obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Meld hier storingen in uw digitale 'ontvangst'.
zit je te wachten op een nieuw modem met ingebouwde WIFI
Ja Ja 8%[1 stem]
Nee Nee 92%[11 stemmen]
Totaal stemmen : 12
 Onderwerp afdrukken
nu een keer een positief bericht over ziggo
junkonwheels
afgelopen dinsdag stopte mijn modem er mee rond half acht in de avond. erg klote natuurlijk en ik dacht o nee nu zit ik zeker een tijd zonder internet. maar tot mijn verbazing kon de monteur de volgende dag al komen. en om tien uur in de ochtend was de monteur er al om het te verhelpen. gelukkig bleek de adapter kapot te zijn door warmte een bekent probleem volgens de monteur het schijnt vaak te gebeuren bij de ubee modem,s dus dat was easy fix.

wand als mijn modem wel stuk was kreeg ik vast het nieuwe ziggo modem met ingbouwd wifi. de monteur vertelden dat ziggo alle oude ubee gaat vervangen met een modem met wifi. dus elke gebruiker gaat deze nog krijgen. hij schijnt wel breder te zijn dat de ubee nu is en de wifi nog al zwak mijn wifi router van 25 euro was volgens de monteur beter dan die van dat nieuwe modem. ben dus benieuwd wat het gaat worden
 
Black Tiger

Quote

en de wifi nog al zwak mijn wifi router van 25 euro was volgens de monteur beter dan die van dat nieuwe modem

De monteur heeft gelijk. Het Wifi bereik van de Ziggo modems is niet geweldig, dan zijn die van losse routers beter.

Ik zit ook niet te wachten op een nieuw modem, alhoewel ik een nieuwe Cisco heb, maar ben er niet van gecharmeerd dat ik daarop nog steeds de Wifi niet geheel uit kan schakelen.
Dat kan alleen als deze in modem-only mode wordt gezet en daar heb ik ook geen behoefte aan.Smile
Greetings, Black Tiger
 
mesa57
Wat is er verkeerd aan modem only mode ? Dan kun je tenminste op een normale manier je eigen wifi router er aan hangen ?
 
kobus1960
Modem only mode heb je helemaal geen invloed meer op dat ding.
En da's net wat Tiger niet wil schat ik zo in. Smile
 
Black Tiger
Niet alleen dat ik er geen invloed meer op heb, maar er zitten daar ook 4 poorten aan en die kan ik ook goed gebruiken.

En voor Wifi heb ik al jaren een Linksys AP op de eerste verdieping staan, die op die wijze een geweldig bereik heeft van voor de deur tot achter in de tuin en dan ook nog zolder en beneden verdieping.
Ik heb wel een Wifi router (Fritzbox) maar die wordt voor telefonie gebruikt.

Mocht het ding weer eens kuren krijgen met een firmware update ofzo dat de snelheid weer langzamer wordt zoals voorheen, kan ik gemakkelijk weer een van de kabels omsteken naar de Cisco en zo toch een snelle verbinding met de pc maken. Dat kan dus niet in modem-only mode.
En zo zijn er nog wel meer redenen waarom ik die poorten gewoon graag bruikbaar houdt.Smile

Maar da's een beetje off-topic. Ging erom of men wel of niet graag een nieuw modem zou moeten willen.
Gezien het bereik vind ik dus van niet en zo te zien hebben tot nu toe de meesten zo gestemd.
Greetings, Black Tiger
 
mesa57
Een interessante optie was (inderdaad verleden tijd sinds de recentelijke firmware upgrade) de mac passthrough mode, waar een router achter het ziggo modem een eigen extern IP adres kreeg. Je had dus dan 2 externe IP adressen. Maar zoals al gezegd, Ziggo heeft deze optie recentelijk uitgeschakeld.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'nu een keer een positief bericht over ziggo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie