obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Verbinding met DNS-servers van ziggo valt weg
tostiepower
Goedenavond,

Ik heb een probleem waarvan ik niet veel wijzer meer van word.
Ik ervaar momenteel veel problemen (draadloos en bedraad) met mijn internetverbinding.

Na enige tijd, of soms direct na het verbinden met het netwerk dan kan ik geen nieuwe website's e.d. meer openen omdat de DNS-server niet bereikbaar is. Echter alle andere verbindingen die ik op dat moment tot stand heb (bijvoorbeeld RDP, Exchange Mail, VPN) blijven wel intact. Kortom, alles wat al reeds van naam naar ip is omgezet door de dns kan ik volledig bedienen maar alle nieuwe verbindingen die ik wil opzetten weigert hij. Alleen als ik dan bijvoorbeeld de website van google open dmv het ipadres dan doet hij het wel.

Ik heb 3x een HP Pavilion DV7 tot mijn beschikking die zowel draadloos als bedraad problemen geeft. Uit de log in de NAS kan ik ook uitlezen dat hij dezelfde problemen heeft (LAN) evenals mijn tv en overige apparatuur dat verbinding maakt met internet.

Om echt uit te sluiten dat het aan 1 van de apparaten kan liggen heb ik dit elders getest. Hier doet alles het fijn. Als ik dan een laptop die elders het helemaal perfect doet dan op me thuisnetwerk aansluit ervaar ik ook hierop de zelfde problemen. Er is al een monteur geweest die zelf ook dit vernam op zijn laptop. Modemswap is uitgevoerd van Cisco-wifi naar ubee-wifi.

Als noodoplossing heb ik nu 24-7 maar een RDP sessie geopend met een externe server om zo toch beetje te kunnen internetten. Niet de mooiste oplossing maar het is wat.

Iemand een idee wat dit nog verder kan zijn?
Er is vrijdag een taak richting NOC aangemaakt.
 
Zippo
Stel alternatieve dns servers in! Zie, [TIP!] Gebruik OpenDNS als je pagina's niet kan openen!

Onderaan staan ook de dns servers van Google. Hierbij nog een aparte link, Google DNS
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mesa57
Tcoh raar, ik heb bijna nooit problemen met de Ziggo dns.
 
briolet
Ik heb ook problemen gezien, maar ik kan me voorstellen dat het nog aan de route richting deze servers ligt, en het dus uitmaakt vanuit welk deel van het land je probeert. Bij ziggo kun je twee invullen. Ik heb eigenlijk geen idee hoe belangrijk de volgorde is. Ik neem aan dat hij altijd de eerste pakt en bij problemen de tweede. En pas als beide problemen hebben merkt de gebruiker het.

Maar zoals boven voorgesteld, kun je die van OpenDNS of Google gebruiken. Als dat dezelfde problemen geeft ligt het toch niet aan de dns server maar ligt het probleem dichter bij huis.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: oktober 31 2012 09:28:54:
Mijn ervaring met de ziggo DNS server is zelfs zeer positief. Ik heb nu sinds een maand 'DNSCrypt' op mijn computer geïnstalleerd. Dat is een experimentele DNS server van openDNS, die ook een versleutelde verbinding met de dns server opbouwt. Sinds die tijd heb ik af en toe haperingen voordat de verbinding er is. Nooit lang, maar vanochtend ging het meer dan een minuut mis. Bij het uitzetten van deze DNS server (via een simpele checkbox Smile) was de verbinding er wel direct. Maar goed, dit is ook nog een experimentele DNS server die waarschijnlijk nog niet voldoende capaciteit heeft. Bij die van ziggo heb ik nooit problemen gehad vanuit Salland.
Gewijzigd door briolet op 31-10-2012 09:28
 
mesa57
Het kan nooit aan de route liggen. De DNS server zet de gewenste URL om in een IP adres op jouw PC en dan gaat het request pas de deur uit. De foutmelding van de TS is er een van windows 7 foutopsporing die dan inderdaad constateert dat de omzetting niet lukt.

Maar ik blijf het vreemd vinden, zo'n foutmelding heb ik hier het afgelopen jaar niet gehad.
 
kobus1960
Heb je ergens in je thuisnetwerk een firewall zitten die dichtgetimmerd is i.c.m.
bv. een thuiswerken situatie? Dit vraag ik omdat je RDP, Exchange Mail, VPN
open hebt op die momenten.
 
mesa57
Ik lees ook problemen met de LAN verbinding van de NAS. Dat heeft helemaal niks met DNS te maken. Wel met een problematische LAN connectie. Windows 7 rapporteert dan toevallig als eerste een DNS probleem (hoewel de oorzaak ergens anders ligt).
 
briolet

Quote

mesa57 schreef:

De DNS server zet de gewenste URL om in een IP adres op jouw PC

Dan heb je een heel speciale computer waar blijkbaar constant alle URL namen van de wereld in opgeslagen zijn. En die blijkbaar ook constant van alle DDNS servers updates krijgt.

Als je hier over nadenkt zul je merken dat dit nooit lokaal kan. Het ophalen van een IP dat bij een url behoort moet echt extern gebeuren. Hoe zou b.v. bij mijn privé server kunnen komen.? Als mijn server van IP veranderd stuurt hij zijn nieuwe IP naar een externe DDNS server. Die zorgt er voor dat alle DNS servers op de hoogte gebracht worden dat mijn url nu naar dat nieuwe ip verwijst.
 
Black Tiger

Quote

Dan heb je een heel speciale computer waar blijkbaar constant alle URL namen van de wereld in opgeslagen zijn. En die blijkbaar ook constant van alle DDNS servers updates krijgt.

Nee dan lees je verkeerd, hij schrijft dat de url wordt omgezet in een ip adres op de pc. Dus hij zou dan veel ip adressen op de pc moeten hebben, geen url's.

Het klopt echter wel wat hij zegt.
Bij opvraag van een url gaat er een request naar de DNS server, die koppelt het aan een ip adres en dat ip adres krijg je terug naar je pc gezonden.
Echter niet van alle ip adressen ter wereld, er worden er slechts een paar op de pc bewaard in de zogenaamde DNS cache.
Daarom dat het soms kan voorkomen dat als je vanaf je pc een url bezoekt waarvan zeer recent pas het ip gewijzigd is van dyndns of zelfs ook gewoon, je soms nog op de oude site terecht komt.
Dan is vaak het ip wel aangepast in de wereldlijke dns, maar nog niet op je pc, daar staat in de dns cache nog het oude ip.
Vandaar ook dat het commando "ipconfig /flushdns" bestaat, om je lokale dns cache leeg te maken. Daarna wordt een requet weer gelijk naar de dns server van je provider gedaan.

Dus wat mesa57 schrijft, klopt als een bus.
Het ophalen van een ip moet inderdaad extern gebeuren zoals jij zegt, maar ls dat eenmaal gebeurt is wordt het tijdelijk opgeslagen in je dns cache en van daaruit geladen, zoals Mesa57 bedoeld.Smile
Greetings, Black Tiger
 
mesa57
Sorry voor de onduidelijkheid. Ik bedoelde dat een URL request eerst op de PC wordt omgezet in een IP adres en dan pas via TCP/IP een connectie wordt gemaakt. De route naar dat IP adres speelt daarbij geen rol. Uiteraard wordt, indien niet in de cache, daar een externe DNS server voor gebruikt.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Verbinding met DNS-servers van ziggo valt weg', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie