obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Draadloos internetten met wifi geeft vaak problemen. De snelheid is traag, de verbinding valt weg. Het kanaal is bezet. Hier zijn vragen, oplossingen en tools. Ziggo levert de volgende WiFi routers: Netgear JWNR 2000, Netgear WGR 614, Sitecom WL 582, Sitecom WL 351, Sitecom WL 153, Sitecom WL 341. Internet Dongles: Netgear WNDA3100V2, Netgear WN111, Sitecom WL172, Sitecom WN344. Maar voor andere types als Linksys, D-Link, Cisco, TP-Link kunt u ook uw vragen stellen.
 Onderwerp afdrukken
Help nodig bij instellen van Sitecom 300N na de Ubee modem van Ziggo
scherpie
Hallo!

Ik probeer al geruime tijd mijn wifi bereik in huis te vergroten door een range extender op de 1e verdieping te plaatsen. Echter, ik krijg de instelling (ook na veel gesurf op internet) niet in orde. Mijn schema is als volgt:

Meterkast -> Ubee modem zigoo -> Sitecom 300N range extender (pakt draadloos op van de modem) -> computers op zolder.

Ik heb meerdere malen de range extender ingesteld. Ik kan met de IPad wel op het internet via de range extender, maar niet met een van de desktops. Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de DCHP instellingen?? Maar dat is een beetje klop/klepel verhaal voor mij.

Kan iemand helpen?

vast dank!

p.s. rare is dat ik met 1 PC nu met een ethernetkabel direct naar de ubee model verbinding heb, maar dat daar bij de naam van het netwerk, de naam van de sitecom staat (ondanks dat ik daarvan de SSID veranderd heb)
 
Monteur_kees
Hoi scherpie

Let er wel op dat de range extender op het zelfde kanaal zit als van de router

Gr, Kees
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
briolet

Quote

Ik vermoed dat het iets te maken heeft met de DCHP instellingen??

Voor je desktops en i-pad moet DHCP gewoon op AUTO staan, dat is het gemakkelijkst. In dat geval geeft de Ubee je computer een IP nummer dat in de range van 192.168.178.x ligt. Zitten ze in die range, dan zit dat deel wel snor denk ik.
 
scherpie
beide staan op het zelfde channel. Rare is dat ik zojuist de modem op kanaal 6 heb gezet, maar dat de sitecom hem op kanaal 1 ziet staan. DOet er eigenlijk niet toe, de sitecom ontvangt signaal en internet van de modem. Er lijkt ene IP conflict of zo te zijn. DCHP op de range extender staat uit, en dan gateway ingesteld met de IP van het modem. Is dit correct?

m.v.g.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Help nodig bij instellen van Sitecom 300N na de Ubee modem van Ziggo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie