obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
Kabelaar Ziggo komt met gecombineerde cloud/email-dienst
Zippo
Kabelmaatschappij Ziggo gaat haar e-maildienst vernieuwen onder de naam Ziggo Mail. De nieuwe dienst biedt naast een emaildienst ook de mogelijkheid tot cloudopslag en een verbinding met social media.

De nieuwe emaildienst biedt ook een grotere opslagcapaciteit: 2 GB online opslag voor e-mail en 8 GB voor bestanden. De dienst is niet alleen beschikbaar op de desktopcomputer maar ook via tablet en smartphone. Naast een e-mail en clouddienst kan het product ook worden gebruikt om te verbinden met social media als Twitter en Facebook. Daarnaast biedt de dienst ook een agenda en adresboek.

Ziggo gaat de nieuwe emaildienst gefaseerd aanbieden aan haar abonnees. "Iedereen met Internet van Ziggo ontvangt automatisch een e-mail zodra het vernieuwde Ziggo Mail voor hem of haar beschikbaar is. Dit kan in het uiterste geval nog enkele weken duren.",aldus Ziggo.

Ziggo heeft een speciale site gelanceerd waar de nieuwe dienst uit de doeken wordt gedaan: https://www.ziggo.nl/#producten/extra...nsten/mail
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
mesa57
Joepie, eindelijk IMAP mail Cheer
 
Zippo
E-mailinstellingen

De standaardinstellingen van de Ziggo mailserver zijn:

  • e-mailadres: het e-mailadres van Ziggo
  • servertype voor inkomende e-mail: imap.ziggo.nl
  • gebruikersnaam: e-mailadres van Ziggo
  • wachtwoord: wachtwoord van e-mailadres
  • servertype voor uitgaande e-mail: smtp.ziggo.nl
  • poortnummer voor uitgaande e-mail: 587
  • gebruik SSL/TLS: ja
  • verificatie vereist/identiteitscontrole: ja
  • gebruikersnaam: e-mailadres van Ziggo
  • wachtwoord: wachtwoord van e-mailadres


Ben wel benieuwd of pop nog werkt.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
kobus1960
Gmail rules, providers lopen al jaren hopeloos achter.
Ik blijf waar ik ben, dat werkt jaren, wat de providers ook veranderen.
 
MisterSenseo
Ik lijk wel technisch begaafd, maar ik weet helemaal niet wat IMAP mail is !
Verklaring please.......Wink misschien stel ik het wel in dan......Pfft
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
Zippo

Quote

Wat is het verschil tussen IMAP en POP3?
Verschillende protocollen

Er zijn grofweg 2 manieren om met een mailprogramma e-mail op te halen, namelijk POP3 en IMAP. bij IMAP blijft alle mail op de server staan, en is het overal beschikbaar (handig als u ook via uw mobiele telefoon of via webmail de e-mail wil benaderen). Op deze manier raakt uw mailbox op de server wel sneller vol.

Bij POP3 wordt alle mail lokaal op uw PC bewaard. Handig voor onderweg op bijvoorbeeld een laptop zonder internet onderweg, en op deze manier raakt de mailbox op de server veel minder snel vol. Standaard verwijderen de meeste mailprogramma's de mail van de server nadat deze is opgehaald via POP3, om de mail toch op verschillende lokaties te kunnen lezen via POP3, kan er ingesteld worden de berichten (een week) te laten staan.

Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
MisterSenseo
Dank voor de uitleg, ik blijf dus bij POP.
Email lezen doe ik alleen thuis op de pc, en als ik het onverhoopt anders moet doen, heb ik mijn eigen mailserver ( geen ziggo ) waar ik webmail gebruik.
IMAP klinkt goed, maar niet voor mij ( denk ik )
Met vriendelijke groet, MisterSenseo

De dokter zei dat ik aan MPS lijd maar wij vinden van niet hoor !
 
briolet
IMAP is met name handig als je vanaf verschillende toestellen de mail gebruikt omdat alles eigenlijk op de server staat. Vanaf elke lokatie zie je dus hetzelfde.

Bij pop3 is het wel mogelijk vanaf verschillende computers alle mail op te halen zodat je wel overal de binnenkomende mail ziet. Maar je moet het dan ook weer op elke computer deleten.
Verzonden mail staat echter alleen op één computer. Wil je vanaf een andere computer even nakijken wat je eerder verstuurd had, dan kan dat niet.

Met de hedendaagse trend dat steeds meer mensen van overal hun mail lezen, zal IMAP gebruik toch steeds belangrijker worden. De grote bottlenek is dat alles op de server bewaard wordt, dus moet er ook veel serverruimte zijn om alle mail van de laatste jaren te bewaren.

Maar ook bij IMAP kun je mail van de IMAP-server verplaatsen naar een lokale postbus van je hoofdcomputer, om weer ruimte op de server te maken.
 
Zippo

Quote

Maar ook bij IMAP kun je mail van de IMAP-server verplaatsen naar een lokale postbus van je hoofdcomputer, om weer ruimte op de server te maken.


Dat is een handige tip! Cool
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger

Quote

kan er ingesteld worden de berichten (een week) te laten staan.

Dat "een week" moet eigenlijk zijn "een bepaalde tijd", want je kunt dat zelf naar wens instellen.
Ik merk trouwens dat Outlook bij het instellen van nieuwe email adressen tegenwoordig al standaard het vinkje heeft staan of 5 of 10 dagen (weet ik even niet meer precies) de mail op de server te laten staan bij pop mail.

@Zippo: Zo handig is dat niet, want als je dat doet verlies je het voordeel van imap en kun je dus net zo goed pop3 blijven gebruiken.
Zeker bij providers is IMAP niet echt handig om dat je bij providers vaak beperkte mailboxen hebt (iets van 50 mb of soms kleiner).

Bij accounts als hotmail, gmail etc. waar de mailboxen veel groter zijn, heb je er wel veel meer voordeel aan, zeker als je ook op andere apparaten je mail wilt bekijken.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kabelaar Ziggo komt met gecombineerde cloud/email-dienst', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie