obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Een ieder mag hier "Nieuws van en over Ziggo" posten.
 Onderwerp afdrukken
UPC mag Ziggo overnemen als Film1 wordt verkocht
Zippo
Ziggo en UPC Nederland mogen van de Europese Commissie samengaan onder voorwaarde dat filmkanaal Film1 wordt verkocht en het fusiebedrijf concurrenten als Netflix toegang tot zijn netwerk blijft garanderen. Dat meldde persbureau Bloomberg gisteren op gezag van bronnen rond het mededingingsonderzoek.

UPC-eigenaar Liberty Global wil Ziggo overnemen en de twee kabelmaatschappijen in Nederland samenvoegen onder de merknaam Ziggo. Hoewel de twee bedrijven in verschillende regio's in ons land actief zijn, vreesde de Europese Commissie dat een te machtige, landelijke speler op het gebied van telecommunicatie en televisie zou ontstaan.

Afgelopen maandag schoof Brussel de deadline voor het onderzoek op van 17 oktober naar 3 november a.s.
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
Hoe zit dat nu eigenlijk? Hebben Ziggo en UPC dan aandelen in Film1? Want die zender is bij mijn weten nog steeds van Canal Digitaal en wordt op de kabel doorgegeven bij mijn weten.
Er zijn op de kabel wel een paar zenders die Canal Digitaal niet heeft. Die zullen dus wel van Ziggo zijn, maar UPC heeft toch ook zoiets of niet?

Daarnaast vind ik het maar een vreemde eis... wat is het nut of het voor- of nadeel van het verkopen van Film 1?
Greetings, Black Tiger
 
briolet
Ziggo en UPC hebben inderdaad geen aandelen in Film1. Maar Film1 is wel eigendom van Liberty Global. Zie bericht van een jaar geleden: liberty global verkoopt chellomedia behalve film1 en sport1.

Het is overigens ook niet UPC die Ziggo wil overnemen, maar het moederbedrijf Liberty Global. Dat wordt in de media constant verkeerd weergegeven. Frown
Gewijzigd door briolet op 30-08-2014 23:45
 
Black Tiger
Is er dan toch verschil tussen Film1 van Liberty Global en van Canal Digitaal?
Want ooit heeft Canal Digitaal hun filmkanalen verkocht aan Chellomedia. Toch gebruiken ze (CD) zelf nog steeds gelijknamelige filmkanalen. Wat ik me daarom dus afvraag is of CD nu opnieuw begonnen is met dezelfe namen, of dat ze nu aan Chellomedia betalen om die kanalen (die vroeger dus van hunzelf waren) te mogen doorgeven op satelliet.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Er zit verschil in het aantal kanalen film1 en sport1, ook de benaming
verschilt iets. Aanbod is ongeveer gelijk. Alles wordt toch herhaald.
Live uitzendingen zijn gelijk. Kijk maar bij canaldigitaal en bv. film1 zelf.

Ik denk dat providers pasklare pakketten krijgen aangeboden, de prijzen
verschillen heel weinig. Het aantal HD kanalen wel.
 
Black Tiger
Klopt er zit weinig verschil in, net daarom vroeg ik het me ook af.

Maar ik begrijp nog steeds niet goed wat er zo belangrijk aan is dat de EU vindt dat ze dat film1 kanaal dan moeten verkopen. Ik zie er het nut niet van in. Ze hebben nu al beiden filmkanalen (CD en kabel) en als kabel dus de film1 moet verkopen krijg je net een marktvoordeel voor CD die dan als enige film1 heeft.
Ah wacht eens... zo verzwak je een beetje de concurrentiepositie natuurlijk, omdat kabel dan die film1 niet meer heeft.
Nja, start je toch weer iets anders met een beetje andere naam.Smile
Heeft dus uiteindelijk toch geen nut die verkoop van film1 dan lijkt me.
Greetings, Black Tiger
 
kobus1960
Misschien iemand van de EU benaderen voor duidelijkheid? Cool
 
Black Tiger
Hahahaha nee dank je... daar wordt nu al zo'n onduidelijk beleid gemaakt, dat zou de verwarring alleen nog maar erger maken.Grin
Dus ik denk dat ik het daar maar bij houdt als antwoord, een wederom vreemd besluit vanuit Brussel.Cool
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'UPC mag Ziggo overnemen als Film1 wordt verkocht', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Film1 Ondemand Nieuwsgroepen : 2 20-02-2022
Advertentie