obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Port forwarding werkt niet meer
eS
Vreemd genoeg blijf ik maar lezen dat Ziggo geen poorten dichtzet, volgens mij is het tegendeel waar, dat zal alleen niet toegegeven worden.

Immers zelfs als je de ubee alleen als modem laat instellen zit de ene dag een poort dicht en de andere dag niet.

En dat is sinds een paar maanden!
 
briolet

Quote

ellenbar schreef:

bij poort 7000 krijg ik "het maken van de verbinding is mislukt"
bij poort 5000 blijft 'ie hangen, na 10 minuten nog niks... behalve "er wordt verbinding gemaakt....


Dat is wat ik dacht. Ik heb ook een Ubee en Synology nas. Het effect van poort 5000 krijg je bij de open poorten terwijl het effect van poort 7000 aangeeft dat hij op de nas dicht zit. Zoals ik al eerder aangegeven heb en dus niets met de Ubee van doen heeft.

Standaard staat 7000 dicht. Zoals ik al eerder schreef moet je in de settings bij het "toepassings portaal" aanvinken dat je een alternatieve poort voor filestation wilt gebruiken. Standaard wordt dat dan 7000, maar je daar ook elke andere poort invullen. Maar volgens bij was je dat vanzelf tegen gekomen als je de handleiding stap voor stap gevolgd had.

Automatisch samengevoegd met vorige post op: 19 juni 2013, 10:10:19:
Ik heb even een tekst search gedaan in de pdf handleiding en de help file in DSM zelf op "7000". Nergens wordt dat poortnummer genoemd. Dat poortnummer zie je pas als default waarde als je in de instellingen zelf zit.

In de instellingen kun je per applicatie kiezen of je de alternatieve poorten wilt gebruiken, of een alias. Rechtstreekse benadering van filestation kun je dan doen met:

http://MijnIP:7000
of
http://MijnIP/file

In het eerste geval loopt het verkeer over poort 7000. In het tweede geval verbind hij eerst over poort 80 en redirect dan het verkeer naar poort 5000 (of als https verkeer over poort 5001 als je dat instelt)

Als je aliassen gebruikt hoef je dus die poorten niet te forwarden, zolang je maar 80, 5000 en 5001 forward naar de nas.
Gewijzigd door briolet op 19-06-2013 10:10
 
Black Tiger

Quote

Vreemd genoeg blijf ik maar lezen dat Ziggo geen poorten dichtzet, volgens mij is het tegendeel waar, dat zal alleen niet toegegeven worden.

Het is eerder vreemd dat je dit niet wilt geloven. Wij horen immers niet bij Ziggo maar zijn een onafhankelijk forum. Wij trekken ons dus weinig aan van wat volgens Ziggo wel of niet gecommuniceerd mag worden naar klanten. Als wij iets weten zeggen we het ook gewoon.
Ik heb zelf geen Ubee maar een Cisco en kan ook forwarden wat ik wil, dat bewijst dat er geen forwards geblokkeerd worden. Kan technisch ook niet, er kunnen hooguit poorten geblokkeerd worden.
Vroeger was dat met poort 25 en 80 het geval maar dat is al lang niet meer.

Conclusie: Je hebt ofwel een probleem met je Ubee ofwel Briolet heeft gelijk. En gezien de ping resultaten sta ik achter Briolet's conclusie.Wink
Greetings, Black Tiger
 
eS
Hoi,

Ik zeg niet dat forumleden beweren dat er geen poorten dichtstaan, ik zeg dat ziggo dat beweerd.

Mijn ubee staan gewoon in modem-mode sinds een paar weken (routerfunctie en wireless staan uit).
De router heb ik trouwens nooit gebruikt van de ubee daar gebruik ik een lynksys met een tomato bios voor.

En toch zitten sommige poorten soms pot dicht (ik gebruik echt poorten die normaal een ander niet zou gebruiken Smile
rond de 23000, dat ging jaren goed!

Pasgeleden dus die ubee aleen in modemmode laten zetten, heeft één hele dag gewerkt Sad

ziggo heeft niets veranderd (zeggen ze), ik ook niet... en weet je..... ik geloof mezelf!

als ik mijn ipnummer intik 84.26.xxx.xxx:port
of my-accaunt.dyndns-remote.com:port

Dan kom ik er niet door (wel als ik thuis ben trouwens maar dat zal wel als trusted gezien worden ofzo).

Groet
 
Black Tiger

Quote

Ik zeg niet dat forumleden beweren dat er geen poorten dichtstaan, ik zeg dat ziggo dat beweerd.

Ja oke, maar ik probeer aan te geven dat wij dat ook beweren omdat we weten dat er geen poorten dichtstaan. Alleen uitgaand is poort 25 smtp beperkt tot Ziggo's eigen smtp server.

En je kent mij niet maar je mag er gerust van uitgaan dat ik hier thuis ook allerlei poorten gebruik, waaronder ook diverse exotische poorten, zelfs nog boven de 40000.Smile

Dan nog diverse poorten voor pasv ftp, wat verschillende poorten voor games, diverse poorten voor voip forwarding. Als Ziggo echt iets dicht had staan van poorten, dan zou dat niet kunnen.

En ik wil je best geloven dat het eerst goed ging en opeens niet meer, alleen ligt dat probleem niet bij Ziggo maar bij jouw aansluiting.
En als jij niets gewijzigd hebt, dan zou je aan je Ubee kunnen denken. Misschien gebeuren er vage dingen vanwege de hotspot uitrol? Zou niet de eerste keer zijn.Wink

Maar Ziggo heeft geen poorten dicht. Anders zouden anderen, waaronder ikzelf ook, die problemen ook moeten hebben. En geloof me maar, als ik hier last krijg met forwarding ben ik de eerste die gaat mauwen erover omdat ik mijn aansluiting deels zakelijk gebruik.Cool

Als je er thuis wel op kunt zal het forwarding zijn, als die goed staat ingesteld moet er iets met de Ubee zijn lijkt me, toch?
Greetings, Black Tiger
 
eS
Hoi,

De ubee doet niets meer volgens ziggo (ik kan ook niets meer instellen)
maar eerst ga ik even op vakantie en dan ga ik bij een kennis die geen ziggo heeft, als het daar wel werkt dan gooi ik ziggo er uit

Groet
 
Black Tiger
Dat moet je zelf weten. Fijne vakantie alvast!Smile
Greetings, Black Tiger
 
Monteur_kees
Ik kan eventueel voor een ander modem zorgen
Mvg kees
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
eS
Hoi Kees,

Ik bedoel modem staat in modem mode :-) Daar zal hij geen poorten in blocken, lijkt me sterk dat er een instellinkje in is blijven pakken
Smile Smile

mvrgr
 
ellenbar
Ik heb het nu werken.....pffff
Qua documentatie is er zo veel dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie.
Ik kan nu in ieder geval via wifi & het internet met mijn laptop bij de Nas komen.
Nu nog de apps werkend krijgen. Dat lukt me nog niet.
Ik draai Android 4.1.2 op een Galaxy S3. Als ik wifi aan heb staan doen de apps DS audo/file & video het prima. Via 3g kom ik niet aangemeld. Zal vast ook wel weer een poort forwarding zijn. In de documentatie staat voor DS-file 5005, DS-audio 5000 & DS-Video 5000.
Ik heb nu de forwarding zo staan :
192.168.178.50 5005 5005 0.0.0.0 21 21 TCP Audio Yes
192.168.178.50 5000 5000 0.0.0.0 80 80 TCP DSM Yes

in de Firewall van DSM laat ik alle poorten doorsturen;
Via de ds finder kan ik de nas vinden maar alleen als ik wifi aan heb.
Heb de handleiding via de website van synology doorgenomen maar dat helpt me verder ook niet.
Het is weer iets kleins.ergens staat iets niet goed, maar waar ?
Iemand nog suggesties?
Alvast dank
Bart

p.s.
poort 4000 voor webdav heb ik ook open gezet, dit werkt al iets beter.
Bij DS file wordt de Nas wel gevonden maar als ik wil aanmelden (nog steeds wifi trouwens) dan wordt gevraagd om webdav in te schakelen. En die staat aan....
ps.2
Als ik bij het aanmelden op bv. DS file vanaf mobiel achter het ip nr het poort nr. 4000 zet kan ik me wel aanmelden. Maar dan alleen met wifi, via 3g lukt het niet
Gewijzigd door ellenbar op 19-06-2013 22:53
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port forwarding werkt niet meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
helemaal niets meer Storing : 2 18-05-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie