obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo waarschuwt voor 'virus'
Zippo
Momenteel worden mensen door Ziggo per brief op de hoogte gesteld over een infectie op hun computer. Als u deze niet verwijdert, zal uw internetverbinding worden afgesloten.

Beveiliging pc
In de brief verzoekt Ziggo het virus binnen vijf werkdagen te verwijderen om de risico's voor u en andere internetgebruikers zoveel mogelijk te beperken. Doet u dit niet, dan zal Ziggo uw internetverbinding tijdelijk afsluiten om verspreiding naar andere gebruikers te voorkomen.

Op zoek naar bankgegevens
De Torpig Trojan is eigenlijk geen trojan of virus maar een zogeheten 'rootkit' die uit is op bankgegevens en andere persoonlijke gegevens. Hij zorgt er bijvoorbeeld voor dat websites van extra invoervelden worden voorzien.

Bron: FraudeHelpDesk.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
kobus1960
Lang leve Gmail e.d.!!
Via de Ziggo email servers is dat toch de enige
manier om dit vast te stellen. Of worden de Ziggo
klanten op een andere manier gecheckt?
Dan, Lang leve het eigen thuis netwerk met eigen routers!!

Ik word hier kriegel van, om het maar eens netjes te zeggen.
Gewijzigd door kobus1960 op 08-12-2012 19:10
 
briolet
Het kan ook zijn dat ze een server ontdekt hebben waar alle besmette computers de gekaapte data naar toe sturen. Dan kennen ze de IP adressen en de ziggo klanten hieronder krijgen via ziggo bericht omdat zij het verband IP en gebruikersnaam hebben.

Iets dergelijks is ook recentelijk gebeurd. En het is goed om te horen dat ziggo hier zijn verantwoordelijkheid neemt. De gebruikers blijven anders onwetend totdat er echt schade is.
 
kobus1960
Helemaal mee eens, block de toegang tot die server dan,
of denk ik te simpel. Helpless
 
briolet
Afgelopen zomer was het plots in het nieuws dat het internet bij een heleboel gemeenten plat lag door een virus. Dat was ook een virus die data naar een server stuurde. Daar waren de experts snel achter, maar het virus heeft een hele lijst met servers. Als één geblokkeerd is, gaat de data gewoon naar een andere server.

Wat ze daar gedaan hebben is alleen proberen te voorkomen dat de eigenaar van de server bij de data kwam. De slachtoffers moesten er nog wel bij kunnen zodat men wist wie geïnfecteerd waren en de slachtoffers gewaarschuwd konden worden zodat ze de bron konden aanpakken. In het weekend van de uitbraak heeft men toen al een heleboel bankrekening nummers van de server gehaald en de banken gewaarschuwd dat deze nummers bij hackers bekend konden zijn.

Als je zo'n server direct afsluit gaat de data van de slachtoffers gewoon elders naartoe en heb je geen optie om te zien wie gehackt is, en moet je eerst weer de volgende server identificeren. In diezelfde periode heeft ziggo ook een vergelijkbare brief als bovenstaand naar besmette gebruikers gestuurd.

p.s. Ik ben geen deskundige op het gebied, maar bij de uitbraak van deze zomer heb ik een keer heel aandachtig alle info gelezen, ook de meer technische van de virus bestrijders.
 
Monteur_kees
Deze waarschuwing wordt Niet per mail verstuurd
Maar per brief op het huis adres

Gr, kees
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
briolet

Quote

Je krijgt met deze feestdagen toch al veel nepkaarten van kwaadwillenden.:o

Zoals Kees schrijft, komt deze melding per post om toch meer op te vallen omdat ziggo dit belangrijk vindt.

En als je aan de afzender twijfelt, kun je ook naar de lange versie van de afzender kijken. De meeste e-mail programmas laten de lange versie standaard niet zien omdat je daar normaal niet in geïnteresseerd bent. Als ik dit echter doe voor de ziggo onderhouds-mail van gisteren, zie ik:


   Van:    ziggo.contact@ziggo.nl
   Onderwerp:    Werkzaamheden Ziggo 11-12
   Datum:    8 december 2012 08:16:21 GMT+01:00
   Aan:    briolet@dataweb.nl
   Return-Path:    
   X-Original-To:    briolet@dataweb.nl
   Delivered-To:    briolet@dataweb.nl
   Received:    by mailserver2.dataweb.nl (Postfix, from userid 5000) id EF26152477; Sat,  8 Dec 2012 08:16:22 +0100 (CET)
   Received:    from mail2.dataweb.nl (mail2.dataweb.nl [87.236.0.143]) by mailserver2.dataweb.nl (Postfix) with ESMTP id BB56E52474 for ; Sat,  8 Dec 2012 08:16:22 +0100 (CET)
   Received:    from dmta9.brightbase.net (dmta9.brightbase.net [46.31.53.9]) by mail2.dataweb.nl with ESMTP id TB1EB37GkhCsmDjf for ; Sat, 08 Dec 2012 08:16:21 +0100 (CET)
   Received:    by dmta9.brightbase.net id hobkka15v8cn for ; Sat, 8 Dec 2012 08:16:21 +0100 (envelope-from )
   X-Barracuda-Envelope-From:    mailbot-bh-act=103278_si=710206_sub=13846151@ziggo.mailplus.nl
   X-Barracuda-Apparent-Source-Ip:    46.31.53.9
   Message-Id:    <7445576.5739555.1354950981326.JavaMail.mailbot@ziggo.mailplus.nl>
   Mime-Version:    1.0
   X-Asg-Orig-Subj:    Werkzaamheden Ziggo 11-12
   Received-Spf:    pass (dataweb.nl: domain of mailbot-bh-act=103278_si=710206_sub=13846151@ziggo.mailplus.nl designates 46.31.53.9 as permitted sender)
   X-Barracuda-Spam-Score:    0.81
   X-Barracuda-Spam-Status:    No, SCORE=0.81 using global scores of TAG_LEVEL=3.0 QUARANTINE_LEVEL=1000.0 KILL_LEVEL=5.0 tests=BSF_SC7_SA_HREF_WWW_MISMATCH, HTML_MESSAGE
   X-Barracuda-Spam-Report:    Code version 3.2, rules version 3.2.2.116414 Rule breakdown below pts rule name              description ---- ---------------------- -------------------------------------------------- 0.80 BSF_SC7_SA_HREF_WWW_MISMATCH BODY: Custom Phishing Mismatch 0.00 HTML_MESSAGE           BODY: HTML included in message

En ik heb er nog de helft uit weggelaten. Je kunt precies de route van de mail volgen en waar hij vandaan komt. Als uit de Message-Id blijkt dat hij anders is dan de andere ziggo mails, mag je wantrouwend worden.

Alleen jammer dat webmail deze info niet toegankelijk maakt omdat het wel degelijk in elke mail header staat. Maar een echt mail programma moet dit kunnen laten zien. De ziggo server genereert het bericht, stuurt het naar de dataweb server (waar mijn account zit) en deze stuurt het naar mijn mailbox.

De volledige mail header is soms heel handig om te zien waarom een mail niet aankomt. Een tijdje geleden stuurde een klant een mailtje, een half uur later klaagde hij waarom er nog geen antwoord was. Maar ik had hem nog nooit gezien. Hij stuurde toen een tweede mail die er ogenblikkelijk was. Pas later op de dag kreeg ik zijn eerste mail. Na eens goed naar de header en de tijden gekeken te hebben, zag ik dat het de mailserver van hun bedrijf geweest is die de mail een uur vastgehouden had. Kon ik ook direct laten zien dat ik mijn best gedaan had.
Gewijzigd door briolet op 09-12-2012 15:35
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo waarschuwt voor 'virus'', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
Advertentie