obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Klachten over Ziggo onderdeel. Post hier je Ziggo klacht over storing met internet, telefonie, televisie of modem.
 Onderwerp afdrukken
Sinds wanneer werken betaalnr. instellingen niet meer?
Black Tiger
Nu heb ik een tijd niet meer ingelogd op Mijn Ziggo, maar de laatste keer kon ik nog wel zelf bepalen of ik 0900, 0909, 087 nrs. etc. wel of niet wilde bellen, dat kon ik instellen.

Sinds wanneer zijn die instellingen verdwenen?

Want dit is niet meer terug te vinden in Mijn Ziggo onder telefonie.Sad
Daar zijn nog maar 3 instellingen, voicemail, wisselgesprek en nummerweergave.

Maar instellingen voor koop- en tariefnummers is niet meer te vinden.

Waarom is dit weg?
En komt het nog ooit terug of is dit alleen nog uit te zetten via de telefonische klantenservice?
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Tiger, wat had 1200 hier over te zeggen?
En heb je de laatste mail aangaande telefonie en tarieven niet ontvangen?
Heb m voor het gemak een copy/paste....

Geachte Kobus Wink,

De overheid heeft nieuwe regels opgesteld voor de kosten voor het bellen naar betaalde servicenummers. Net zoals bij het bellen naar een servicenummer vanaf uw mobiele telefoon, krijgt u vanaf 1 juli 2013 een melding over de gesprekskosten vanaf uw vaste lijn. Vanaf die datum betaalt u naast het tarief voor het servicenummer ook een gesprektarief. Dit geldt voor alle nummers die beginnen met 09, 18, 084 en 087.

Wat verandert er?
Voorheen betaalde u alleen de kosten van het servicenummer, wanneer u er met een vaste telefoonlijn naar belde. Per 1 juli worden de kosten van het servicenummer en de normale gesprekstarieven in rekening gebracht. Bij Ziggo zijn de normale gesprekstarieven € 0,09 per minuut plus € 0,09 starttarief.

Geen extra kosten?
Heeft u VolopBellen van Ziggo? Dan vallen de nieuwe kosten in dit pakket. In alle andere gevallen worden de gesprekstarieven in rekening gebracht. Wanneer u onze Klantenservice belt via 1200 (vanaf uw vaste telefoonaansluiting van Ziggo), dan belt u ons zonder extra kosten.

Heeft u nog vragen?
Op ziggo.nl/servicenummers2013 staat een overzicht met meer informatie en rekenvoorbeelden.


Met vriendelijke groet,

Erica Blom-Groenink
Directeur Klantenservice
 
briolet

Quote

Black Tiger schreef:

...de laatste keer kon ik nog wel zelf bepalen of ik 0900, 0909, 087 nrs. etc. wel of niet wilde bellen, ....


Dat kun je nog steeds zelf bepalen door wel/niet dat nummer in te toetsen. Smile

Maar ik neem aan dat je blokkades instellen bedoelt. Tess schrijft hierover:

Quote

Uw vraag: Nummers blokkeren?

Met Nummerblokkering voorkomt u dat er via uw telefoonlijn naar bepaalde nummers wordt gebeld. Welke nummers u kunt blokkeren, leest u in de Handleiding Telefonie.

Om Nummerblokkering te activeren belt u met uw Ziggo-telefoonlijn 1200 (gratis) of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut) met een andere telefoonaansluiting. Kijk voor de openingstijden op de contactpagina.

Wilt u Nummerblokkering opheffen, stuur uw verzoek dan per brief naar Ziggo.


De optie via MijnZiggo staat er niet tussen. Wel vreemd dat ze een feature om het zelf te kunnen instellen wegdoen. Het kost hun nu veel meer tijd. Vooral als je dit regelmatig veranderd. En stoppen gaat heel lastig bij Ziggo en kost je een postzegel.

Bij mij zit het in de quatrofox centrale. Ik kan per toestel een geblokkeerde range opgeven en ook weer uitzonderingen op de blokkade invoeren. kpn is zo gek nog niet.
 
Black Tiger
@Kobus:

Quote

n heb je de laatste mail aangaande telefonie en tarieven niet ontvangen?

Jawel, en het is aardig van je dat je hem voor het gemak nogmaals plaatst, maar ik zie niet hoe dat als antwoord op mijn vraag zou kunnen dienen.Think
Ik zie daarin namelijk niets staan over de verwijdering van de mogelijkheid tot aanpassing in Mijn Ziggo.

Want dat is wat ik vroeg, ik heb 1200 nog niet gebeld hierover omdat ik dacht dat jullie misschien wisten waarom het niet meer kon via internet.

@Briolet: LoL. Blokkades. Dat is het enige woord waar ik niet aan gedacht heb. Ik heb bij Tess gezocht op koopnummers, tariefnummers, 0900 en nog een term dacht ik, alleen niet op blokkade gezocht.Smile

Ik heb gelukkig een Fritzbox waar ik het mee kan regelen, dat is ook feitelijk een kleine ingebouwde centrale.Smile

Quote

Wel vreemd dat ze een feature om het zelf te kunnen instellen wegdoen.

Juist! En daarom stelde ik de vraag ook.
Sinds wanneer is het weggehaald en waarom?

Ze maken het nu niet alleen omslachtig maar ook nog klant-onvriendelijk door met dat briefgebeuren te beginnen.

Edit: Net even naar 1200 gebeld, die konden me ook niet vertellen waarom het uit Mijn Ziggo is gehaald. Ze wisten ook niet of het er in gezeten heeft.
Gewijzigd door Black Tiger op 07-06-2013 14:04
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Graag gedaan, ik heb volop bellen, dus niet hetzelfde probleem.
Dit is wederom iets waarmee Ziggo de klant op een dwaalspoor
zet, net als de wijzigingen na update EVW. Jammer allemaal, het
ging zo goed. Gezien het aantal lezers van dit soort topics gaan
vooral nieuwe klanten zicht achter de oren krabbelen.

Ziggo Webcare misschien een goed antwoord op deze klachten??
 
Black Tiger
Ben daar ook best benieuwd naar.

Er is ook nog wel een andere verbetering misschien te maken.
Als je voicemail of wisselgesprek en nummerweergave bekijkt, staat daar aan, uit of huidige instelling.
Maar nergens is te zien wat de huidige instelling is, zou leuk zijn als het erbij gemaakt kon worden dat dit ook zichtbaar is.
Nog makkelijker is om "huidige instelling" weg te halen en het bolletje gewoon te laten staan op wat de huidige instelling is.

Maarja, ben meer benieuwd naar het verdwijnen van die koop- en tariefnummers instelling.
Heeft misschien iets te maken met de telefoonrekening? Dat mensen het omzetten naar blokkeren en dan achteraf klagen dat ze onterecht nummers in rekening gebracht kregen? Daar kan ik me wel iets bij voorstellen.

In dat geval zou het toch op zijn minst goed zijn als je kon zien wat de huidige instellingen zijn. Kan me voorstellen dat er mensen wel 0900 maar geen 0909 of 087 willen of zoiets.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Sinds wanneer werken betaalnr. instellingen niet meer?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
helemaal niets meer Storing : 2 18-05-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Advertentie