obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Ubee EVW 3200 hapert bij speedtest ziggo
aussie
Als ik met mijn verbinding een speed test doet hapert de draadloos moden en de beloofde snelheid haal ik zeker niet
op deze modem (Ubee) heb ik ook in onze tuinhuis een linksys modem aangesloten (cad6 kabel) maar deze haalt de snelheid wel
moet ik de Ubee een instelling wijzigen?
 
briolet
Dat kan nooit. Die linksys kun je nooit rechtstreeks op de kabel aansluiten. En als die aan de Ubee hangt, dan levert de Ubee ook de maximale snelheid.
 
aussie
de linksys gaat natuurlijk via de Ubee maar de verbinding draadloos via de linksys is veeel sneller en hapert niet

Linksys 14,64 download en 2,92 upload

Ubee 12,25 download en 2,8 upload (download hapert)
 
briolet
Dat is beide ronduit slecht. Met die waarden zou ik in elk geval de Ubee niet als duidelijk slechter dan de Linksys bestempelen.
Het langzaamste abonnement van Ziggo is al 30 Mbps. Dat moet een beetje router goed kunnen halen terwijl jij op de helft ervan zit.

Heb jij misschien een netwerkkaart die alleen op 802.11g verbind? Maar ook daarmee moet je nog 25 Mbps kunnen halen.
Mijn tablet met een 802.11g kaart blijft ook op 12 Mbps steken als maximum waarde, waar mijn laptop wel 90 Mbps uit de Ubee kan halen.
 
aussie
varbindingen zijn via WIFI wat zij de instellingen voor de Ubee
 
Luuk
Ik ondervind de laatste tijd regelmatig slechte snelheden met mijn Ubee modem/router. Als alles naar wens functioneert haal ik 30 Mbps, maar regelmatig valt dat ver terug, soms zelfs tot onder 10 Mbps. Wanneer ik dan een meting doe met InSSIDer is het signaal uitstekend, toch is de snelheid allerbelabberdst. Reset ik dan de Ubee (stroom er 30 sec af) gaat ie weer als een speer. Dit gebeurt soms meerdere keren per dag , soms gaat het een hele dag goed. Ik heb al allerlei instellingen en verschillende kanalen uitgeprobeerd, maar zonder resultaat. Nu weet ik het ook niet meer, baal ervan als een stekker. Aan mijn laptop, smartphone en 2 tablets kan het niet liggen want als de snelheid zo laag is, is dat zo op al mijn apparaten. Wie het weet mag het zeggen, graag zelfs!
Ter aanvulling; bedraad haal is gemakkelijk 170 Mbps.
 
kobus1960
Omlaag vallende WiFi snelheden komen vaak voor, kan vele
oorzaken hebben. Plaats van de router, een stukje draaien kan
al helpen. Omgeving, buren of providers die nieuwe apparatuur
hebben geplaatst die jouw WiFi verstieren. Een ander apparaat
in huis verplaatsen net zo. Zo kan je zelf een sterk signaal
meten, maar dat hoeft niet het stabielste signaal te zijn. Kortom,
rommelen met de router-plaats en de -kanaalkeuze kan helpen.

Duidelijke afspraken komen er niet in WiFi land, dus het wordt
alleen maar lastiger.
 
briolet

Quote

Wanneer ik dan een meting doe met InSSIDer is het signaal uitstekend,


Je moet wel naar de signaal/ruis verhouding kijken en niet naar de absolute sterkte. b.v. een babyfoon bij de buren kan een heel sterk stoorsignaal geven, terwijl InSSID dit signaal niet als zodanig laat zien omdat het niet volgens het WiFi protocol uitzend.
 
Polleke
Wij ondervinden hetzelfde probleem met de Ubee. In de huiskamer en bovenverdieping kwam er geen signaal door en daarom hebben wij een Sweex op de bovenverdieping gezet, deze is als acces point verbonden met de Ubee. Als ik via InSSID kijk naar het grafiekje van beide is die van de Ubee berg en dal en die van de Sweex een hobbelige weg. Ook viel de verbinding met de de Ubee steeds weg. Afgelopen vrijdag heb ik de wifi-functie van de Ubee uitgezet en maken wij alleen nog gebruik van de Sweex. De prestaties zijn hetzelfde maar het wegvallend internet is tot nu toe opgelost.
 
aussie
Is nu wat beter
instellingen gewijzigd in de UBEE
namelijk

de Bandwith naar 20 Mhz. ipv 40 Mhz
en kanaal 1 ipv auto
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ubee EVW 3200 hapert bij speedtest ziggo', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Ziggo Snelheidsprobleem Algemene computer en software vragen. : 8 09-05-2021
Advertentie