obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Zijn er meldingen van werkzaamheden op de website van Ziggo? Zo ja wat wordt er gemeld. Ervaart u een probleem hiermee?
 Onderwerp afdrukken
Hoevaak mag Ziggo werkzaamheden verrichten?
sausje
Hallotjes,

Het gaat zich erom dat er binnen korte tijd, erg vaak werkzaamheden hier verricht worden, met als gevolg een downtime van mijn internet van meer dan 4-5 uur.
Dit gebeurd nu al bijna wekelijks en vind dit zeer storend.

Hoevaak mag Ziggo volgens de wet werkzaamheden verrichten per maand en hoeveel downtime mag hun verbinding maximaal per maand hebben?
Want ik vermoed dat ze met deze werkzaamheden de laatste tijd, de downtime limiet overtreden.
 
kobus1960
Ik stel voor dat je deze wet zelf even doorleest Wink

http://www.st-ab.nl/wetten/0273_Telec...tiewet.htm
 
Black Tiger
Ik betwijfel of je in de Telecommunicatiewet iets terug vindt over het toegestaan zijn van werkzaamheden en offlinetijd afspraken. Zoiets is meestal in SLA's vastgelegd en particulieren hadden vroeger geen rechten.

Het moet wel in alle redelijkheid blijven, daarom voeren ISP's waaronder ook Ziggo hoofzakelijk s'nachts werkzaamhedenuit.

Kortom, als het nodig is dan is het nodig, maar vaker zo'n lange downtime kan vervelend zijn.

Bijna wekelijks zo'n lange tijd lijkt me wat veel. Daarom zou ik als ik jou was een klacht hierover neerleggen, met tijdstippen (ong.) en downtime die je gehad hebt, met de vraag of er gezien de overlast geen mogelijkheid tot restitutie van een deel van het abonementsgeld mogelijk is.
Tot nu toe is Ziggo daar altijd redelijk mee geweest en coulant naar haar klanten, dus waarom probeer je dat niet eens?
Greetings, Black Tiger
 
Puma
De afgelopen 2 weken zijn hier in de uren 00:00 tot 06:00 ook 4x werkzaamheden verricht. Ik merk er weinig van rond dat tijdstip.

Enige wat ik kan zien is dat de route nu via een andere head-end loopt dan daarvoor. Ze hebben dus wat nodes verplaatst blijkbaar.

Vorig jaar september is al het bekabeling + apparatuur vervangen in de straatkasten van Ziggo. Was blijkbaar nodig. Toen lag de verbinding overdag ~40 min uit.
Zolang de kwaliteit en vooral de constante daarvan gewaarborgd wordt. hoor je mij niet klagen.
 
Ziggo-WebCare_Jelle
Je bent bij het aangaan van je abonnement akkoord gegaan met de (algemene) voorwaarden. Hierin staat dat we de diensten tijdelijk mogen onderbreken voor onderhoud, zie deze link https://static.ziggo.nl/images/Ziggo-...4-4835.pdf, artikel 10 op bladzijde 10. Uiteraard proberen we dit zoveel mogelijk in de nacht te doen, maar soms is dit niet mogelijk waardoor het toch overdag moet. In de algemene voorwaarden is echter niet opgenomen hoe vaak en hoe lang dit mag duren. Dus als hiervoor meerdere dagen nodig zijn, dan mag dat. Uiteraard zorgen we er wel voor dat de diensten weer werken als de werkzaamheden (tijdelijk) gestopt zijn.
Ziggo WebCare Jelle
 
Black Tiger

Quote

In de algemene voorwaarden is echter niet opgenomen hoe vaak en hoe lang dit mag duren. Dus als hiervoor meerdere dagen nodig zijn, dan mag dat.

Dat hoeft niet. Juridisch ligt dat toch een beetje anders. Juist omdat er niets specifieks is opgenomen, hoeft het dus ook niet perse per definitie te mogen. Men (rechters en geschillencommissies ook) gaat in die gevallen veelal uit van alle redelijkheid en billijkheid.
Het ligt er natuurlijk ook aan in hoeverre er daadwerkelijk overdag of 's nachts echt sprake is van 4 a 5 uur downtime en ook of dat al dan niet aangekondigt is en met name ook om welk soort werkzaamheden het gaat. Sommigen duren immers gewoon vaker en langer en daar is niets aan te doen.

Het is niet mijn bedoeling om hierover een discussie te starten, ik wil alleen maar aangeven dat een AV niet altijd het laatste woord heeft en ook niet alles regulerend is.

Vandaar ook mijn advies om, als er echt sprake is van zoveel downtijd, eens contact op te nemen met de Helpdesk en te overleggen of er in 1 maand daadwerkelijk voldoende offline uren zijn om misschien een coulance regeling te treffen of een tegemoetkoming.

Maar dan moet er echt sprake zijn van echt veel downtime.
Hier worden ook werkzaamheden wel eens aangekondigt tussen 00.00 en 06.00 maar dat is nooit 6 uur lang. Het langste tot nu toe was hier ooit 45 minuten.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Hoevaak mag Ziggo werkzaamheden verrichten?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie