obey-robots.txt
Onderwerp bekijken
Info en vragen over de verschillende Ziggo modems en WiFi, poorten, portforwarding en de firewall instellingen. Modems: Horizon Mediabox GW-7400, Cisco EPC 3925 WiFi, Cisco EPC 3928 WiFi ,Ubee EVM 3200, Ubee EVW 3200 Wifi (Ambit EVW320B), Ubee EVW 321B Wifi, Ubee EVW 3226 Wifi. En de oudere modems: Motorola SBV 5100e, SBV 5101e, SBV 5120e, SBV 5121e, Arris CM450B, TM401B, TM501B, TM702B, Ubee EVM 320B, Cisco EPC 3212.
 Onderwerp afdrukken
wachtwoord resetten
mh_1204
Hallo,

na tig verschillende posts gelezen te hebben kom ik er nog steeds niet uit. Word er n beetje moedeloos van zo langzamerhand...

Mijn probleem is dat ik mijn gegevens van mijn ziggo internet kwijt ben. Ik heb n ubee evm3200 modem met daaraan aangesloten een netgear wnr3500 v2 router.

Ik heb beiden al braaf meerdere malen gereset. 10sec, 20sec, 30 sec... geen resultaat.

Ik kom geen stap verder.

Begrijp me niet verkeerd, het internet doet t prima. Maar mn nieuwe chromebook krijg ik niet aangesloten omdat deze geen wps optie heeft. Mad Dus ik wil heel graag dat de hele boel gereset word.

Alvast bedankt voor jullie replies.
mvg marc
 
mh_1204
 Goed.. mijn probleem is opgelost!

voor degene die hetzelfde probleem hebben als ik wil ik toch de kleine moeite doen eea uit te leggen . Ik heb nl nog nergens gelezen dat mensen n losse modem en losse router hebben. Hier de oplossing van mijn probleem:

Omdat ik n losse modem (ubee) heb met n losse router(netgear) kan ziggo niet van afstand de boel resetten. Ze kunnen enkel de modem resetten maar daar schiet ik niks mee op. Je logt nl met de onbekende/ontbrekende/kwijtgeraakte/vergeten inloggegevens in op je router. Niet op je modem. Dus dat resetten heb ik maar niet laten doen.

Achterop de netgear router staat n internetsite.
http://routerlogin.net
log daar in met de gegevens die ook achterop je router staan. Bij mij was dat:
naam : admin
password: password

Dan kom je im de netgear smartwizard.
Aan de linkerkant heb je n keuzemenu.
klik op wireless settings.
onderaan in t midden staat 'passphrase'. Dit is je toegangscode!
Die kan je veranderen in iets wat jij wil. Doe jezelf n lol en maak t jezelf makkelijk.
geen gekke codering maar iets simpels. Anders vergeet je t zo weer.
denk aan iets simpels als 'ikwilinternetop' 'internettoegang'  of 'kommaarbinnen' Grin

druk nu op apply en je wachtwoord is gereset. Houdt er rekening mee dat alle apparaten die er eerst wel op konden nu de eerste keer n verrificatiefout aangeven. Alle apparaten moeten eenmalig weer aangemeld worden met het nieuwe wachtwoord. En dan werkt t allemaal weer.

Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. Thumbs Up
Mvg Marc.
 
Zippo
Bedankt, dit zal zeker veel mensen helpen. Thumbs Up
Kies BBcode image, plak in handtekening.

?id=1wqxcou
speed-testing
 
Black Tiger
Klopt, behalve dit:

Quote

denk aan iets simpels als 'ikwilinternetop' 'internettoegang' of 'kommaarbinnen' Grin

Beter is om dit niet zo simpel te maken, want zo simpel is dus ook simpel voor kwaadwillenden. Dit zijn simpele dingen die hackers eerst zullen proberen.
Met een te eenvoudig wachtwoord kan dus iedereen fijn op je netwerk, je internet bankieren volgen etc. dus zo verstandig is dit niet.

Maak het dan eventueel wel eenvoudig, maar moeilijker als dit, een combinatie van iets bijvoorbeeld de naam van een oude school en een paar cijfers bijv. de laatste 2 cijfers van je 06 nummer.
Dat is ook niet moeilijk, maar al veel moeilijker om te hacken of te bruteforcen.
Nooit je postcode uiteraard, maar je kunt we de letters van je postcode nemen met een merk auto wat je leuk vindt.
Er zijn vele van dit soort combinaties mogelijk die eenvoudig zijn, maar toch een heel stuk moeilijker te raden dan de hiervoor genoemde woorden.
Liefst combinerend dus met cijfers en als het kan ook 1 of meer hoofdletters.
Greetings, Black Tiger
 
Deze website gebruikt Awin affiliate links en Google advertenties, om deze service voor iedereen gratis te houden.
Spring naar forum:
Nieuw onderwerp Antwoorden
Gebruik BBcode of HTML om naar; 'wachtwoord resetten', te verwijzen!
BBcode:
HTML:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp Forum         Laatste bericht
wijzigen wachtwoord email adres Algemeen : 6 11-01-2020
wachtwoord kwijt Cisco EPC3925 Algemeen : 3 29-12-2014
Reset wachtwoord Cisco EPC3928 Hardware instellingen : 2 26-06-2014
De Ubee modem resetten Algemeen : 3 15-02-2014
Login resetten Algemeen : 4 16-10-2013
Advertentie