obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Wil je meer apparatuur aansluiten op je internetverbinding dan heb je een router nodig. Ziggo levert nu de Ubee EVW3200 en de Cisco EPC3925, daarin zit al een router met wifi.
 Onderwerp afdrukken
Cisco EPC 3928 werkt niet goed samen met Apple netwerk
jpvingen
Ik heb onlangs een Cisco EPC 3928 modem mogen ontvangen, deze moest mijn Ubee vervangen omdat ik met de Ubee de hogere snelheden van alles in 1 extra niet kon halen.
Nu heb ik netjes mijn apple netwerk aangesloten op de Cisco, maar als ik nu een snelheidstest doe via het apple netwerk is dat langzamer dan voorheen.
Als ik me aanmeld op het draadloze netwerk van de Cisco en ik doe een snelheidstest dan is mijn snelheid vele malen hoger.

Kan iemand mij met dit probleem helpen, ik zou graag willen dat het Apple netwerk net zo snel wordt als de Cisco.

Even extra uitleg over hoe alles is aangesloten aan het Cisco modem:
Ik heb een airport express voor audiostreaming naar mijn stereo
Ik heb een airport extreme waar een NAS aan zit.
Popcorn hour om films af te spelen
en een alarmpaneel

Ik heb al gesproken met iemand van de storingsdienst, die kon mij helaas niet verder helpen hij vertelde mij dat ik waarschijnlijk het modem in Bridge modus zou moeten plaatsen, maar als ik dit zou laten doen er maar 1 poort op het modem werkt en het door hen nooit meer terug te zetten is (dat vond ik een te groot risico)

Alvast bedankt

Groet

Jan-Peter
 
briolet
Vroeger was je airport de router, maar nu is je Ziggo modem door een Ziggo router vervangen en heb je twee routers achter elkaar. (lampje op de airport brand oranje)

Ga naar de airport settings -> Netwerk -> routermodus en verander dit van DHCP naar uitgeschakeld(Brugmode)
 
jpvingen
Beste Briolet
Dank voor je antwoord, de instellingen stonden al zoals jij voorstelt en het lampje op de airport brand netjes groen.
Zou het kunnen zijn dat de cisco in brugmodus geplaatst moet worden? en wanneer dit is gebeurd kan dit dan nog worden teruggeplaatst en werken alle netwerkpoorten nog in brugmodus (iemand van ziggo vertelde dat alleen poort 1 nog zou functioneren)

Alvast bedankt.

Jan-Peter
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Cisco EPC 3928 werkt niet goed samen met Apple netwerk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
TVgids klopt niet Klacht over Ziggo : 5 02-10-2021
Wifi netwerk niet te zien op Samsung S7 WiFi, draadloos netwerk : 12 15-02-2021
tv complete is niet meer Klacht over Ziggo : 17 26-10-2020
Tv terugkijken on demand Cisco werkt niet. Interactieve TV, Video on Demand betaal televisie : 3 22-10-2020
Ziggo GO nu ook beschikbaar voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV Ziggo nieuws : 1 29-06-2020
Advertentie