obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Ook Ziggo nieuwe snelheden?
sausje
Vandaag las ik dat UPC naar 200mbit gaat met hun snelste abo -> http://www.nu.nl/internet/3387874/upc-verhoogt-internetsnelheid-200-mbps.html

Komt dit er dan nu ook voor ons binnenkort aan?

Vind het eigenlijk schandalig dat ze ons al zo lang op 120 laten zitten terwijl de rest wel al verhogingen heeft gehad..
Proud member of Frustrated Association of International Losers Failing Against the Gifted and Superior (F.A.I.L.F.A.G.S)

My rig: http://www.sysprofile.de/id156572
 
almodovaris
Het merendeel van de gebruikers kan het verschil tussen 120 en 200 Mbps amper merken of benutten. KPN biedt zelfs 500 Mbps, maar alleen als je echte glasvezel hebt (tot en met in je huis).
 
sausje
Het merendeel boeit mij niet. Het gaat zich hier om de mensen die dit WEL kunnen en willen hebben.

Helaas ben ik gebonden aan Ziggo en zijn er geen andere mogelijkheden (v.burg wilt alleen centrum glasvezel, rest kom naderhand eens ergens...).
Daarbij doe ik best veel uploaden en downloaden naar het usenet (en private trackers).

Dus het gaat mij echt niet om wat het merendeel wilt, het gaat zich erom dat wij al super lang op dezelfde snelheid zitten terwijl de rest wel upgrades heeft gehad...

Trouwens kan jou verhaaltje ook toepassen op bv het verschil tussen de 10 en 60mbit verbinding. De meerderheid (die puur surft en beetje skyped) zal hier ook geen verschil in merken..
Beetje gemakkelijke uitspraak om te doen, vind je niet Wink
Proud member of Frustrated Association of International Losers Failing Against the Gifted and Superior (F.A.I.L.F.A.G.S)

My rig: http://www.sysprofile.de/id156572
 
Black Tiger

Quote

Dus het gaat mij echt niet om wat het merendeel wilt, het gaat zich erom dat wij al super lang op dezelfde snelheid zitten terwijl de rest wel upgrades heeft gehad...

Dat valt wel mee, in het begin ging de huidige 120 mbit ook snel omhoog en moesten de lagere snelheden wat wachten.
Dus dat "schandalig" is nogal een botte en kort dor de bocht uitspraak, bij andere providers is dat ook niet anders, ook bij UPC niet.

Er is grote kans dat Ziggo ook naar 200 Mbit gaat. De kans is evenredig groot dat de lagere snelheden dit keer niet hoger aan. Dus het houdt zich allemaal wel een beetje in evenwicht.

Quote

Beetje gemakkelijke uitspraak om te doen, vind je niet.Wink

Nee, want hij spraak duidelijk over "de meerderheid". Dat kun je inderdaad zoals jij zegt ook toepassen op verschil tussen 10 en 60 mbit.
Maar hij kon ook niet ruiken dat jij speciale dingen deed en dus niet tot die gewone meerderheid behoort.

Ik zou in elk geval even afwachten, het zou al raar moeten lopen als Ziggo niet ook zou volgen naar 200 Mbit. Toen UPC verleden keer omhoog ging, volgde Ziggo ook vrij snel.
Logisch ook want de eigenaar van UPC heeft ook een dikke 30% aandelen in Ziggo.Smile
Greetings, Black Tiger
 
briolet
De meerderheid heeft die verhoging niet nodig. Ik denk ook dat de meerderheid nu al kiest voor een lagere snelheid.
Er is natuurlijk altijd een groep die voor het hoogst haalbare gaat. Voordat Ziggo de snelheid verhoogd, moet het netwerk over het hele verspreiding gebied verbeterd worden. Als ziggo te vroeg een te hoge snelheid aanbied, loopt het de kans dat ook de tragere gebruikers er last van krijgen omdat er dan plots meer bandbreedte gebruikt gaat worden.

Ik ben echter ruim tevreden met mijn 40/4 Mbs. Tot in de meterkast ligt ook glasvezel waar ik zo een 100/100 abonnement voor kan afsluiten. Voorlopig echter niet. Smile

Juist deze glasvezel concurrentie zal er zeker voor zorgen dat Ziggo een hogere snelheid gaat aanbieden zodra zij verwachten het storingsvrij te kunnen doen.
 
Black Tiger
Goede kans dat Ziggo naast de snelheid ook met UPC gelijke maatregelen komt, c.q. die echt gaat doorvoeren:

Quote

UPC voert een fair use policy in op kabelinternet, zo bevestigt het internetbedrijf tegenover Webwereld. Op UPC-forum ziggo.gebruikers.eu wordt het nieuwe beleid gemeld. Tegen klanten die 'excessief gebruik' maken van internet worden maatregelen genomen om met terugwerkende kracht - vanaf moment van invoering - een vergoeding te berekenen, de snelheid terug te schroeven, of eventuele andere wettelijk toegestane maatregelen.

UPC benadrukt dat het geen datalimiet betreft. De maatregel kan worden ingezet bij klanten die meer dan 5 keer de gemiddelde datahoeveelheid gebruiken, die het netwerk zo gebruiken dat UPC of andere gebruikers er hinder van ondervinden, of bij klanten die apparatuur gebruiken om de hoeveelheid 'internetverkeer te manipuleren'.


@Bron en lees verder: w.e.b.wereld.nl (kan schijnbaar geen links daar naar toe posten.).
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Black tiger, je bedoeld link.

Inderdaad een opmerkelijke link beveiliging door replacement. Ook in jouw aangehaalde tekst zijn website namen door "ziggo.gebruikers.eu" vervangen. Met gebruik escape characters gaat het wel. Smile

EDIT: Op mac Safari 5.x war ik die link gemaakt had, werkt die link wel, maar mac Safari 6.x wil te slim zijn en doet het niet. Mac Firefox 20 plakt zelfs ".com" achter de url en doet het dan natuurlijk ook niet. Think
Gewijzigd door briolet op 04-04-2013 19:55
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ook Ziggo nieuwe snelheden?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie