obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Apple werkt niet met de modem(help)
helloapple
Ik ben nieuw al gebruiker, wel al veel gelezen.

Ondanks dat ik er al meer over gelezen heb, ben ik er niet uit gekomen helaas.

Ik heb de router/Wi-Fi geheel uit laten zetten door Ziggo en hield dus alleen een modem over. De modem na 10 minuten zonder stroom een volledige herstart laten maken en de TC ook 10 min zonder stroom weer aangesloten op de WAN poort.

Alles lijkt goed te gaan. TC vormt eigen netwerk gaat niet in bridge modus en ik heb Wi-Fi en internet, na 3 minuten valt internet eruit. Nieuwe lease DHCP en we hebben weer 3 minuten internet, alle instellingen staan goed, DCHP en NAT, internet op DCHP, maar toch kan de Apple geen permanente verbinding houden met de modem/internet.

Als ik alles opnieuw uitvoer en de laptop rechtstreeks aan de modem koppel geen probleem met internet, super snel en stabiel.

Alles weer door Ziggo terug laten zetten gisterenavond en de TC weer opnieuw aangesloten, dan gaat alles goed, echter de TC staat is dan bridged en naast dat hij mijn Nas niet ziet wil ik liever de TC de IP adressen laten verdelen.
Maar wel snel en stabiel internet, daarnaast het Wi-Fi met een airport aangevuld, dus zelfde Wi-Fi netwerk met zelfde naam en wachtwoord, begreep dat hij dan op een soort roaming staat.
Alleen mijn NAS ziet hij niet.

Weet iemand iets.
 
briolet
De TimeCapsule deelt standaard de IP range 10.0.1.x uit. De ziggo modems gebruiken een andere range (192.168.178.x). Als je de setup veranderd zal de nas nog steeds de oude IP blijven gebruiken totdat zijn lease verloopt. Of heb je hem een vaste IP gegeven in de range van de TC?

In elk geval zal het beter zijn de nas in de range te zetten van het apparaat dat ook DHCP uitdeelt. In dit geval het ziggo modem.

Ik heb overigens geen idee waarom het mis gaat met de ziggo modem in bridged en de TC die DHCP uitdeelt.

Bij mij deelt zowel de ziggo modem als de Airport DHCP uit. Nooit problemen mee gehad. De airport is zo geconfigureerd met poort forwarding dat de nas van buiten toegankelijk is. Dat maakt het dan ook mogelijk de nas vanaf het ziggo modem te benaderen. Dus vanaf de wan kant van de aiport.

Zie verder ook dit topic waar volgens mij dezelfde hardware setup gebruikt wordt.
Gewijzigd door briolet op 20-02-2013 09:52
 
helloapple
Ik begrijp ook niet waarom hij met de aleen de modem niet werkt op de een of andere manier wil de TC de DCHP lease niet vasthouden en wordt de connectie verbroken.
Ik ga het eens proberen op jouw manier BRIOLET, als ik mijn Nas kan vinden laat ik het maar even zo.

thanks voor de reactie.
 
briolet
Ik weet niet welk merk nas je hebt, maar ik gebruik een synology. Als je daar mac ondersteuning aanzet, gaat hij ook bonjour gebruiken. Via bonjour zie je dan de nas in de finder en in Safari onder zijn eigen naam. Het IP nummer is dan ook niet belangrijk meer. Wink
Maar voor toegang van buiten moet dat IP nummer wel weer vast staan.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Apple werkt niet met de modem(help)', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
omruilen Giga modem voor modem dat wifi 6 ondersteunt Klacht over Ziggo : 3 22-08-2023
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Advertentie