obey-robots.txt
22 April 2018, 16:18
Navigatie
Ledenenquête
Fox Sports prijs p/m.

Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Elders 10 Euro minder, bye bye Ziggo 36% [16 stemmen]
36% [16 stemmen]

Ik blijf bij Ziggo.
Ledenenquête: Fox Sports prijs p/m. Ik blijf bij Ziggo. 64% [29 stemmen]
64% [29 stemmen]

Stemmen: 45
U dient in te loggen om te stemmen.
Gestart: 21-08-2016

Enquête-archief
Steun ons
Youfone
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord


Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.
Ziggo Gebruikers Groep
Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
 Onderwerp afdrukken

Port forwarding werkt niet meer

eS
Sinds een week of twee werkt port forwaring niet meer!
contact gehad met de helpdesk, men wist van niets.. zou niet veranderd zijn.
Dus de instellingen bij dyndns gecontroleerd, leek goed
rechtstreeks ip-nummer (84 enz + portnummer) ingegeven, geen resultaat

Service+ gebeld (kassa), men wist me te vertellen dat er inderdaad instellingen in het modem veranderd waren, de oplossing zou een powercycle zijn (zo weer een klant met het kluitje het riet ingestuurd).
Uiteraard werkt dit niet! dus klachtenformulier ingevuld, de (automatische) reactie van Erica Blom-Groenink, er zou spoedig een reactie volgen (da's 5 dagen gelden).

Inmiddels de calldesk weer gesproken en deze bevestigde mijn vermoeden dat er inderdaad poort-ranges dicht gezet zijn (zucht)
Ik zou dit kunnen laten verhelpen door weer contact te zoeken met service+

Waarom moet ik betalen om iets te herstellen wat door ziggo veranderd is? zo kan je kassa wel laten rinkelen Sad
 
kobus1960
Misschien ga je hier wat verder mee komen.

Geavanceerde handleiding EVW3200
 
eS
Dank je maar deze had ik al eens helemaal doorgenomen.
Inmiddels heb ik van Ziggo begrepen dat het te maken heeft met een update in het kader van toekomstige ontwikkelingen (hotspots).
Het enige wat er overblijft is het Ubee modem alleen als bridge te laten functioneren en een eigen router er achter te zetten.

Wat storend is dat er dit soort behoorlijk ingrijpende wijzigingen doorgevoerd worden zonder de klant op de hoogte te brengen waardoor de klant ineens voor een voldongen feit staat.

Toen ik dit aan de calldesk vroeg was het antwoord: het modem is van ons en wij mogen daar zelf zaken in wijzigen.
Zelf denk ik daar wat anders over want er is ineens functionaliteit verdwenen waardoor zaken die jaren gewerkt hebben ineens niet meer werken

Dat modem is dan wel van ziggo maar de instellingen heb ik gemaakt en die functionaliteit laten vervallen is minimaal niet chique.

Ik denk dat ziggo wat transparanter moet zijn en openheid moet geven over wat ze aanpassen in de infrastructuur die bij de klanten in huis is
 
kobus1960
Heb je helemaal gelijk in, je bent niet de eerste. Angry
 
Monteur_kees
Op zich niet zo moeilijk,
er is al meer over geschreven en bij werkt het prima, zowel met een ubee als ook met een cisco

bij external adres komt 0.0.0.0 te staan
en bij interne het ip adres waar je naar toe wilt en uiteraard de poortnummers Smile
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigma2 software
HK audioset
 
eS
met alle respect Kees, dat heeft jaren gewerkt en nu niet meer...
En ja ik weet precies hoe het werkt maar de poorten stonden ineens na 's-nachts een uur of drie potdicht (na update software)
Ondernomen stappen:
- Modem reset, Handmatige config (geen effect).
- Bridge mode (lynksys wrtg54 als accespoint, geen effect)


Dan de instellingen (xxx uit privacy-overwegingen)
Local
IP Address xxx.xxx.xxx.xxx (bereikbaar op intern netwerk)
Start Port 80
End Port 80

External
IP Address 0,0,0,0
Start Port 12345
End Port 12345
Enabled

Dus bij de volgende opdr8

84.xx.xx.xx:12345 werd het request doorgezet naar het interne ipnummer xxx.xxx.xxx.xxx:80

Ik had 8 poorten geforward en jaren lang met succes....
 
briolet
eS schreef:

met alle respect Kees, dat heeft jaren gewerkt en nu niet meer...
84.xx.xx.xx:12345 werd het request doorgezet naar het interne ipnummer xxx.xxx.xxx.xxx:80

Ik had 8 poorten geforward en jaren lang met succes....


Ik weet niet over welke router je het hebt. Alleen uit je eigen gegevens ze ik dat je waarschijnlijk de Ubee bedoelt. Als dat zo is, kan het niet kloppen wat je schrijft. Portforwarding, op de manier zoals je beschrijft met omnummering, werkt slechts sinds enkele maanden op de Ubee en geen jaren zoals je schrijft. Ben je niet in de war met een andere router?

Verder geef je ook geen firmware versie op. Ik heb ook een Ubee en veel poorten geforward. Ik heb er nog nooit problemen mee gehad, inclusief de laatste firmware. (9.9.5010 met de ingebouwde hotspot functionaliteit)
 
Monteur_kees
Nu net
as we speak ubee aangesloten met portforwarding
geen probleem de nas is vanaf buiten bereikbaar
met de Cisco ga ik zo nog ff stoeien ook GRC laat een open poort zien op 8081
en 8080

Name:
http-alt
Purpose:
HTTP Alternate (see port 80 and port 81)
Description:
This port is a popular alternative to port 80 for offering web services. "8080" was chosen since it is "two 80's", and also because it is above the restricted well known service port range (ports 1-1023, see below).

Its use in a URL requires an explicit "default port override" to request a web browser to connect to port 8080 rather than the http default of port 80. See the discussion of URL defaults and port overrides on the port 81 page.
Related Ports:
80, 81, 82, 443, 8090
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Local External
IP Address Start Port End Port IP Address Start Port End Port Prot Description Enabled
192.168.178.15 8080 8080 0.0.0.0 8080 8080 TCP sa*** Yes
192.168.178.15 8081 8081 0.0.0.0 8081 8081 TCP sick*** Yes


gr, Kees


Hardware Version 3.12.1
Software Version 9.12.6003
Cable Modem Serial Number EVW321B00000154
CM certificate Installed
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigma2 software
HK audioset
 
eS
Vandaag het de Ubee gewoon in modemstand laten zetten door ziggo, lynksys wrtg54 met tomato bios er achter gezet en alle problemen zijn opgelost.

Wat mij betreft mogen ze gewoon weer modems gaan leveren zodat de gebruiker eigenaar van zijn eigen infra blijft, scheelt waarschijnlijk ook in de kosten want nu betaal ik voor een ap die ik zelf nooit zou kopen Sad

Iedereen bedankt voor de tips (zeker de ziggo medewerkers die beweren dat het nooit aan de verborgen instellingen in die bagger-ubee kon liggen want daar lag het dus wel aan).

Blijft overeind staan dat het van ziggo wel zo charmant zou zijn als ze enige transparantie zouden betrachten bij het wijzigen van instellingen, maar dat zal wel een roep zijn die niet gehoord wordt.

naar Kees: het is wel een soort simplisme die je tentoonspreid door te zeggen: bij mij werkt het dus is het goed, kijk in Egypte groeien kokosnoten, dat wil niet zeggen dat ze hier ook groeien!

overigens is de firmware in de ubee 9.9.5010

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 06 juni 2013, 23:50:52:
Forwarding op de ubee gebruikte ik recent, daarvoor via een lynksys wrtg54 (welke weer in ere hersteld is)
Als ik die modemfunctie van de ubee niet nodig zou hebben zouden ze hem wat mij betreft ritueel mogen verbranden wat een kelerding zeg.

maargoed, alle functionaliteit in de ubee staat uit en na twee weken is eea weer bereikbaar Smile
Gewijzigd door eS op 06-06-2013 23:50
 
Monteur_kees
Ik zal de laatste zijn die zal zeggen " bij mijn geen problemen dus bij u ook niet "
heeft niets met simplisme te maken
maar met mensen die betrokken zijn bij hun werk of hobby
echter heb ik vandaag diverse telefoontjes gepleegt om te achterhalen of er echt wat speelt
ook andere collega`s zijn achter de schermen bezig geweeest om te kijken en het eventuele probleem te reproduceren

Ja dat siert inderdaad de mensen die ook buiten werktijd of vanuit hun hobby hier klanten proberen te helpen

Dit forum is door en voor ziggo gebruikers,
en ik werk bij Ziggo maar ben ook klant bij Ziggo

m.v.g. Kees
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigma2 software
HK audioset
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Beantwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port forwarding werkt niet meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerpen Forum antwoorden Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen 47 23-01-2018 14:48
Kan extra mediabox niet installeren Hardware instellingen 10 05-11-2017 20:19
Camera op internet WAN IP-forwarding? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. 10 08-09-2017 14:37
Ziggo Go app uitgebreid met bijna 50 extra zenders en meer Chromecast / Airplay functionaliteit Ziggo nieuws 1 26-06-2017 19:41
Problemen met Port Forwarding. Algemene computer en software vragen. 13 26-06-2017 01:59
Goedemiddag bezoeker
Inloggen / Registreren
Gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Laatst geziene leden
| Bitfreak01:06:27
| Desmark07:22:32
| MisterSenseo12:16:58
| Black Tiger15:25:49
| Zippo20:50:40
| Justin23 1 dag
| Matty 1 dag
| Dick Boogaers 1 dag
| Gilex 1 dag
Laatste Artikelen
| PHP-Fusion
| Nieuwe regels voor v...
| Ziggo Mail / Email i...
| Ubee Stappenplan rou...
| Cisco Stappenplan ro...
Klets Café
U moet ingelogd zijn om een bericht te plaatsen.

11-03-2018 14:05
kan ik hier ook afleveringen van grey anatomy vinden?

04-03-2018 13:23
Goedemiddag

03-12-2017 00:42
ga het later proberen, vanmorgen mijn moeder overleden dus nu andere zaken aan en in mijn hoofd!!!

01-12-2017 12:10
ik zie helaas weinig antwoorden en solutions voor mijn wifi probleem 😢

22-11-2017 23:15
BURPPPPPPP !!!!!!!!!!