obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
Ziggo, Ubee EVW320B en Playstation 4
pcvogel
Dag beste Ziggo gebruikers en experts,

Alvast mijn excuses als dit bericht onder de verkeerde kop is geplaatst. Ik kon geen toepasselijke groep vinden voor mijn bericht en vraag. Dus moderators, mocht u een betere plek weten voor dit bericht, ik hoor het graag.

Mijn probleem is als volgt. Ik heb sindskort een playstation 4. Wat betreft de kwaliteit van de verbinding heb ik nooit problemen gehad. Echter, sindskort kan ik met 1 specifieke vriend (die ook hier in Groningen op een Ziggo verbinding zit) niet meer communiceren via de Sony "Playstation Party" functie vanwege een "NAT type error". De hoeveelheid informatie die hierover valt te vinden is eindeloos, maar ik kom er niet uit.

Dit probleem vertaalt zich er ook in dat ik niet kan meespelen met vrienden in het spel Destiny zodra deze persoon aanwezig is in de groep. Als hij meedoet verlies ik verbinding met de servers en vliegt mijn internet (niet alleen van de PS4, alles) er kortstondig uit.

Dingen als port forwarding, UPnP, het in de DMZ plaatsen van de PS4 heb ik allemaal geprobeerd. Met veel van mijn vrienden is een verbinding maken geen probleem, behalve met deze ene persoon.
Wat mij opviel is dat de layout van mijn Ubee menu is verandert in de periode dat dit probleem onstond. Er is een Ziggo WifiHotspots tabblad bij gekomen en er wordt voor het eerst melding gemaakt van een "LAN deligated prefix ::". Weet u of dit kan samenhangen met de nieuwe problemen die ik heb, of zoek ik het te ver? Mijn huidige firmware versie is 9.9.6004.
Ook door het verliezen van de algehele internet verbinding als ik dit probleem opzoek, zie ik het modem (of althans, mijn verbinding) als verdachte. Ik ben benieuwd of u een leek als ik verder kunt helpen. Mocht u meer informatie nodig hebben, ik lever het graag.
 
pcvogel
Nou, bedankt voor de reacties allemaal Smile
 
Black Tiger
Tja ik begrijp dat je wat teleurgesteld bent dat er geen reacties komen, maar er zijn ook dingen die wij niet weten.
Dan wordt er ook niet gereageerd, want je kunt wel een antwoord zetten van "weet ik niet", maar dat voegt niets toe, terwijl een collega het misschien wel weet.

Zoals je zelf al zegt is de info die op internet er over te vinden is eindeloos en als je dus ook al zowat alles geprobeerd hebt v.w.b. NAT en forwarding, blijft er weinig over.

Persoonlijk denk ik niet dat dit met het nieuwe wifi hotspots gebeuren te maken heeft.
Het zou zomaar kunnen dat het niet aan jouw kant ligt, maar aan de kant van die ene vriend die niet mee kan spelen. Zeker als jouw internet verbinding er dan ook kort uit klapt. Lijkt wel een soort van netwerkconflict situatie.
En dat is iets wat alleen Ziggo zelf kan onderzoeken.
Greetings, Black Tiger
 
mesa57
Probleem met de PS4 en andere playstations is dat NAT fouten e.d. niet duidelijk zijn. Er wordt nooit aangegeven wat er precies mis is. Oplossen is dan ook een kwestie van 'trial and error' tot je een ons weegt. Ik snap de fabrikanten van dat spul niet. Er zou op zijn minst een fatsoenlijke foutlog ter beschikking moeten staan.
 
pcvogel
Bedankt voor jullie reacties en vergeef me mijn ongeduldig karakter. Er is uitvoerig contact met zowel Ziggo als Playstation. De meest recente waardevolle informatie is gekomen van iemand op het Sony community forum. Een Ziggo gebruiker in Limburg heeft hetzelfde probleem en ook hij en zijn vriend hebben Ubee EVW320X modems. Deze persoon is echter zo slim geweest om de PS4's ook bij elkaar in 1 huis te plaatsen en heb probleem is dan niet verholpen. Kan het zijn dat experts hier iets mee kunnen? Het lijkt mij namelijk een aardige aanwijzing.
 
mesa57
Het zal best aan een of ander raar routergedrag van de Ubee liggen, maar als je niet precies weet wat voor eisen die PS4 aan het netwerk verkeer stelt, kom je er nooit achter.
En zelfs als je het dan weet, kan het zomaar zijn dat het niet oplosbaar is.
Ik heb al aardig wat providers versleten en de daarbij horende forums en overal al tien jaar hetzelfde probleem 'NAT problemen'met PS2/3/4 XBOX en andere game stations en niemand die ooit een sluitende oplossing gevonden heeft.

Ik begin zo langzamerhand de schuld de schuiven naar de fabrikanten van de play stations die niet duidelijk maken wat een 'NAT type error' nou precies is.
In normaal netwerk verkeer volgens RFC's bestaat zo'n error niet eens. Dus laat ze eens hun verantwoording nemen zodat router fabrikanten als Cisco er rekening mee kunnen houden.
Maar nee, ze verzinnen hun eigen protocollen en als je dan een router hebt die dat niet ondersteunt hebt je gewoon pech.

Nb. Als PS4's op 1 netwerk al problemen met elkaar hebben ligt het ZEKER niet aan de router. Die doet namelijk niks op 1 netwerk.
 
Black Tiger

Quote

Nb. Als PS4's op 1 netwerk al problemen met elkaar hebben ligt het ZEKER niet aan de router. Die doet namelijk niks op 1 netwerk.

Daar was ik eerst ook over aan het denken. Maar achteraf gezien is dat misschien toch niet helemaal zo en zou het toch nog wel aan de router kunnen liggen.
Je maakt ook dan niet alleen gebruik van lokaal verkeer maar ook van het Playstation Network. Dus de data gaat naar buiten en moet dan ook weer terug naar binnen. Anders zou je ook niet met NAT te maken hebben als het puur LAN verkeer was.
Correct?
Maar dan nog.... het komt te veel en te vaak voor.

Ben daarom ook helemaal jouw mening toegedaan. Je komt het wel eens werkend tegen met DMZ of forwards, maar nooit een oplossing die ook echt bij iedereen werkt. De fabrikanten kunnen wat dat betreft een stuk beter hun best doen.
Met pc games heb ik dit euvel vrijwel nooit gehad, dan moeten console fabrikanten dit toch ook beter kunnen?
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Ziggo, Ubee EVW320B en Playstation 4', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
Student op zoek naar klantnummer Ziggo Algemeen : 4 22-04-2024
Ziggo VAW Klacht over Ziggo : 2 19-01-2024
Ziggo ver onder de maat bij verhuizing Klacht over Ziggo : 4 24-12-2023
Ziggo Safe Online Algemeen : 2 30-11-2023
Opzegging Ziggo Klacht over Ziggo : 2 27-07-2022
Advertentie