obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
problemen met Ubee3200 port forwarding
louisverhagen
[img][/img]Ik heb een Ubee3200
Voor de minecraft server van de jongens heb ik zie ieder een port gegeven.
Tevens wil ik mijn Buffalo Nas en mijn Lacie Nas van buiten kunnen bereiken.

Dus alles vast iP adres gegeven (statisch heet dat geloof ik).
Lacie poort staat standaard op 8080, Buffalo op 40000 gezet. (eerst 9091 geprobeerd). Dus startpoort = endpoort x2 = 400000 ip statisch adres, TCP protocol enabled

(extern) ip adres lekker 0.0.0.0 gelaten
Poorten in de Ubee3200 open gezet (zie plaatjes) en...... plof.... geen resultaat.

Firewalll staat op low, DMZ staat uit (nul (0) als laatste cijfer.
Dit is de eerste modem waar het me niet meteen mee lukt.

Wat doe ik fout?

Louis Verhagen
louisverhagen voegde bij, bestand:

Registreer en/of log in voor toegang tot deze bijlage.
 
Black Tiger
Die van de Buffalo NAS is niet enabled in het screenshot.
Het lijkt me trouwens verder wel goed te staan.

Gewoon om eens iets te proberen. Is hotspots bij jullie al geactiveerd?
Dat kun je zien als je naar Mijn Ziggo gaat en dan bij Internet kijkt.
Greetings, Black Tiger
 
louisverhagen
Klopt in de screenshot had ik de buffalo net uit staan (stom). Ik had het een paar keer aan en uit gezet om te kijken of dat resultaat zou hebben. Het staat (nu) echt aan :-)

Hotspots staan nog disabled.
Ik heb al heel port forwards op verschillende routers gezet. Maar deze lukt gewoon niet.
Dus alle tips zijn meer dan welkom.

Louis
 
briolet
De forwardings in dat screenshot zijn gewoon goed, daar ligt het niet aan.

Moeten er op de servers nog poorten open gezet worden? Probeer het daar eens met de firewall op de servers uit.

En je hebt het over de minecraft server, dus enkelvoud. Maar in de forwarding verwijs je naar twee verschillende servers. Is het er dus één, of toch ieder zijn eigen server zoals de forwardings aangeven.
 
louisverhagen
De minecraft servers (sorry mijn fout) draaien op twee verschillende PC's met ieder hun eigen statische IP adres. Intern kunnen ze via de poorten naar de minecraft server(s).

Maar als ik eerlijk mag zijn vind ik de NAS'en belangrijker.Smile Ook beide NAS servers hebben hun eigen statische IP adres.
Voor de duidelijkheid. Vroeger werkte het goed. Echter ik heb (vanwege telefoonproblemen) een nieuw modem gekregen (cisco => Ubee) een paar maanden terug. Vooral de Buffalo NAS is belangrijk voor me.

Toen geen aandacht geschonken aan de poort forwarding.

Louis
 
briolet
Aan je Ubee forward settings kan het volgens mij niet liggen. En als al je 4 servers niet bereikbaar zijn, zit er ergens anders een probleem.

Ik heb wel al van problemen gehoord bij mensen waar de hotspot actief was. Hotspot functionatiteit uitzetten via mijnZiggo (en daarna rebooten van de Ubee) loste daar het probleem op. Als dat klopt, dan zit er nog ergens een bug in die firmware.

Je zou ook de UPnP functie van de Ubee uit kunnen zetten. UPnP geeft de mogelijkheid om externe apparaten zelfstandig een forward in de router in te laten stellen. Maar zoals veel automatische dingen zie je niet wat ze doen, dus ook niet als ze het verkeerd doen. Ik geef altijd de voorkeur aan handmatige instellingen.
Gewijzigd door briolet op 01-07-2013 13:29
 
Black Tiger
Hij schrijft dat hotspots nog disabled staan dus dat kan het niet zijn.
In elk geval had sowieso de NAS dan goed moeten werken, of een van beiden. Als ik van hieruit probeer lijkt het alsof er verbinding komt, maar komt er een melding dat de pagina niet geladen kan worden.
Maar op zo'n wijze dat ik toch het vermoeden heb dat de poorten wel open staan maar er inderdaad iets anders dicht of fout staat.

Quote

Ook beide NAS servers hebben hun eigen statische IP adres.

Gezien je een nieuw modem hebt.... klopt het gateway en DNS ip nog? En het gewone ip ook?
Want het lijkt alsof je de ip range gewijzigd hebt, standaard staat die volgens mij toch op 192.168.178.x of niet?
Dat mag je gerust wijzigen, maar dan moet op de apparatuur de DNS en gateway mee gewijzigd worden.

Staat er, zoals Briolet ook al aangaf, misschien nog iets van veiligheid aan op de NASsen wat invloed zou kunnen hebben?
Greetings, Black Tiger
 
Monteur_kees
wellicht de firewall op low zetten zal het probleem oplossen
deze staat nu op meduim
Gewijzigd door Monteur_kees op 01-07-2013 15:53
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
ghansie
ben vanavond ook iemand aan het helpen met poorten openzetten op een Ubee modem, normaal is dit kinderspel, maar nu lukt het mij inderdaad ook niet.

kans lijkt me heel aannemelijk dat het in de laatste update zit voor het hotspot gebeuren?

ben benieuwd wat de oplossing hiervan word, en of iemand hier al verder mee is.
 
Monteur_kees
nu net nog geprobeerd, zelfs vanachter een VPN verbinding normaal contact met de nas
via poort 8081
met ubee modem, zal morgen ook nog even met cisco modem testen
firewall in ubee staat op low
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Senior Engineer bij ziggo regio south


cisco 8485
samsung ue40cXXXXXXXXXXXX
golden media tripleX 7162 ( hobbydoos ) + enigm
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'problemen met Ubee3200 port forwarding', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
port 9 voor wake on lan doorsturen naar mac van pc Hardware instellingen : 55 26-06-2023
Connectbox port forwarden naar Fritzbox Hardware instellingen : 55 29-03-2023
Port forwarding werkt niet meer Algemeen : 14 31-07-2018
Camera op internet WAN IP-forwarding? Ziggo kabel modems: Ubee, Cisco, Motorola, Arris, etc. : 10 08-09-2017
Problemen POP accounts Storing : 6 28-08-2017
Advertentie