obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Ziggo verbindingsproblemen. Geen verbinding met internet? Meld hier je ervaringen met storingen. Zo kunnen storingen inzichtelijk gemaakt worden.
 Onderwerp afdrukken
Port forwarding werkt niet meer
marksoeters
Heren,

Het is al een wat ouder topic en ik hoop dat ik hier nog een vraag in mag stellen. Ik zit ook met het probleem dat ik geen ftp verbinding op kan zetten.
Ik heb een Ubee router Type evw320b firmware versie 9.9.5012

Ik heb de firewall van het apparaat op off gezet. Daarna bij gateway en dan forwarding het volgende ingevoerd.

ip adress: start port end port ext ip start port end port discr enabled *.* is dan bij mij vervangen door het ip adres van mijn computer.

192.168.*.* 21 21 0.0.0.0 21 21 tvp ftp yes
192.168.-*.* 2121 2121 0.0.0.0 2121 2121 ftp yes

Wat ik ook probeer ik krijg maar geen open ftp connectie. als ik een port checker draai krijg ik continu te zien dat ftp niet open staat op mijn extern ip adres.
Heb achter dit modem een cisco linksys staan met de poorten er goed in maar dat maakt ook geen verschil. Heb als test een laptop rechtstreeks aan de ubee gehangen maar ook dat geeft geen resultaat. Op beiden apparaten poort 21 toegelaten in de firewall (computers)

please help. Want ik ben even ten einde raar.
 
marksoeters
Helemaal niemand die me kan of wilt helpen?
Zal dit dolgraag werkend willen hebben.

thanks
 
Ziggo-WebCare_Jelle
je kan proberen of dit stappenplan http://bit.ly/router8errouter helpt. Dit stappenplan is gebaseerd op een router achter router, maar in dit geval is de router (welke in dit stappenplan achter onze modem zit) je computer/NAS. Dus gewoon het mac adres van je netwerkkaart invoeren. Hoor graag of het hiermee is gelukt.
Ziggo WebCare Jelle
 
marksoeters
Bedankt voor uw reactie.
Had dat inderdaad ook al geprobeerd maar werkte niet.
Zal het vanavond nogmaals controleren
 
marksoeters
Helaas heeft dit ook niet het gewenste resultaat. ik krijg het hoe dan ook niet werkend.
heb geprobeerd het modem ip te wijzigen naar 192.168.1.* maar als ik dat doe loopt de boel vast. mijn router hier heeft 192.168.1.* als ik mijn laptop rechtstreeks op het modem aansluit zonder wifi dan krijg ik 192.168.178.* dit adres zoals in de handleiding in de dmz gezet port geopend zoals eerder vermeld maar nog steeds geen resultaat. Wat doe ik fout?? Zal bijna overstappen naar een andere provider hierdoor Sad
 
briolet

Quote

marksoeters schreef:
heb geprobeerd het modem ip te wijzigen naar 192.168.1.* maar als ik dat doe loopt de boel vast. mijn router hier heeft 192.168.1.*


Ik snap hier geen snars van. In een modem kun je geen IP wijzigen. Een modem geeft alleen het externe IP door. Ik heb een sterk vermoeden dat je modem ook een router is. En twee routers achter elkaar is vragen om problemen.
 
marksoeters
Uiteraard is het modem van ziggo ook een router was het maar alleen een modem. dat onderdeel kan ik niet uitzetten. dat is heel het problem waar ik nu tegen aanloop.
als de ubee router nu uitgeschakeld kon worden kan mijn Eigen router de Linksys alles overnemen. die is in ieder geval simpeler te beheren.

Wat ik bedoelde met bovenstaande is dat ik een laptop rechtstreeks op een ubee heb gehangen. Dus dan zit de Linksys er in principe niet tussen maar zit ik rechtstreeks op de ubee. als ik daar alles forward naar de laptop ip adres. die ik krijg van de ubee dan is poort 21 nog niet open. de settings die ik ingeef staan hier een paar posts boven.

Misschien dat ik nu teveel dingen door elkaar haalde en dat het inderdaad niet duidelijk meer is.
 
briolet

Quote

marksoeters schreef:

Uiteraard is het modem van ziggo ook een router was het maar alleen een modem. dat onderdeel kan ik niet uitzetten. dat is heel het problem waar ik nu tegen aanloop.
als de ubee router nu uitge.


Je kunt het niet zelf uitzetten, maar de helpdesk kan dit wel op afstand uitzetten zodat je een puur modem overhoud. Dat kunnen ze tijdens het telefoongesprek doen. Merk wel op dat je je dan ook afmeld van de WifiSpot toegang.
 
marksoeters
Heb gevraagd of ze dat willen doen maar kunnen ze niet zeggen ze.
Het router gedeelte moet actief blijven.
Had al gelezen dat dit inderdaad mogelijk was. Bedankt voor je advies

Iemand van Ziggo zelf die me hier mee verder kan helpen? 1200 gebeld maar daar kom ik niet verder mee.
moet ik daarvoor een ander nummer hebben?
Gewijzigd door marksoeters op 21-02-2014 11:45
 
briolet
1200 is het goede nummer. Die lui hebben er alleen weinig verstand van. Je moet waarschijnlijk net de goede treffen om dat voor elkaar te krijgen want allen moeten ze het zo kunnen aanpassen.

Bij sommige helpdesk medewerkers moet je vragen om de wifi uit te zetten en dan zetten ze wel het routerdeel uit. (althans is dat wat ik hier wel eens gelezen heb, want ik zou het zelf dom vinden als je de wifi laat uitzetten en dan wordt alles uitgezet).
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Port forwarding werkt niet meer', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
helemaal niets meer Storing : 2 18-05-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
Advertentie