obey-robots.txt
data-full-width-responsive="true">
Advertentie
data-full-width-responsive="true">
Onderwerp bekijken
 Onderwerp afdrukken
Uitgaande mail niet mogelijk
fransraats
Het is voor mij niet mogelijk mail te verzenden met mijn ipad air.
Bij versturen krijg ik de melding " server accepteert d het adres f1@home.nl " niet.
Het vreemde is dat ik op mijn vorige ipad 4 wel mail kon verzenden met dezelfde instellingen.
Wie kan mij helpen?
 
Zippo
Krijg je dit alleen bij het email adres f1@home.nl? Of ook bij andere email adressen. Probeer eens f1@ziggo.nl.
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.
 
fransraats
Voor mij vreemd maar het werkt met f1@ziggo.nl. Ik had geen idee dat ik een adres had onder die naam,het houdt dan wel in dat ik mijn mailadres moet veranderen of zie ik dat verkeerd?
 
kobus1960
Als het goed is, wordt je F1@home door de Ziggo servers
automatisch gegenereerd naar wat het moet zijn. Kan je
checken door mail naar jezelf te sturen. Zo gaat dat bij meer
providers na allerlei overnames.
 
Zippo
Welke smtp server heb je ingesteld?
Zippo. Niet meer in mijn sas met Cogas.
 
briolet
volgens mij wijst smtp.home.nl naar hetzelfde IP als smtp.ziggo.nl, dus zouden beide goed moeten zijn.
 
fransraats
Ik heb smtp.ziggo.nl geïnstalleerd .
 
briolet
Ik kwam er vandaag achter dat ik in één van mijn accounts smpt.ziggo.nl gebruikt heb. Blush

Deze verwisseling moet al een jaar op mijn laptop staan en ik had er geen last van omdat ik voor een ander account ook de ziggo SMTP server gebruikte.

Ik keek in het DNS log van OpenDNS (mijn DNS server). En daar zag ik dat dat foute adres in de top 3 van de meest opgeroepen IP adressen stond. Dus mijn laptop moet al een jaar heel druk geweest zijn om toch verbinding met het niet-bestaande adres te maken.

Ik had de DNS logging bij OpenDNS net vorige week aangezet. Lang leve de loggings die dit soort zaken laten direct zien. Cheer
 
Black Tiger
Hahahahaha.Pfft
Maar dan heb jij toch wel een raar email programma hoor. Want 2 accounts of niet, een beetje email programma geeft gewoon een verbindingsfout aan. Dus je had al bij de eerste paar berichten moeten zien dat het fout was.Grin
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Maar bij een verbindingsfout krijg ik een popup met de keuze om te blijven proberen of om een van de andere SMTP servers te gebruiken. En blijkbaar heb ik aangeklikt om die voor dat account te blijven gebruiken.

Voor mij was het vreemde, dat als ik die SMTP server voor geen van de accounts gebruik, hij toch nog steeds frequent DNS info probeert op te halen.
 
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Uitgaande mail niet mogelijk', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Niet te stoppen procces retournering oud modem. Helpdesk : 4 15-03-2019
Smartcards weer niet zichtbaar in Mijn Ziggo Digitale radio en televisie problemen, tips & truuks : 3 19-12-2018
Bij bellen niet hoorbaar voor anderen Siemens Gigaset : 19 27-08-2018
Port forwarding werkt niet meer Algemeen : 14 31-07-2018
Ik krijg mail van andere ziggo klanten Klacht over Ziggo : 3 06-02-2018