obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Hier kun je vragen stellen over allerhande problemen met je pc, laptop, netbook, ipad, Imac, enz. Bijvoorbeeld hoe optimaliseer ik de internetsnelheid. Ook voor programma en software vragen.
 Onderwerp afdrukken
Email werkt niet op een andere lokatie
Johan Beck
Mijn schoonmoeder zit tijdelijk in een verzorgingshuis en heeft haar pc mee mogen nemen. In dat tehuis heeft men een Wifi netwerk waardoor ze lekker online haar sociale contacten kan onderhouden. Alleen als ze haar mail binnen wilt halen dan wil dat maar niet lukken. Echt van alles geprobeerd vwb de instellingen maar dat maakt niks uit. Volgens de helpdesk van Ziggo hoef je ook niks aan de instellingen te wijzigen en moet de mail gewoon op te halen zijn. Ze gebruikt Windows Live Mail en die komt na ongeveer een minuut met een time out. Mocht iemand een oplossing weten dan hoor ik dat graag.
 
briolet
Inkomende mail zou ook gewoon moeten werken op een ander netwerk. Het enige wat zou kunnen is dat zij de inkomende mail poorten geblokkeerd zijn. Maar dan zouden alle medebewoners dat probleem hebben.
 
Johan Beck
Ik denk niet dat medebewoners dat probleem hebben omdat zij niet gebonden zijn aan een provider. Je maakt kosteloos gebruik van het Wifi netwerk en kan dan bijvoorbeeld een emailaccount aanmaken bij Gmail of Hotmail. Als mijn schoonmoeder dus voorgoed het verzorgingshuis in gaat kan ze dus haar Ziggo abonnement opzeggen.

Ik denk dus ook dat het interne netwerk daar bepaalde poorten blokkeert.
 
Johan Beck
Heb vandaag iemand van ict gesproken in het bewuste verzorgingshuis. Die verzekerde mij dat er niets wordt geblokkeerd en dat alles gewoon zou moeten werken. Maar ik krijg het maar niet voor elkaar, ook niet met hulp van de helpdesk van Ziggo. Ik heb voor de gein maar eens een Gmail account aangemaakt en daarna een mail programma geconfigureerd om met dat account mail binnen te krijgen. Maar ook mail van Gmail wil via welk programma dan ook en met welke instellingen dan ook, niet binnen komen.

Ik bedenk me nu net, op haar pc staat Norton Internet Security. Zou dat niet de boosdoener kunnen zijn?
 
Henk
Is het geen firewall probleem op de pc? Start eens op in veilige modus met netwerk. Of schakel eens de firewall tijdelijk uit.
 
bertdef
Norton en McAffee hebben een sterke netwerkbeveiliging, zo sterk dat zij allerlei poorten dichtzettten of dichthouden. Ik kan er geen structuur in vinden. Netwerkprinters die het ineens niet meer doen, verbindingen die wegvallen: antivirus uitgeschakeld en vrijwel alles werkt weer. Bij netwerkproblemen verwijderde ik bovenstaande programma's en bij 85% waren de problemen al opgelost. Hierna installeerde ik Microsoft Security Essentials. Geen problemen meer gezien en de performance van de computer geeft geen merkbare lagere snelheid zoals met eerder genoemde programma's.
 
Johan Beck
Uiteindelijk bleek, na een poortscan, dat er een hoop poorten toch dicht stonden waaronder poorten die je gebruikt om email binnen te halen en te verzenden. Ondertussen zit mijn schoonmoeder in een ander verzorgingstehuis (wel van dezelfde organisatie) en daar werkt alles probleemloos. Iedereen bedankt voor de reacties.
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Email werkt niet op een andere lokatie', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
wijzigen wachtwoord email adres Algemeen : 6 11-01-2020
Advertentie