obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Alle vragen m.b.t. de instellingen en configuratie van de Hardware kun je hier stellen.
 Onderwerp afdrukken
Opeens NAT problemen Xbox live
WifiStinktHarderDanBifi
2 weken geleden is er een blikseminslag geweest in onze buurt waardoor iedereen zonder tv en internet kwam te zitten.
De dag erna (zaterdag) hebben de mannen van ziggo aan het stroomkastje op straat liggen knutselen.
Internet en TV waren terug, echter sindsdien heb ik opeens NAT problemen bij xbox live.

Dit is heel vervelend, ik werk 40uur per week dus dan zou ik graag de paar vrije uren die ik heb, probleemloos kunnen gamen.

Anyway, ik heb alles geprobeerd.
Contact opgenomen met netwerkbeheerder, heeft alle poorten opengezet.
UPNP aangezet/uitgezet, dmz.. port forwarding..
Het hele netwerk was open.
Alles zou moeten werken, echter NAT blijft dicht volgens de xbox.

Vervolgens de router weggegaan en een nieuwe gepakt ->Draytek vigor.
Dit zou een 'transparante' router zijn zonder instellingen..
Werkte ook niet.
Ook weer alle stappen ondernomen die op de forums worden uitgelegd mbt port forwarding etc..
Allemaal geen effect.
Alles op het netwerk staat open, alles zou het moeten doen.. Maar de NAT blijft strict..
De netwerkbeheerder woont praktisch in de computers, maar ook hij snapt hier niks van..

De helpdesk van ziggo kan mij ook niet verder helpen, zeggen dat het zou moeten werken..
En ik anders misschien maar een ander pakket moet overwegen!?
Echter het werkt niet.. Heeft jaren wel gewerkt, maar sinds de blikseminslag niet meer.

Ik vertik het voor straf TV te moeten gaan kijken dus ik krijg zin om ruiten in te gaan gooien met routers en modems.
Maar misschien kan iemand van jullie mij helpen want ik word hier dood moe van.
Ik heb echt alle dingen al geprobeerd die op dit forum staan en na 2 weken begin ik het nu op te geven.
 
mesa57
Wat voor ziggo modem / router heb je ?
 
WifiStinktHarderDanBifi
Hoi Mesa,

Excuses voor de late reactie, heb het even erg druk gehad.

Mijn router is een DrayTek VigorAP 800.

Verbonden aan een zakelijk thuisnetwerk (server), die mij dat toegang tot internet bied.
Aan de server's kant, kan het volgens mn netwerkbeheerder niet liggen.
Hij heeft ook werkelijk alle mogelijk poorten-verkeer opengezet. Om te testen, maar niks mocht baten.

Kan het mogelijk zijn dat dit met het stroomkastje te maken kan hebben, waar die de mannen van ziggo die desbetreffende zaterdag hebben aan hebben zitten sleutelen?
Want mijn vorige router was een Cisco .. (sorry mij valt even niet in welke).
Doet er ook niet toe denk ik, want alles deed het perfect totdat die blikseminslag is geweest, in de buurt.

Daarna de vlamnieuwe draytek uit de verpakking gehaald. Maar ook bij deze krijg ik slechts NAT strict..

Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg
Paul
 
Black Tiger
Als het op "normale" wijze niet gaat, kun je het als het goed is ook voor elkaar krijgen door poorten open te zetten of liever gezegd bepaalde poorten naar je Xbox te forwarden.
Hier staat mooi uitgelegd hoe dat moet:
http://forums.xbox.com/nl-nl/algemeen.../1291.aspx
Daar staan de poorten genoemd en/of port ranges en ook of het udp, tcp of beiden moet zijn.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Opeens NAT problemen Xbox live', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
geen live mail en opslagmappen Algemeen : 3 30-08-2022
LTE-M-netwerk Vodafone nu live Ziggo nieuws : 1 29-06-2018
Problemen POP accounts Storing : 6 28-08-2017
Problemen met Port Forwarding. Algemene computer en software vragen. : 11 26-06-2017
Ziggo Connect Box wifi problemen Apple / Windows Algemene computer en software vragen. : 5 07-01-2017
Advertentie