. Iedere Ziggo gebruiker krijgt namelijk een eigen, persoonlijk TV kanaal. Op dit kanaal kijk je eigenlijk live naar het beeld van een HTML5 browser die gehost wordt op één van de servers van Ziggo. De signalen van de knoppen die jij op je afstandsbediening indrukt, worden direct naar de server doorgestuurd waardoor de server meteen kan reageren. Zeg maar een soort van OnLive, maar dan voor TV On Demand diensten.

Het mooie van deze strategie is dat je enkel nog een digitale TV ontvanger nodig hebt die in staat is om signalen van de afstandsbediening door te geven. Laar deze techniek nou onder anderen in de CI+ specificatie zitten. Met andere woorden, alle Ziggo gebruikers met een CI+ module of een settopbox zijn in theorie in staat om van CloudTV gebruik te maken.

Wanneer het platform komt is nog onduidelijk. Op de IBC draait al wel een beta van dit systeem, maar Ziggo heeft nog geen planning vrijgegeven. Wel spreekt Ziggo van een lancering in de nabije toekomst. Deze lancering zal eerst op de eigen Humax boxen plaatsvinden en later uitrollen naar alle CI+ ontvangers en TV’s.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Nicholas
Ik heb net dat demo filmpje bekeken op http://www.broadbandtvnews.com/2012/0...h-cloudtv/

Het klinkt allemaal erg mooi, allerlei nieuwe mogelijkheden, interactiviteit, etc. maar voor mij hoeft het allemaal niet. Op internet wordt je al overspoeld door allerlei sociale media als Facebook & Hyves. Om nog maar niet te spreken over al die advertenties. En nu straks krijg je een soort internetachtige constructie op je televisie te zien. Met natuurlijk allerlei gerichte advertenties, verzoeken om in te loggen met je facebook account, etc. Allerlei flitsende beelden. Commecrcie, commercie en nog eens commercie.

Zucht........ Straks leven we in een toekomst waarin stilte een schaarste is geworden. Alles ter amusement. Ieder moment zoveel mogelijk opvullen. Tja, we mochten eens even stil vallen.

Afijn. Ik word oud denk ik. Voor mij geen facebook, twitter, hyves en al die andere "sociale" media. En by the way: als de programma's op TV nu kwalitatief beter zouden worden van al die reclame-inkomsten dan zag ik er nog wat positiefs in maar de kwaliteit gaat alleen maar omlaag in mijn optiek. Vroeger keek ik graag naar Discovery Channel en National Geographic. Gewoon goeie documentaires maar tegenwoordig is het ook allemaal Real Life Soap Docs met drama erin om het voor de massa aantrekkelijk te houden. En dan om de tien minuten een blok reclame.

Cloud TV..... Shout TV.
Expert, Coach en Trainer in No-Nonsense gerelateerde alsmede Nonsense gerelateerde zaken waarbij expertise op het gebied van voorgenoemde (en niet genoemde) onderwerpen gewenst danwel noodzakelijk is. Hierbij aantekenend dat menig individu in het algemee
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo Gaat CloudTV Diensten Aanbieden', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie