obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
meer Utrechters met uitgevallen internetverbinding?
ESW
Zijn er meer Utrechters met uitgevallen internetverbinding?
De internetverbinding werkte afgelopen jaar perfect, maar is sinds dinsdagochtend 14 mei ineens weggevallen. Ik heb gisteravond met zowel de klantenservice als de technische dienst bij elkaar een half uur van alles uitgeprobeerd, helaas zonder resultaat. In de nacht van maandag 13 op dinsdag 14 mei zijn er werkzaamheden door Ziggo uitgevoerd, ik denk dat dat er mee te maken zou kunnen hebben. Op de ziggo website worden nu echter geen grote storingen vermeld...

Ik heb de Ubee 3200 modemrouter (weet even niet het complete typenummer uit mijn hoofd) zonder wifi en naast internet neem ik verder alleen analoge tv af bij Ziggo. In de aangesloten hardware heb ik al tijden niets veranderd. Ik heb zowel een desktop als een laptop (met windows 8, windows xp en puppy linux) met verschillende netwerkkabels (die altijd perfect hebben gewerkt) op verschillende uitgangen aangesloten op de modem, maar geen van allen krijgt een verbinding. Alle vier de linker lampjes op de modem branden continu en de Ziggo medewerkers hebben geen fouten in de instelling van windows of de router kunnen ontdekken. Het lukt ze wel om van afstand het modem uit te lezen en te herstarten en ik kan in windows bij de verbindingseigenschappen zien dat er hele kleine hoeveelheden data worden verstuurd en ontvangen.

Iemand mischien een idee voor een oplossing? Frown
 
Black Tiger
Ik was zojuist met de huisarts aan het bellen, opeens flops, geluid weg.
Bleek het modem spontaan aan het herstarten te zijn.

Daarna maar eens 1200 gebeld en na de keuze gemaakt te hebben voor storingen (2x) kwam er een bandje dat er een storing zou zijn in "mijn regio" op zowel TV alsook internet en telefonie.
Op het bandje werd ook vermeld dat men verwachtte dat de storing vanavond opgelost zou zijn.

Dat wekt de indruk dat het een wat grotere storing is en blijkt dus niet alleen mijn regio te zijn als ik dit hier zo lees.

Op de website van Ziggo staat hierover helaas niets gemeld.

Het kan echter heel goed zijn dat jouw storing een andere storing is.
Greetings, Black Tiger
 
ESW
Ik heb donderdagavond nog eens 40 minuten met de klantenservice getelefoneerd. De, weliswaar vriendelijke, medewerkster stond echter voor een raadsel. Er schenen ook geen andere storingsmeldingen in mijn postcodegebied te zijn. Dus, is er een monteur ingepland. De eerste mogelijk optie was 28 mei...

Als ik op de website van Ziggo naar storingen zoek in mijn postcodegebied zie ik nu het volgende staan:

Quote

Onderhoudswerkzaamheden
In de nacht van dinsdag 14 mei op woensdag 15 mei zijn tussen 0.00 en 7.00 uur de nummers 0900 1884 en 0900 2020 000 van Ziggo tijdelijk niet bereikbaar in verband met werkzaamheden. Onze excuses voor het ongemak

Status: gepland
Start: 22 mei, 00.00 uur
Verwacht einde: voor 22 mei, 07.00 uur

Is het nou wel of niet op 22 mei Ziggo?
En waarom kunnen ze niet gelijk even naar mijn internetprobleem kijken? De geplande werkzaamheden zijn vast gerelateerd aan de vorige werkzaamheden, die volgens mij de oorzaak zijn van mijn internetproblemen.

Inmiddels heb ik 26 euro uitgegeven aan het bellen met de 0900 nummers van Ziggo. Als blijkt dat de fout bij Ziggo ligt, dan zou ik het niet terecht vinden dat ik zelf voor al die belkosten op moet draaien, die zal Ziggo dan voor zijn rekening moeten nemen.
Verder moet ik een dag vrij nemen om de monteur te ontvangen en zit ik minimaal 12 dagen zonder internetverbinding. Sad
 
Black Tiger
De aangekondigde onderhoudswerkzaamheden zijn op 22 mei maar vinden 's nachts plaats tussen 01.00 en 06.00.
Dat zijn vaker grotere werkzaamheden voor groepen klanten of bijv. werkzaamheden aan servers.
Specifieke klachten hebben over het algemeen met andere dingen te maken, misschien een slechte grondkabel of iets anders.

Zoals ik al schreef kan jouw probleem ook andere oorzaken hebben.

Indien de monteur langs komt en het probleem blijkt inderdaad bij Ziggo te liggen, dan kun je een verzoek indienen om die 26 euro vergoed te krijgen.
Hoe dat met andere kosten zit weet ik niet maar het staat vrij om te vragen.
Greetings, Black Tiger
 
ESW
Gisteren is de monteur op bezoek geweest (over de monteur trouwens geen kwaad woord, het was een vriendelijke man die gelijk aan de slag ging). Na het nodige geprobeer en gepieker besloot hij om, als laatste redmiddel, een nieuw modem uit te proberen. Dat bleek te werken. Hij vermoede dat het modem- en het routerdeel van de Ubee om de een of andere onbekende reden niet meer goed met elkaar communiceerden. Het zou kunnen dat er iets mis is gegaan bij een softwareupdate door Ziggo, maar het was niet mogelijk om de oorzaak met zekerheid vast te stellen.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 27 juni 2013, 10:20:51:
Ik heb later per post en telefoon nog contact gehad met een andere afdeling van de klantenservice. Ze vonden dat ik in dit geval onterecht was doorverwezen naar de de dure service plus lijn. Ze hebben de telefoonkosten vergoed en vroegen om suggesties om de dienstverlening door Ziggo te verbeteren.
Dus, al met al toch netjes afgehandeld door Ziggo vind ik.
Gewijzigd door ESW op 27-06-2013 10:20
 
kobus1960
Kijk aan, opgelost! En bedankt voor de goeie feedback!!Clap
Daar moeten wij, en vooral de lezer het ook van hebben.
Zo ontstaat er duidelijkheid in topics.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'meer Utrechters met uitgevallen internetverbinding?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
helemaal niets meer Storing : 2 18-05-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Meer data en korting bij nieuwe Vodafone-abonnementen Ziggo nieuws : 7 25-05-2019
Port forwarding werkt niet meer Algemeen : 14 31-07-2018
Ziggo Go app uitgebreid met bijna 50 extra zenders en meer Chromecast / Airplay functionaliteit Ziggo nieuws : 1 26-06-2017
Advertentie