obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Cisco EPC3925 Wifi schakelt steeds aan. Ziggo lost het niet op!
DvO
Bijgaand mijn klacht aan Ziggo:
Sinds kort heb ik een Ziggo Alles in 1 aansluiting. Alles prima. Ik heb een Cisco modem Echter, om security redenen heb ik Wifi uitgeschakeld en werk ik met een los Accesspoint. Nu schakelt de Wifi elke week spontaan zichzelf aan. Vervolgens laat de Wifi zich nauwelijks weer uitschakelen. Dan moet ik Wifi eerst aanzetten en bv de naam aanpassen en deze setting opslaan. Vervolgens kan ik dan weer de Wifi uitzetten en opslaan. Pas bij de 3e poging of zo is de Wifi ook echt uit de lucht. Dit is erg irritant. Bovendien heb ik vragen over de veiligheid: hoe komt het Wifi nu aan? Waardoor komt dit? Hoe gaat Ziggo dit probleem definitief oplossen?
Ik verwacht:
Een duidelijke verklaring voor het probleem en vervolgens een duidelijke instructie voor de oplossing van dit securityprobleem. Dit kan zijn, bv een softwareupdate downloaden en installeren.

Hier het antwoord:
Naar aanleiding van uw bericht over uw WiFi modem informeer ik u als volgt:
Ik adviseer u om door ons de router functionaliteit uit te laten schakelen. Dan word het gehele WiFi gedeelte en router gedeelte uitgeschakeld zodat er maar 1 internet poort overblijft waar u een eigen router op aan kunt sluiten. Hiermee weet u zeker dat de WiFi van de modem niet meer aan kan gaan. Ik hoop u zo voldoende geïnformeerd te hebben. Heeft u nog vragen of opmerkingen? Dan beantwoorden wij deze graag via ziggo.nl/klantenservice.
Vervolgens na herhaald verzoek van mij:
Ziggo ondersteund met het modem alleen de aanpassing om het kanaal aan te passen, om zo een beter bereik te krijgen. Voor u naar de 'geadvanceerde modus' gaat wordt dit ook specifiek benoemd.
Het is echter niet de bedoeling dat deze zichzelf weer inschakelt, hiervoor kunt u echter contact opnemen met Ziggo Service+ tel: 0900-1876, aangezien de aanpassing niet ondersteund wordt. Als zij constateren dat het een modem fout is, zal er door ons actie worden ondernomen.
Nu is het volgens ziggo ineens mijn probleem.
Ook een manier om met je klanten om te gaan.
 
Black Tiger
Om gelijk met de deur in huis te vallen. Het LIJKT misschien alsof je het uitgezet krijgt, maar je krijgt het niet uit.
Ik heb ook gewoon de naam gewijzigd, wifi uitgezet en dan zie je op bijv. de mobiele telefoon ook die gewijzigde naam toch erbij staan.
Je kunt SSID wel uitzetten maar dat heeft geen zin, want dat is alleen de naam broadcast, de wifi blijft dan gewoon werken.

De Wifi van het Cisco modem blijft dus feitelijk gewoon aan ongeacht wat jij ermee doet. Als jij het uitzet is dat alleen voor je eigen bereik dus kun je er zelf niet meer mee verbinden, maar het wifi signaal blijft feitelijk gewoon aan.
Inderdaad kan dat vooralsnog alleen echt uitgezet worden door het modem in bridgemode te laten zetten (routermode uitschakelen zoals zij het zeggen) maar dan heb je nog maar 1 van de 4 poorten over.

Ik ben er ook totaal niet van gecharmeerd en verbaas me er nog steeds over dat er allerlei updates zijn voor de Ubee modems en de Ubee het radiosignaal wel uiteindelijk kan uitzetten maar de Cisco nog steeds niet.

Het is ook mijn idee dat de klant hier zelf over moet kunnen beslissen, en niet door de functionaliteit van het modem te beperken maar gewoon door iets wat standaard mogelijk behoort te zijn en ook is (via het menu dus) maar alleen niet afdoende werkt.
Greetings, Black Tiger
 
Black Tiger
Het zal mijns inziens zeker met wifi hotspots te maken hebben anders maak je firmware niet zo dat wifi radio niet uit te schakelen is, terwijl dit wel een standaard functie behoort te zijn.
Greetings, Black Tiger
 
Ziggo-WebCare_Jelle

Quote

Black Tiger schreef:

Om gelijk met de deur in huis te vallen. Het LIJKT misschien alsof je het uitgezet krijgt, maar je krijgt het niet uit.
Ik heb ook gewoon de naam gewijzigd, wifi uitgezet en dan zie je op bijv. de mobiele telefoon ook die gewijzigde naam toch erbij staan.
Je kunt SSID wel uitzetten maar dat heeft geen zin, want dat is alleen de naam broadcast, de wifi blijft dan gewoon werken.

De Wifi van het Cisco modem blijft dus feitelijk gewoon aan ongeacht wat jij ermee doet. Als jij het uitzet is dat alleen voor je eigen bereik dus kun je er zelf niet meer mee verbinden, maar het wifi signaal blijft feitelijk gewoon aan.
Inderdaad kan dat vooralsnog alleen echt uitgezet worden door het modem in bridgemode te laten zetten (routermode uitschakelen zoals zij het zeggen) maar dan heb je nog maar 1 van de 4 poorten over.

Ik ben er ook totaal niet van gecharmeerd en verbaas me er nog steeds over dat er allerlei updates zijn voor de Ubee modems en de Ubee het radiosignaal wel uiteindelijk kan uitzetten maar de Cisco nog steeds niet.

Het is ook mijn idee dat de klant hier zelf over moet kunnen beslissen, en niet door de functionaliteit van het modem te beperken maar gewoon door iets wat standaard mogelijk behoort te zijn en ook is (via het menu dus) maar alleen niet afdoende werkt.


Dit was bij mij niet bekend. Ik ga er melding van maken, mogelijk kunnen we er voor zorgen dat dit met een toekomstige update verholpen is. Overigens heeft dit niets met Ziggo Hotspots te maken, voor de hotspots komt er een tweede SSID zichtbaar en is dus een aparte netwerk.
Ziggo WebCare Jelle
 
Black Tiger
Beste Jelle.

Het verbaast me ten zeerste dat dit niet bij jou bekend was.

Immers is dit verhaal wel bij de telefonische helpdesk bekend en delen die de mensen ook mede dat dit alleen verholpen kan worden door het modem in modem-only mode (bridgemode) te zetten.

Verder gaat er hier op het forum ergens een thread over en is het ook te lezen in o.a. de thread over de wifi hotspot test in Groningen.
Ook bij andere Ziggo medewerkers waaronder Kees is dit al langer bekend want dat heb ik persoonlijk bij hem aangekaart. Hij heeft het volgens mij ook al gemeld daar waar het gemeld kan worden, maar wellicht zijn er andere prioreiteiten geweest bij de firmware bouwers.

Hoe dan ook is het wel fijn dat je het nogmaals wilt aankaarten want het is toch weer een onnodig extra signaal wat dus ook andere signalen deels wegdrukt omdat het nog actief is.
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Het is jammer dat er bij ziggo geen bug tracker is waar alle bij ziggo bekende bugs in staan. Dan weet je als gebruiker ook of dit al bekend is en scheel het klantenservice heel wat telefoontjes die bekende problemen melden. (Intern zullen ze zeker zo'n lijst hebben).

Zelf zit ik bij een open source programeer project. Daar zit zo'n bug tracker bij en weet je direct of een probleem nieuw is. Of een bug vervolgens opgelost wordt is een andere zaak. Soms is de omschrijving zo vaag dat je geen idee hebt waar je moet zoeken. En heel vaak ligt het probleem ook bij andere software die de gebruiker geïnstalleerd heeft.
 
Ziggo-WebCare_Jelle

Quote

Black Tiger schreef:

Beste Jelle.

Het verbaast me ten zeerste dat dit niet bij jou bekend was.

Immers is dit verhaal wel bij de telefonische helpdesk bekend en delen die de mensen ook mede dat dit alleen verholpen kan worden door het modem in modem-only mode (bridgemode) te zetten.

Verder gaat er hier op het forum ergens een thread over en is het ook te lezen in o.a. de thread over de wifi hotspot test in Groningen.
Ook bij andere Ziggo medewerkers waaronder Kees is dit al langer bekend want dat heb ik persoonlijk bij hem aangekaart. Hij heeft het volgens mij ook al gemeld daar waar het gemeld kan worden, maar wellicht zijn er andere prioreiteiten geweest bij de firmware bouwers.

Hoe dan ook is het wel fijn dat je het nogmaals wilt aankaarten want het is toch weer een onnodig extra signaal wat dus ook andere signalen deels wegdrukt omdat het nog actief is.


Zoals aangegeven, het was bij mij niet bekend. Tevens zijn er zeer veel verschillende topics en iedereen heeft een eigen interpretatie waardoor je het niet (altijd) direct aan een bekende storing koppelen. Sommige storingmeldingen lijken op elkaar, maar kijk je naar de details, dan is het toch weer een ander probleem. In ieder geval, ik heb er (opnieuw) melding van gemaakt.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: januari 14 2013 12:44:07:

Quote

briolet schreef:

Het is jammer dat er bij ziggo geen bug tracker is waar alle bij ziggo bekende bugs in staan. Dan weet je als gebruiker ook of dit al bekend is en scheel het klantenservice heel wat telefoontjes die bekende problemen melden. (Intern zullen ze zeker zo'n lijst hebben).

Zelf zit ik bij een open source programeer project. Daar zit zo'n bug tracker bij en weet je direct of een probleem nieuw is. Of een bug vervolgens opgelost wordt is een andere zaak. Soms is de omschrijving zo vaag dat je geen idee hebt waar je moet zoeken. En heel vaak ligt het probleem ook bij andere software die de gebruiker geïnstalleerd heeft.

Er wordt door Ziggo inderdaad intern een lijst bijgehouden met (lopende) problemen/storingen. Het probleem zoals hier omschreven komt er echter niet in voor.
Gewijzigd door Ziggo-WebCare_Jelle op 14-01-2013 12:44
Ziggo WebCare Jelle
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco EPC3925 Wifi schakelt steeds aan. Ziggo lost het niet op!', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Waar is de 2,4 WiFi Algemeen : 6 17-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Advertentie