obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Algemene onderwerpen. Post hier als je de goede categorie niet kan vinden.
 Onderwerp afdrukken
Malware op ziggo.nl?
Zippo
Bij toeval kwam ik terecht op: Diagnostische pagina voor ziggo.nl.

Ik ben onzeker hoe ik dit moet interpreteren. Zoals ik het lees zijn er in de afgelopen 90 dagen "4 trojans en 1 scripting exploit" aangetroffen. Op dit moment is er niets aan de hand.

Door deze zinnen lijkt het erop alsof er ook in de afgelopen 90 dagen niets aan de hand is geweest:

Quote

Heeft deze site gefunctioneerd als tussenstadium met als resultaat verdere distributie van malware?

In de afgelopen 90 dagen leek ziggo.nl niet te functioneren als tussenstadium voor het infecteren van enige sites.

Heeft deze site malware gehost?

Nee, deze site heeft in de afgelopen 90 dagen geen schadelijke software gehost.



Hier de complete tekst.

Quote

Safe Browsing
Diagnostische pagina voor ziggo.nl

Wat is de huidige vermeldingsstatus voor ziggo.nl?

Deze site wordt momenteel niet vermeld als verdacht.

Wat gebeurde er toen Google deze site bezocht?

Van de 135 pagina's die we in de afgelopen 90 dagen op de site hebben getest, resulteerde(n) 5 pagina('s) in het downloaden en installeren van schadelijke software zonder toestemming van de gebruiker. Google heeft deze site het laatst bezocht op 2014-01-17 en het laatst verdachte inhoud op deze site aangetroffen op 2014-01-09.

Schadelijke software omvat 4 trojan(s), 1 scripting exploit(s).

Schadelijke software wordt gehost op 6 domein(en), waaronder gruppomalangone.it/, xudyhbes.ru/, srihrc.ipower.com/.

3 domein(en) lijkt/lijken te functioneren als tussenstadium voor het distribueren van malware naar bezoekers van deze site, waaronder gruppomalangone.it/, roxx.ae/, kettydo.com/.

Deze site is gehost op 3 netwerk(en), waaronder AS9143 (ZIGGO), AS25525 (REASONNET-AS), AS14618 (ziggo.gebruikers.eu-AES).

Heeft deze site gefunctioneerd als tussenstadium met als resultaat verdere distributie van malware?

In de afgelopen 90 dagen leek ziggo.nl niet te functioneren als tussenstadium voor het infecteren van enige sites.

Heeft deze site malware gehost?

Nee, deze site heeft in de afgelopen 90 dagen geen schadelijke software gehost.

Volgende stappen:

Ga terug naar de vorige pagina.
Als u de eigenaar bent van deze website, kunt u een recensie van uw site aanvragen met Webmasterhulpprogramma's van Google. Meer informatie over het recensieproces vindt u in het Helpcentrum voor webmasters van Google.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
Wat ik nu zo raar vindt is dat de melding zich tegen spreekt.
Eerst staat er dat er deze maand malware op is geweest en vervolgens krijg je dan te zien dat de site 90 dagen geen malware gehost zou hebben?

Ik vind het maar vaag.

Het ziet er niet naar uit dat er op dit moment iets aan de hand is. Dus blijft de vraag of er nu wel of niet iets geweest is een paar dagen geleden. Temeer dus omdat de eigen meldingen van Google zich tegen spreken.
Greetings, Black Tiger
 
Zippo
Nog eens over nagedacht.
Ik denk dat het zo zit. Er is malware aangetroffen op ziggo.nl, maar de malware werd niet gehost door ziggo.nl.

Op wat voor manier die malware dan op ziggo.nl is terechtgekomen is dan nog een raadsel. Misschien een hack of iemand heeft b.v. een afbeelding gebruikt zonder te weten dat daar malware in verstopt zat.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
Daar had ik ook al aan gedacht maar dan klopt het nog steeds niet, gezien deze melding die er ook bij staat:

Quote

In de afgelopen 90 dagen leek ziggo.nl niet te functioneren als tussenstadium voor het infecteren van enige sites.

Als je niet zelf host en ook niet doorgeeft, welke vorm blijft er dan nog over?
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Malware op ziggo.nl?', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie