obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
Upc doet overname bod op Ziggo
Zippo
Utrecht, 27-01-2014

Ziggo heeft vanochtend bekend gemaakt dat Liberty Global een bod heeft gedaan op alle aandelen Ziggo.

Vandaag is er een persconferentie.

Liberty Global to Acquire Ziggo
Strategic combination creates national Dutch cable operator
  • Combined footprint will reach 7 million or over 90% of Dutch homes
  • Creates leading challenger in the mobile & enterprise businesses
  • Continued investment & innovation to benefit Dutch consumers
  • Planning to leverage Ziggo’s strong brand nationwide
  • Centralizing Dutch operations at Ziggo’s Utrecht headquarters
  • Significant synergy opportunities
  • Unanimously recommended by Ziggo’s Supervisory & Management Boards
  • Intended stock and cash offer implies a price of €34.53 per ordinary Ziggo share based on January 24, 2014 close (and a price of €35.74 per ordinary Ziggo share based on 10-day VWAP)


Kabelbedrijf Ziggo wordt overgenomen door Liberty Global. Dat maakten beide bedrijven vandaag bekend.

De waarde van Ziggo wordt geschat op 10 miljard euro. Per aandeel biedt Liberty Global 34,53 euro. Het bestuur van Ziggo staat unaniem achter het bod. De aandeelhouders moeten hun goedkeuring nog geven aan het plan.

Liberty Global is de moedermaatschappij van UPC en had al een belang van dertig procent in de Nederlandse marktleider.

Het is nog niet bekend of de Nederlandse Mededinging Autoriteit hiermee instemt. Ziggo en UPC samen hebben dan 90% van de Nederlandse markt in handen. Het gevaar van een monopoly met alle negatieve gevolgen van dien zoals, prijs stijgingen en slechte service, liggen op de loer.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Gilex
Ze nemen Ziggo over en UPC wordt ook Ziggo.
De naam Ziggo blijft iig bestaan in Nederland.
Hier nog een achtergrond verhaal over de overname
http://tweakers.net/reviews/3397/upc-...rt-er.html
Of course I'm out of my mind. It's dark and scary in there......
 
Black Tiger
Hier nog een andere link met info, ook van tweakers:
http://tweakers.net/nieuws/93923/moed...ziggo.html

Daarin wordt de aanschaf ook bevestigd. Nu moeten alleen de aandeelhouders van Ziggo en de mededingingsautoriteiten (NMA) nog akkoord gaan.
Ik denk dat met name die laatste nog wel eens dwars zou kunnen gaan liggen aangezien er dan een monopolie op de kabel zal ontstaan.
Gewijzigd door Black Tiger op 27-01-2014 23:27
Greetings, Black Tiger
 
briolet

Quote

Zippo schreef:De waarde van Ziggo wordt geschat op 10 miljard euro.


Ik hoor hier de gekste bedragen. Deze 10 miljard klinkt betrouwbaar. Maar in het 6-uur journaal hoor ik net beweren dat Liberty Global Ziggo voor 10 Miljard gaat overnemen. Ze hadden al 28,5% dus dat zou betekenen dat Ziggo in totaal 14 Miljard waard was.


Kijk ik op de Volkskrant site, lees ik daar Dat Liberty Global 'slechts' 4,9 miljard voor de resterende aandelen gaat betalen. Dat is dus maar de helft van wat het 6-uur journaal meldde.

Zijn al die journalisten ondeskundig en checken ze hun beweringen niet meer? En in Den Haag klagen ze als het om een paar miljoen meer of minder gaat en hier gaat het om miljarden verschil.Helpless
 
Vhond
Gaat Ziggo nu ook de pakketten gelijktrekken met UPC:

Alles-in-1-power van UPC is goedkoper en sneller dan Alles-in-1-plus pakket van Ziggo.

En ps: wist iedereen al dat Ziggo de prijs per 1 april van heel veel produkten omhoog gaat doen?

https://www.ziggo.nl/#producten/tarie...en/2014/u2

En gratis onderling bellen wordt afgeschaft (eerste tekenen van schaalvergroting lijken alleen voordeel voor Liberty te zijn...)
Gewijzigd door MisterSenseo op 28-01-2014 13:35
 
Vhond
En ook dit nog:

http://nos.nl/artikel/602957-data-zig...eilig.html
Gewijzigd door MisterSenseo op 28-01-2014 13:35
 
Black Tiger
Sjees wat een bullshit. Ik heb eens geklikt op "veelgestelde vragen over tarieven 2014" en daar staat het volgende:

Quote

Ziggo investeert continu in de verbetering van zijn diensten. De kosten die hier mee gemoeid zijn, zijn gestegen. Wij komen er helaas niet onder uit om een deel van deze stijging door te berekenen aan onze abonnees.


Grotere onzin komt niet uit want.... voipverkeer tussen abo's onderling kost gewoon 0. Er is dus geen sprake van een kostenstijging hier.

Verder gaan de abonnementen gemiddeld met 1 euro PER MAAND! omhoog. Dat is 12 euro per jaar per abonnee. Je zou zeggen dat het niet veel is. Maar feitelijk is 1 euro per maand best veel.

We gaan eens rekenen. 12 euro per jaar per abonnee.
Ziggo heeft ruim 1,7 miljoen klanten voor breedband. Laten we het voor de alles in 1 pakketten eens op 900.000 houden, dus bijna de helft, gewoon voor de zekerheid.

Dat is 900.000 x 1 euro stijging per maand = 900.000 euro extra inkomsten per maand.
Oftewel 10.800.000 zegge 10 miljoen 800 duizend euro op jaarbasis en dat dus met de helft van de abonnee's en dus nog niet eens alle kostenstijgingen meegerekend!

Dan is het opeens toch wel veel of niet? Hoezo heeft niets met de overname te maken? Als je een beetje kunt rekenen weet je in elk geval dat deze verklaring van Ziggo de reinste onzin is. Een tariefsverhoging van 50 cent was ruim voldoende geweest.

Ik ga er nog steeds van uit, en hoop eerlijk gezegd ook, dat de NMA een stokje steekt voor de overname, anders heeft Ziggo een kabel monopolie en dat zou niet goed zijn.
Nu is er nog iets van concurrentie, al is het niet veel want Ziggo is nu ook al grotendeels van Liberty Global.
Verder is het dan toch iets beter voor de privacy. Zijn ze beiden eigendom van Liberty, dan kunnen de Amerikanen ook makkelijker bij de gegevens van de Ziggo abonnee's.
En ga er maar van uit dat de prijzen dan niet meer zakken maar eerder bij UPC ook flink gaan stijgen om de prijzen gelijk te trekken met Ziggo.
Greetings, Black Tiger
 
briolet

Quote

Black Tiger schreef:Oftewel 10.800.000 zegge 10 miljoen 800 duizend euro op jaarbasis


Tja wat is veel? Als ik ervan uit ga dat Ziggo een waarde van 10 miljard heeft en de aandeelhouders willen toch minimal 4% rendement op hun investering krijgen, dan zal daar jaarlijks toch zo'n 400 miljoen winst uit de Ziggo aandelen gegenereerd moeten worden.

Dan is die 10 miljoen extra een druppel op de bekende plaat. Wink
 
Vhond
Heb je het nog niet eens over die bonus gehad van de Ziggo top:

http://www.quotenet.nl/Nieuws/Vroegere-PCM-directeur-Bert-Groenewegen-casht-met-Ziggo-deal-wel-miljoenen-104761

Tsja en het werkvolk wordt de laan uitgestuurd...:

http://nos.nl/artikel/602744-overname-ziggo-kost-banen.html
 
Black Tiger
@Briolet: Het gaat niet om winst of aandelen. Zoals je kon lezen is de stijging vanwege de "kosten van verbetering van diensten". En dan is het wel best veel als dat de reden zou zijn.

En zoals gezegd heb ik dan nog niet eens alle stijgingen gedeeld, en slechts de helft van alleen de internet abonnee's genomen.
Dus dat is een onzin verhaal. Anders had ik eens graag geweten welke kosten "van verbetering van diensten" over 1 miljoen per maand gestegen zijn.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Upc doet overname bod op Ziggo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie