obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
UBEE EVW3200 en Linksys WRT160N
denozem
Hoi,

Thuis heb ik een netwerk met een EVW3200 van Ubee. Deze bevat alle standaard instellingen. Daaraan heb ik een WRT160N gekoppeld van Linksys. Hier heb ik de DHCP uitgezet en het IP de statische waarde 192.168.178.100 gegeven.De UTP van de Ubee is aangesloten aan de Internetpoort van de Linksys. Het is nu wel mogelijk om bedraad te internetten via de Linksys maar het lijkt wel alsof de Linksys maar 1 IP vrij heeft voor WiFi.

Kunnen jullie mij misschien meehelpen? Het wireless signaal van de Ubee is te zwak (kan ik die versterken?) en daardoor heb ik de Linksys op mijn zolder staan.

Alvast bedankt,
groet!
 
Black Tiger

Quote

Hier heb ik de DHCP uitgezet en het IP de statische waarde 192.168.178.100 gegeven.De UTP van de Ubee is aangesloten aan de Internetpoort van de Linksys.

Op deze manier maak je er een dubbele router van. Logisch dus dat het lijkt alsof de Linksys maar 1 ip heeft.
De hele opzet met het uitzetten van DHCP is bedoeld dat de UVW de ip adressen gaat uitdelen, ook voor je wifi op de Linksys.

De bedoeling is dan ook om de kabel die van de UVW komt niet op een internet poort van de Linksys aan te sluiten maar op 1 van de 4 LAN poorten van de Linksys.

Het is dan wel handig als je van tevoren het WAN/Internet ip adres van de Linksys leeg maakt of op een ander netwerk zet bijv. 192.168.1.1 en het LAN ip adres naar 192.168.178.100 zet bijvoorbeeld (liefst buiten de dhcp range van de UVW).
Daarna de kabel van de UVW in de LAN poort van de Linksys stoppen, dan werkt de Linksys eigenlijk als een draadloze switch en is het ook in orde.

Het kan ook nog anders. Als je in de configuratie van de Linksys gaat kijken en je deze in bridgemode kunt zetten. Ik weet niet of je Linksys een dergelijke optie heeft, niet alle routers hebben dat.
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Nee, de Linksys WRT serie kent geen bridgemode. Bij de Linksys E serie hebben ze bijgeleerd en daar zit wel een brug mode op. Voor mijn gevoel een must voor een router die je als tweede access point wilt gebruiken. Ik vind overigens de handleiding van de Linksys E serie heel duidelijk. Die gaat goed in op allerlei praktijk zaken zoals 'router achter router' en de verschillende manieren om 'router achter router' te configureren, afhankelijk van de situatie.
 
denozem
Bedankt! Ik zal het vanavond uitproberen.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 22 2012 11:18:11:
Helemaal gelukt. Thanks!
Gewijzigd door denozem op 22-10-2012 11:18
 
Black Tiger
Graag gedaan! Fijn te horen dat het gelukt is!
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'UBEE EVW3200 en Linksys WRT160N', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Cisco/Linksys internet phone adapter PAP2T Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 8 24-11-2017
Ubee EV|M3200 of 3226 wifi? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 2 19-10-2017
Ubee modem icm ip camera probleem Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 23 30-08-2017
Ziggo ubee 3200 Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 5 22-10-2016
Automatische reset van Ubee EVW321B Klacht over Ziggo : 8 01-10-2016
Advertentie